Ontworm je adh van mestonderzoek HJ ? Of een ander iets waaruit blijkt dat hij.besmet is ! Anders de rommel.uit het lijf laten . Ook jou pony heeft problemen genoeg zonder chemische rommel in zn lijf
Koper
Geplaatst: 05-07-12 21:51
Yep, ga er niet zomaar rommel in spuiten en nu helemaal niet. Enkele paarden in z'n groepje hebben wormen. Ik verwacht eigenlijk vos ook wel, heb bekapper eens gevraagd wat die ervan vond en overweeg nu toch onderzoek te laten doen maar zo lang niet álle paarden in de groep worden onderzocht en waar nodig ontwormd heeft 't zo weinig nut, en maakt 't ook niet makkelijker op.
jackie
Geplaatst: 05-07-12 23:43
HolyPope schreef:
Waarom denk je dat ze om te beginnen al zo stijl op haar voetjes stond.....?
Nu kan je ze het beste wat pijnstillers geven, het kreupelen kan nog wel een week of twee doorgaan.
DA is net geweest , ze had nu serieus last . Gespoten en 4 dagen op de buut !!! Hoop dat dat dan toch helpt ,.ondanks dat ik erg bang ben voor bevangenheid door buut . Nu niet bevangen . Ook niet spier bevangen . Wat dan wel , combi , vette weide gehad , verplaatst , bekapt , stress en jaagpartij in de kudde Al bijelkaar teveel voor het broze lijf van dr
Ga proberen haar op de rit te krijgen , maar ben eerlijk genoeg om in zeg ca 3 mnd verbetering te willen zien.anders ..... Nemen we afscheid en deze keer wordt ze niet verhandeld.
Als ze echt veel te stijl heeft gestaan en je hebt ze gewoon goed in 1 x willen corrigeren, wat logisch is hoor, maar dat kunnen haar gewrichtjes en peesjes niet aan in één keer. R.v was voor haar gevoel het ergste vandaar dat ze met dat beentje liep te klagen. Jij hebt 't goed gedaan. En heel erg goed dat je de DA hebt laten komen!
Ik denk dat je over drie maanden blij kunt zijn dat je het diertje gered hebt. Maak je er nu niet té druk over anders slaap je niet!
Dat hoop ik , heb haar genomen omdat ze zo lief is met de kinderen ... Die gaan zo graag mee naar stal ! Een pony die bij hun past qua formaat . Eigenlijk geen idee of kinderen kunnen rijden op zo,n mini paardje ... Maar ach eerst opknappen . Moet zeggen heb dr nu wel dikke vette koppijn van . Wat als ze niet opknapt ? Ze heeft tenslotte een verleden van kreupel zijn . Reden hoop ik morgen achter te komen . Het verdriet dat mn kinderen zullen hebben ... Even positief blijven , belangrijk nu , maar moeilijk
Hoefzweer is de beste kreupelheid die je kunt hebben! Is 'altijd' op te lossen maar moet ook eerst even rijpen. Hou temperatuur van de hoef in de gaten. Vergelijk ene hoef met de andere.
Kan vanalles wezen ... gewoon alert blijven iig ... Houdt jullie.op de hoogte
CherokeeChum
Geplaatst: 06-07-12 00:27
@Zinzi_Jewel doe er anders ff wat soleguard van Vettec onder om de druk over de voet te verdelen en wat demping aan te brengen. Of anders een blubber paddockje cre-eren en daar een paar dagen laten. De volgende keer als je de hielen wilt laten zakken kan je ze beter eerst heel dun maken en openen dwz van de straal groeven uit fors uitdunnen naar de wand toe en dan ff afwachten of ze vanzelf wil zakken, na verloop van tijd. Als je 1 voet optilt en kijkt hoever ze wil zakken in de kogel op de belaste voet kun je met wat ervaring vaak wel inschatten hoeveel je kunt gaan zonder overbelasting van diepe buiger ,aanhechting daarvan en de zachte inwendige delen van de voet teveel op hun lazer te geven.
Zinzi_jewel
Geplaatst: 06-07-12 00:32
|CC bedankt Voor de tip ...
Dan zakt ze wel als je andere voet optilt . Zelfs nu . Had misschien nog voorzichtiger moeten kappen , maar het is alleen dat voetje . Heb vriendin gevraagd vd week eens naar haar te kijken , zij is ostheopaath althans bijna , kijken vanuit dat oogpunt kan.iig geen kwaad
Koper
Geplaatst: 06-07-12 07:08
Dat van die combinatie van dingen zou héél goed kunnen. Als ze last heeft van dat ene been, en er niet op wil staan, kan 't nauwelijks met de bekapping te maken hebben. Dan zou ze er ook zo op staan als ze niet bekapt was geweest. Je hebt 'r pas niet goed bekapt als ze last krijgt aan de voeten die ze wel op de grond heeft staan lijkt me.
