Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sunshinee schreef:Hoi allemaal ik kwam dit topic tegen en ik zou heel graag mee praten.
Of nouja liever had ik er niks mee te maken maar als het dan toch moet, met lotgenoten.
Vandaag 4 weken geleden was mijn paard kreupel (links achter) het leek vanuit de knie,heup,bekken te komen. 2,5 weken op rust gezet en stappen op het harde. Nergens zwelling of warm.
In November/December kreeg ze ineens peesgallen, dierenarts hier voor geweest en zei als ze er niet kreupel aan is, maakt het niet zoveel uit.
Na 2.5 week stappen is er een dierenarts komen kijken, ze was nog niet goed, al wel grote verbetering.
Ze zei dat ze in de lage buigproeven gevoeliger was dan in de hoge en het waarschijnlijk door de peesgallen komt dat ze nu kreupel is.
Dierenarts zei nog langer rust of stappen.
Nu koel en stap ik elke dag, zie de laatste week niet echt meer verbetering.
Ik zit met een paar vragen,
Hoe lang moet ik blijven doorkoelen? Ik koel nu al 2 weken en ik zie er niks aan veranderen. Haar hoeven slijten ontzettend door het stappen op het harde.
Ik wil haar nu eigenlijk weer een week op rust zetten in de hoop dat we weer wat verbetering zien.
Dierenarts zei als het weer de verkeerde kant op gaat kunnen we fotos en echo gaan maken maar ik zit een beetje te twijfelen of ik dat niet eerder moet gaan doen.
Sunshinee schreef:Hoi allemaal ik kwam dit topic tegen en ik zou heel graag mee praten.
Of nouja liever had ik er niks mee te maken maar als het dan toch moet, met lotgenoten.
Vandaag 4 weken geleden was mijn paard kreupel (links achter) het leek vanuit de knie,heup,bekken te komen. 2,5 weken op rust gezet en stappen op het harde. Nergens zwelling of warm.
In November/December kreeg ze ineens peesgallen, dierenarts hier voor geweest en zei als ze er niet kreupel aan is, maakt het niet zoveel uit.
Na 2.5 week stappen is er een dierenarts komen kijken, ze was nog niet goed, al wel grote verbetering.
Ze zei dat ze in de lage buigproeven gevoeliger was dan in de hoge en het waarschijnlijk door de peesgallen komt dat ze nu kreupel is.
Dierenarts zei nog langer rust of stappen.
Nu koel en stap ik elke dag, zie de laatste week niet echt meer verbetering.
Ik zit met een paar vragen,
Hoe lang moet ik blijven doorkoelen? Ik koel nu al 2 weken en ik zie er niks aan veranderen. Haar hoeven slijten ontzettend door het stappen op het harde.
Ik wil haar nu eigenlijk weer een week op rust zetten in de hoop dat we weer wat verbetering zien.
Dierenarts zei als het weer de verkeerde kant op gaat kunnen we fotos en echo gaan maken maar ik zit een beetje te twijfelen of ik dat niet eerder moet gaan doen.
Citaat:Ik heb 4 maanden elke dag gestapt en gekoeld.. 2 weken vind ik erg kort. Koel je wel minstens een kwartier?
Ik mocht van mijn dierenarts ook in de berm stappen, bij mijn paard slijten de hoeven ook snel. Berm moest wel redelijk gelijk zijn.
Sunshinee schreef:De berm die wij hebben hier is alles behalve geweldig..
Dierenarts zei alleen rust of stappen en heeft helemaal niets gezegd over koelen dit heb ik er zelf bij bedacht.
Denk dat ik gewoon een peesscan laat maken voor idd de duidelijkheid. Misschien is er wel iets anders aan de hand.
Kunnen jullie mij vertellen hoe veel jullie ongeveer kwijt waren aan een peesscan en waar dat was?
Supervixen schreef:Sunshinee schreef:De berm die wij hebben hier is alles behalve geweldig..
Dierenarts zei alleen rust of stappen en heeft helemaal niets gezegd over koelen dit heb ik er zelf bij bedacht.
Denk dat ik gewoon een peesscan laat maken voor idd de duidelijkheid. Misschien is er wel iets anders aan de hand.
Kunnen jullie mij vertellen hoe veel jullie ongeveer kwijt waren aan een peesscan en waar dat was?
Ik had een afspraak staan voor een echo van de pees, denk dat je dat bedoelt? Die zou rond de 100 euro kosten. Lag eraan hoe lang ze bezig zouden zijn. Uiteindelijk is er geen echo gemaakt maar rontgenfoto's.
Dit was in Zeddam.
koetjeboe schreef:Seebensee. Ik word soms ook helemaal gek hoor. En idd met de hogere tempratuur zijn ook de benen voller. Het geeft me veel stress. Vind het allemaal heel lastig steeds denk ik weer dat ik het vast helemaal verkeerd aanpak
Sunshinee schreef:Kunnen jullie mij vertellen hoe veel jullie ongeveer kwijt waren aan een peesscan en waar dat was?
ikke20 schreef:soms willen ze voor de zekerheid ook wen rontgen. als er botwoekering of iets zit en een pees schuurt eroverheen kan dat ook wat letsel geven en dan hebben ze ook de oorzaak.
dat is idd het nadeel vond ze bij stand 2 al vaak warm aanvoelen omdat het icepack al ontdooit was. nou moest ik er toen ook eerst mee naar stal fietsen. nou heb ik ze op stal in een vriezer en dat gaat beter.
Rideltje1992 schreef:Hier lijkt het beetje bij beetje de goeie kant op te gaan.
Ze loopt nu in stap voor 80% goed.
Buiten staan apart op een klein stuk gaat ook goed.
Laatst heeft ze even met wat rustige pony's in de binnenbak gestaan door slecht weer, bokken en doen zo gek. Helaas kon je dat wel meteen merken, been wat dikker liep wat minder, gaat gelukkig nu weer beter.
Enige waar ik straks mee zit, hoe het moet als ze de wei weer op gaan in een grote groep.
Tips zijn welkom![]()
horsieslii: Fijn dat het steeds weer wat beter gaat? Welke blessure heeft u paard? Of heb ik daar over heen gelezen?
horsieslii schreef:Ik volg dit topic al heel lang. Al vanaf vorig jaar augustus. Toen is bij mijn paard een tussen pees blessure(rechtsvoor) gevonden. Helaas door omstandigheden is eind vorig jaar ook nog een diepe buiger(rechtsvoor) beschadiging gevonden. Deze was niet zo erg als de tussen pees gelukkig. Ze is 2x behandeld, wil de dierenarts in April weer laten komen om een echo te maken. Been word naar mijn idee steeds sterker gelukkig, nu hopen dat het zo ook op de echo is.