Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
florence123 schreef:Hier een meelezer die zich eindelijk kenbaar maakt.
Mijn paard heeft op 5 jarige leeftijd zijn ringband aangetikt, die is dan beginnen zwellen met een drukking op de pezen als gevolg. Hij heeft 6 maanden stilgestaan, daarna herbegonnen en weer hervallen na zijn eerste cross. Toen heeft hij 8 maanden stilgestaan en zeer rustig opgebouwd.
Inmiddels al enkele jaren blessurevrij aan het werk *neemt hout vast* en het gaat goed. Hij heeft nog steeds een dikke bobbel op zijn been (bindweefsel)
We springen 1.10m, gaan binnenkort 1m20 starten (enkel op goede bodem), dressuur L2 en eventing B (enkel als het terrein goed ligt).
Wij gebruiken na het rijdel koelgel, daarnaast ook ice vibe boots (zomer), back on track (winter), koelklei na de cross en na het springen gebruik ik deze zalf: Synovium Arnica Hydro gel
Echt een aanrader die zalf!
Daarnaast krijgt hij ook nog MSM bij, zijn er nog supplementen die jullie aanraden ter ondersteuning?
Wou jullie gewoon even meedelen, geef de moed niet op en draag zorg van jullie paardjes dan komt het wel goed
Naath86 schreef:Nathiie, Fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden.
Seebensee, ik herken je gevoel helemaal. Stond gisteravond ook weer een half uur naar het been te staren en was toch echt in de veronderstelling dat het been dikker was. Niet dus, maar ja.. Dan baal ik wel eens dat ik niet op een pensionstal sta waar ik advies aan iemand anders zou kunnen vragen.
Hier even een mail naar de hoefsmid gestuurd. Nu we veel op weg stappen/draven beginnen haar hoeven toch wel heel erg te slijten, maar wil geen ijzers. Moet ik ook een andere hoefsmid vinden, want dit is een natuurlijke bekapper, die me overigens heel goed bevalt!
Maar wat me opviel is dat haar "goede" been (linksvoor) aardig scheef aan het slijten is. Daarentegen is haar "slechte" been (rechtsvoor) redelijk recht gesleten. Ik wil dit natuurlijk het liefst zsm corrigeren, maar wat me niet lekker zit is waarom is haar goede been juist meer gesleten en ook naar buiten toe, dus het lijkt of ze haar rechtervoorbeen meer ontlast.. Ze draaft niet kreupel op het harde. Aan de andere kant denk ik, misschien heeft ze dit altijd wel iets gehad, maar valt het nu op doordat we veel over de straat gaan. Ik heb hieronder wat foto's. Iemand die dit misschien herkend?
Dan ook direct voor mijn eigen gevoel.. Been met witte voetje is toch niet dikker dan andere been? Lijkt soms ook wel dat het vertekend door dat witte voetje..
Linksvoor, been waar de hoef dus wel heel erg scheef slijt naar buiten toe.
[ [url=m/w5oXJq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rechtsvoor, been waar de peesschede overvuld was.
[ [url=m/XoHOPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog even een totaal plaatje (oudere foto) om links en rechts niet te verwarren..![]()
[ [url=m/8a6X8o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naath86 schreef:Nathiie, Fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden.
Seebensee, ik herken je gevoel helemaal. Stond gisteravond ook weer een half uur naar het been te staren en was toch echt in de veronderstelling dat het been dikker was. Niet dus, maar ja.. Dan baal ik wel eens dat ik niet op een pensionstal sta waar ik advies aan iemand anders zou kunnen vragen.
Hier even een mail naar de hoefsmid gestuurd. Nu we veel op weg stappen/draven beginnen haar hoeven toch wel heel erg te slijten, maar wil geen ijzers. Moet ik ook een andere hoefsmid vinden, want dit is een natuurlijke bekapper, die me overigens heel goed bevalt!
Maar wat me opviel is dat haar "goede" been (linksvoor) aardig scheef aan het slijten is. Daarentegen is haar "slechte" been (rechtsvoor) redelijk recht gesleten. Ik wil dit natuurlijk het liefst zsm corrigeren, maar wat me niet lekker zit is waarom is haar goede been juist meer gesleten en ook naar buiten toe, dus het lijkt of ze haar rechtervoorbeen meer ontlast.. Ze draaft niet kreupel op het harde. Aan de andere kant denk ik, misschien heeft ze dit altijd wel iets gehad, maar valt het nu op doordat we veel over de straat gaan. Ik heb hieronder wat foto's. Iemand die dit misschien herkend?
Dan ook direct voor mijn eigen gevoel.. Been met witte voetje is toch niet dikker dan andere been? Lijkt soms ook wel dat het vertekend door dat witte voetje..
Linksvoor, been waar de hoef dus wel heel erg scheef slijt naar buiten toe.
[ [url=m/w5oXJq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rechtsvoor, been waar de peesschede overvuld was.
[ [url=m/XoHOPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog even een totaal plaatje (oudere foto) om links en rechts niet te verwarren..![]()
[ [url=m/8a6X8o.jpg]Afbeelding[/url] ]