Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianne11_42 schreef:Ik heb hier foto's van de voetjes van mijn Haflingermerrietje, pas bekapt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vindenDe stralen zijn aan het vervellen, dus het ziet er niet zo netjes uit. Op de foto's net ingesmeerd met speciale hoefklei om rotstraal tegen te gaan en wat uit te drogen. Ze heeft vrij stijle achterbenen, dat kun je terugzien aan de hoeven (ook stijl).
Aan allevier haar hoeven was ze ook bezig de zool te vervangen en op sommige plekjes is dat nog niet helemaal klaar. Ook ziet de witte lijn er vreselijk uit (vind ik dan...), een mm diep gemiddeld. Ik hoop dat dat snel verbetert.
Ik denk zelf dat bij de voorvoeten de toon zo kort mogelijk gehouden mag worden (maar niet té dus), zodat ze wat meer op de achterkant van de voet gaat landen. Achter flaret makkelijk aan de zijkanten (net naast de hielen), maar ik weet niet precies hoe ik dat kan voorkomen.
Linksvoor
KLIK
Linksvoor
Klik
Linksachter, heb het idee dat hier nog net ietsjes wand vanaf kan, maar kan vertekenen door die lelijke witte lijn
Klik
Rechtsvoor
Klik
Rechtsachter, met een beetje een flare aan de buitenkant
Klik
Voorhoeven
Klik
Achterhoeven
Klik
Zinzi_jewel schreef:Dus geen toe rocking HJMaar een fractie meer als bovenstaande foto,s gewoon om het paard makkelijker weg te laten komen met de voeten .
Begrijp je ? Zoniet probeer ik het duidelijker te maken . Waarom geen 2mm marge , geen idee ! Heb het zo geleerd en denk dat de 2 mm marge gewoon net te weinig is , in de Natural balance beleving ...
Zinzi_jewel schreef:Vinden jullie het oke als ik foto,s maak van mijn merrie voor en na de bekapping compleet met mapping zodat ik daar kan laten zien waar ik exact bedoel !
We beginnen juist daar : omdat je daar ook een verdikking kunt voelen soms zelfs zien van de zool het paard geeft aan xat daar zijn breakover punt zit . Het paard gebruikt aan de voorkant zijn wand niet echt , maar wel zijn pillars ( steunpilaren ) die je ook kunt zien .
Zal proberen adh van een foto en intekenen met paint te laten zien wat ik bedoel moet dan evsn in gevecht met laptop overmorgen ...![]()
Niet rigoureus schuin naar voren in een haakse hoek hoor maar met je vijl op ca 10 graden .
Als de voet op de grond staat zie je de toon heel flauw wat van de grond wijzen , zoals jou schoenen dat ook minimaal doen om je voet optimaal af te wikkelen .
Dus geen toe rocking HJMaar een fractie meer als bovenstaande foto,s gewoon om het paard makkelijker weg te laten komen met de voeten .
Begrijp je ? Zoniet probeer ik het duidelijker te maken . Waarom geen 2mm marge , geen idee ! Heb het zo geleerd en denk dat de 2 mm marge gewoon net te weinig is , in de Natural balance beleving ...
Zinzi_jewel schreef:Vertel JJ dat ook . Wil nl toch in zijn boeken gaan snuffelen ook , gewoon nieuwsgierig