Liesje89 schreef:Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het geven van een supplement ter bevordering van de genezing en het voorkomen van een nieuwe aanval van HB? Zoals hippo ex laminitis bijvoorbeeld?
In mijn zoektocht destijds ben ik diverse supplementen tegen gekomen, ik kwam toen uit bij hippo ex laminitis en gluco balance.
Heb beiden (niet tegelijkertijd) een langere periode gegeven.
Ondanks dat vele inclusief de da erg enthousiast waren over gluco balance heeft dit niks positiefs opgeleverd bij mijn haf.
Ze ging erg zweten van de gluco balance...... Schijnt niet te kunnen maar zodra ik ermee stopte stopte het zweten ook...
De hippo ex laminitis is een uitkomst voor dr geweest en nog steeds.
Soepele manenkam en minder reactie op hooi en de enkele keer dat ze even op het gras mag.
Ik heb de indruk dat ze er beter door in dr vel zit en minder schommeld met dr 'suiker'.
Heb al diverse potjes versleten en ben er tussentijds ook wel eens mee gestopt om te kijken of ik verschil merkte.
Als ze 24/7 in de paddock staat krijgt ze het tegenwoordig niet meer, maar als ze even de weide op mag dan weer wel.
Zoals gisteren dan mocht ze in de weide (bewolkt en regenachtig) dan krijgt ze de avond daarvoor en vlak voordat ze de weide op gaat een schepje.
Als ik dat niet doe heeft ze weer een verdikte manenkam en loopt ze wat stijf.
Ik gebruik het om dr de mogelijkheid te geven zo nu en dan even op de weide te kunnen.
Anders wordt ze ramgek als ze alleen in de paddock staat.
Ze houdt dat vrij lang vol maar er komt een punt waarin ze er helemaal klaar mee is, dan kan ik wandelen, rijden of kroelen met dr.....niks is dan meer goed.
Behalve even tussen de kudde en grazen en rollen en gek doen met de rest.