Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:@nado: ik zal het wel gemist hebben... maar waarom gebruik je het middel wat je nu hebt en niet Pergolide. Daar hoor je veel positieve dingen over.
Nado schreef:Het lijkt wel of hij met de medicatie op een soort plafond wordt gehouden... Nu heb ik gehoord: 3 weken wachten tot er echt effect is, dus ik wacht nog wel even af. Ik moest het van de DA 4-6 weken proberen. Maar best lastig om geduld te blijven hebben als je ziet dat het lijf gewoon niet beter wordt, eerder slechter van dat spul.
Liene schreef:Wat hij wel aan 1 hoef heeft, RV, is dat ik voel dat de lijn van het been naar de hoef aan de kroonrand niet meer 'recht' is. Er is een soort van kleine onderbreking, een klein dalletje. De DA zei dat dit was omdat de kroonrand daar een beetje was 'losgelaten'. Maar hij zei dus ook dat hij vond dat de hoeven nog te acuut ontstoken waren en dat foto's nemen dan geen zin had. Eerst laten stabiel worden en dan foto's voor goed beslag
Liene schreef:Unesco was vandaag wel wat minder actief, stappen ging wat moeizamer, maar ik kan hem echt niet weer meer pijnstillers geven, want dan is hij veel te actiefIk herinner mij wel dat toen ik van 2 gram naar 1.5 ging, hij de eerste dagen ook wat suffer was. Even afwachten dus
Nado schreef:Nado krijgt nu 2 weken Cushing medicijnen, parlodel, en ik ben er niet bepaald enthousiast over, eerlijk gezegd. Hij is, toen ik begon met de medicijnen, er meteen slechter van geworden en na een dag of 4 wel ietsje beter, maar normaal gesproken zou met het mooie weer van de afgelopen week hij een stuk minder stijf zijn geworden. Het lijkt wel of hij met de medicatie op een soort plafond wordt gehouden... Nu heb ik gehoord: 3 weken wachten tot er echt effect is, dus ik wacht nog wel even af. Ik moest het van de DA 4-6 weken proberen. Maar best lastig om geduld te blijven hebben als je ziet dat het lijf gewoon niet beter wordt, eerder slechter van dat spul.
Embe schreef:Gisteren zijn er foto's gemaakt van HK en straalbeen, op het straalbeen is oneffenheidje te zien, precies daar waar de diepe buiger er over moet glijden, tevens lijkt het er op dat er wat vocht zit (op de foto). Daarop hebben ze verdoving in het hoefgewricht gespoten, daar liep hij iets beter mee, maar nog niet rad.
Embe schreef:Nu moeten we maandag weer terug om katrolgewricht te verdoven... dit wilde hij gisteren niet meteen doen omdat hij eerst wil dat de eerste verdoving uitgewerkt is. Dus maandag kijken we weer verder. Het zit mij niet lekker... als die diepe buiger over dat rafeltje blijft schuren is en blijft dat toch pijnlijk? En een hoefbevangengevoelige pony zonder beweging op een weitje parkeren is natuurlijk ook geen oplossing. Ik loop weer wat op de zaken vooruit maar het blijft spoken in mijn hoofd.
Citaat:There appears to be no trend towards normalisation of plasma concentrations of eACTH, insulin or cortisol during the trial period, which may suggest that the changes observed in the animals are not be related to the effects of any of these parameters
EstherHegt schreef:Je zou nog eens bij de laminitis trust moeten kijken, ook Eustace zegt het inmiddels zelf precies zo als ik deed. Nu is het namelijk wel compleet
Jannepauli schreef:Waarom geef je dan een link van een niet-compleet onderzoek en neem je de bevindingen van Eustace over als ware het je eigen conclusie? Vind ik raar
Liene schreef:Ik geef momenteel Gaviscon 's middags, en 's ochtends en avond de buut. Gaviscon is een ongevaarlijk middel dat mensen nemen tegen maagzuur en maagpijn bij het nemen van geneesmiddelen. Mijn DA raadde het aanMaar ik ben wel eens benieuwd of er nog iets anders is.
Van een 'natuurlijk' iemand heb ik gehoord dat wat kurkuma over het voer ook goed kan zijn.
Jannepauli schreef:Nou ben ik toch razend benieuwd naar jouw onderzoekje - testgegevens? testpaarden? referentiekaders? statistische analyse gegevens?
lolclub schreef:Embe schreef:Gisteren zijn er foto's gemaakt van HK en straalbeen, op het straalbeen is oneffenheidje te zien, precies daar waar de diepe buiger er over moet glijden, tevens lijkt het er op dat er wat vocht zit (op de foto). Daarop hebben ze verdoving in het hoefgewricht gespoten, daar liep hij iets beter mee, maar nog niet rad.
Heb je de foto's meegekregen ?
Hoe is de stand van de hoeven van je pony, staat hij steiler met dit voetje ?
Hebben ze ook foto's gemaakt van zijn andere voorvoet ?Embe schreef:Nu moeten we maandag weer terug om katrolgewricht te verdoven... dit wilde hij gisteren niet meteen doen omdat hij eerst wil dat de eerste verdoving uitgewerkt is. Dus maandag kijken we weer verder. Het zit mij niet lekker... als die diepe buiger over dat rafeltje blijft schuren is en blijft dat toch pijnlijk? En een hoefbevangengevoelige pony zonder beweging op een weitje parkeren is natuurlijk ook geen oplossing. Ik loop weer wat op de zaken vooruit maar het blijft spoken in mijn hoofd.
Aan HKO is tegenwoordig wel het een en ander te doen hoor,
dmv aangepast beslag kan bijvoorbeeld het katrolgebied ontlast worden en dmv ontstekingsremmers kan het proces gestopt worden, het hangt er echter wel vanaf in hoeverre het katrolgebied al aangetast is voor wat betreft de prognose op langere termijn.
Maar het is al zeker geen uitzondering meer dat een pony/paard met HKO weer terugkeert in de sport
DubbelDun schreef:@embe: is dat rafeltje operatief niet vlak te krijgen ??