Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
naomi_s schreef:mijn pony is nu 2 weken van de Buut af en heeft sinds 2 dagen weer warme hoeven. de dierenarts vertelde mij dat met dit koude weer en harde grond de hoef te veel belast wordt en dit weer een terugslag geeft. ik was niet de enige die met dit probleem had gebeld.
pony moet weer terug aan de Buut en op zachte ondergrond.
(stal heb ik niet)
Zat er aan te denken om de voetjes op de 1 of andere manier in te pakken, maar dan kan ze ook de hitte van haar nog warme voetje niet kwijt......Wat is het toch moeilijk zeg!!
. Isapaardje schreef:Misschien kun je proberen in een oude sok een soort kussentje te maken. De sok doe je om de voet en zet je in de koot vast met ductape (zodat hij niet kan afzakken en het 'kussentje' dus niet kan verschuiven). De hoef blijft dan vrij van tape. Als je een wollen sok neemt is het goed ademend en kan de warmte dus weg en heb je toch bescherming en wat zachts onder de voeten.
Is inderdaad wel een goed idee. Al moet ik zeggen dat ze vanmorgen voor haar doen stukken beter liep gelukkig. Maar ik juich niet te vroeg.
Succes ermee.
Lieke_M schreef:geef ook een beetje Safe & Sound bij sinds kort. Ik was geschrokken van de structuur toen ik de zak open trok.
)

Wat een prrrraachtig uitzicht!!
waar zat je nou ook al weer precies in de Dordogne? (ben er van de zomer nog geweest
)
het was behoorlijk lastig om ze in deze positie te krijgen
de grond was veel interessanter (oud maisveld)
(lang leve de hoefschoen)