Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hestejente schreef:Hoefwand is inderdaad wat lang, hij is alweer een paar weken geleden voor het laatst bekapt en z'n voeten slijten de laatste maanden minder.
Wat ik dan vooral zie is een witte lijn die anderhalf keer zo breed is als hij hoort en een zool die geen strakke rand meer heeft. Vreemd genoeg zie je dat laatste vooral bij de linkerhoeven (voor en achter) terwijl de voorhoeven duidelijk warmer zijn. Gisteren hoopte ik nog dat 't met 't weer te maken had maar vandaag waren ze alleen maar warmer geworden.
Zinzi_jewel schreef:Dan is het wel verstandig je bekapper zsm te laten komen HJ . De verbreding kan heel snel gaan . Herstel duurt dan veel langer .. Als je nu laat bekappen lange wand eraf en flink de break over erin ! En gewoon laten bewegen , wandelen bevordert herstel .
De ijsco waar ik gisteren was moet dat ook en arme.ding is echt kreupel , zag hem wel.wat verbeteren na wat.wandelen ....
gohya schreef:Thnx HolyPope
Haar kroonrand is idd. beschadigd,die hoef is ook heel kwetsbaar.Alle 3 de hoefzweren die ze bij mij gehad heeft zijn allemaal dezelfde hoef.
Ik zal eens gaan googlen op hoornzuiltje.