Hoe is het nu met 'r? Heel veel succes en sterkte, osteopaat erbij is een slim idee. Ik hoop ook dat je vandaag meer duidelijkheid krijgt over haar.
Zinzi...wat een leuk dier is het zeg, ik hoop dat je er achter komt wat er gaande is in dat voetje.
Gimli_
Geplaatst: 06-07-12 13:12
Als het een hoefzweer is zal de kreupelheid weer terugkomen als de pijnstillers op zijn. Is RV ook warmer? Ze laat 'm inderdaad typisch op de toon hangen, bij een warme hoef zou ik ook denken aan een zweer, die wordt dan helaas onderdrukt door de buut, maar zal uiteindelijk weer terugkomen. Maar hey, dat is allemaal speculatie! Lijkt mij idd dat ze nu even moet bijkomen van het hele avontuur. Osteopaat erbij is zeker 'n goeie, is er niet iemand in je omgeving met 'n thermografische camera of iets anders? Mijn instructrice heeft zo'n infrarood apparaatje waarmee je plaatselijk de temperatuur kunt meten. Ideaal om een ontsteking te lokaliseren of evt uit te sluiten.
Vind haar overigens zéker niet schraal hoor, wel wat opgetrokken, maar dat kan ook stress zijn. Leuk beestje is 't, hopelijk knapt ze lekker op!
Kinke
Geplaatst: 06-07-12 13:17
Gisteren zijn de paarden bekapt. Mijn nieuwe Spaanse aanwinst voor het eerst hier. Het is een 7-jarige Hispano-Arabe merrie, die sinds haar 4de op ijzers staat. Achter staat ze nu zonder ijzers. Vanwege de wolkbreuk die we hier gisteren hadden over 3 weken het vervolg Dit zijn de achterijzers.... en natuurlijk La Prinsesa zelf nog ff spammen
Zinzi_jewel
Geplaatst: 06-07-12 13:21
Toen ik haar 3 weken geleden voor het eerst zag , was ze schraal . Opgetrokken is ze gebleven heeft alleen wat vleesjes op de ribben gekregen . Hooi heeft ze niet graag overweeg nu om BV seniores priores te geven ivm ruwe celstof opname ... Ze ging vanmorgen iets beter , alle 4 voeten tonen problemen uit het verleden . Voor wie erin gekooft , ze krijgt ook probiotica om darm weerstand op peil te krijgen en livercomp. Via holistische arts. Voeten kijken we verder even aan , hoop dat ze verbeterd en nu ze niet meer verhandeld wordt het hele lijf beter gaat . Stress is ook een factor waarin problemen gaan onstaan
Gimli_
Geplaatst: 06-07-12 13:23
Aii caramba, wát een gaaf dier! Is je uiteindelijke doel ze ijzerloos te houden?
Gimli_
Geplaatst: 06-07-12 13:27
Zinzi_jewel schreef:
Stress is ook een factor waarin problemen gaan onstaan
Absoluut! Stress is voor het gehele lijf funest, dus het belangrijkste is dat ze haar plekje gaat vinden en tot RUST komt. Zal best even duren, maar volgens mij heeft ze geweldige mensen om haar heen die hun uiterste best doen.
Eet ze helemaal geen hooi? Klinkt als problemen met de tanden. Schraal, opgetrokken, stress: Maagzweer? Gras zul je wel voorzichtig mee zijn nu, begrijpelijk. Anders iets van grasbrokken (geweekt) of compactgras (gedroogd gras). SP is natuurlijk ook een optie.
Kinke
Geplaatst: 06-07-12 13:27
Gimli, zolang het zonder kan blijft ze gewoon ijzerloos. Gisteren was er niet genoeg tijd meer om haar helemaal zonder te zetten maar eigenlijk komt me dat ook wel goed uit, gewoon rustig aan, kan ze er aan wennen indien nodig
Wat een mooie schimmel ... Mn mini is volop aan het wisselen aan de ene kant is ze amper 2 aan het gebit te zien . De andere kant is ze ruim 3 . Volgende maand komt de tandarts mn grote paarden checken , kan Annelie mooi mee doen ... Eerst rust en pootjes in orde ...