Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fairytail schreef:Hestejente: hij heeft er vanaf een afstand naar gekeken (was een andere aan t bekappen) en ik vroeg hem of het nou waar je dat je met een trektoch er ijzers onder moet doen. Toen zei hij dat de mijne uberhaupt bijna geen hoef heeft en sowieso beter op ijzers kon. Ik denk dat dit komt omdat de mijne bij de hoefbalen niet 5 cm hoog staat zoals veel paarden die op ijzers staan.
Fairytail schreef:Hestejente: hij heeft er vanaf een afstand naar gekeken (was een andere aan t bekappen) en ik vroeg hem of het nou waar je dat je met een trektoch er ijzers onder moet doen. Toen zei hij dat de mijne uberhaupt bijna geen hoef heeft en sowieso beter op ijzers kon. Ik denk dat dit komt omdat de mijne bij de hoefbalen niet 5 cm hoog staat zoals veel paarden die op ijzers staan.
Fairytail schreef:Ik vraag het hem bijna elke keer en hij vind het niet nodig. Tenzij ik vind dat ze te vaak kreupeld op buitenrit. Ik ben wat dat betreft echt blij met mijn smid. Over de hoeven zegt hij dat het niet nodig is haar eerder dan 8 weken overnieuw te bekappen omdat het niet zo scheef ik dat het schade doet.
Mijn vraag komt nu alleen weer opnieuw bij mezelf naar boven omdat ik die kneuzing zag en plan een trektoch te gaan maken. Wat is jullie idee over blootvoets meerdere dagen aan een gesloten buiten rijden?