donsje schreef:Ze staat nu mooi op gewicht maar mag nog afvallen. Ze is zeker niet te dik hoor, maar voor ze te mager gaat worden zal er nog wel kilo of 30/40 af mogen. Ben daar alleen erg huiverig voor omdat ze echt heel moeilijk aan komt en enorm schraal bliift dan.
Pas sinds een maand voer ik haar 100% zelf. Ik ben verhuist van stal. Voorheen vol pension, nu doe het zelf. Dit door omstandigheden. Ik heb advies van de dierenarts gevraagd over de hoeveelheid hooi en krachtvoer. Weet de exacte kilo's niet. Gaat het in principe niet om, ze eet het gewoon niet. Van het engelse raai ging er met moeite anderhalve plak!!!!! Per dag in. En vrat ze gewoon haar stro-stal leeg. Dus ben acuut gaan zoeken naar ander hooi. Ze barst van de honger. Vandaar advies over het italiaanse raai. Dat heeft ze eerder ook gehad (jaar geleden ong) en eet ze wel redelijk goed.
Is je paard ook getest op IR en PPID? En heb je foto's van de hoeven laten maken ivm kantelen hoefbeen? Heeft je dierenarts een vermoeden waarom je paard weer hoefbevangen is geworden?
Cissie wat fijn dat het weer goed gaat!
En wat zag die hoef er uit! Je ziet echt duidelijk een knik zitten.