Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:zodra je de zool bijsnijdt komt de hoefwand toch automatisch te lang?
eerst werd de hoefwand ingekort, en dan een deel van de zool en stralen bijgesneden, dan komt de hoefwand er toch automatisch terug langer?
hestejente schreef:Nee natuurlijk niet. Uiteindelijk moeten de hoefwand en straal even lang zijn. Dat is zeg maar het eindresultaat. Naar mijn idee en ik denk ook het jouwe? Maar daarover verschillen ook de meningen.
flavlip schreef:Begin vorig jaar, dec2010/jan2011. Dat is ook de reden dat hij ijzers heeft gekregen. Eerst cyteck en later gewone ijzers, maar dan iets meer naar achteren gelegd.
flavlip schreef:@ Singasong Er is zeker al een heleboel veranderd bij de witte lijn. Door de hoefijzers kon ik dit natuurlijk niet goed zien, maar als de hoefsmid er was liet ze dit wel zien.
Dit een foto van ruim een jaar geleden (april 2011)
[ Afbeelding ]
Het kan ook zijn dat de witte lijn altijd iets verbreed blijft. Dit had hij namelijk al, hij is voor het eerst bevangen geweest als 2 jarige en elke zomer was het opletten. Deze keer was hij in de winter echt heel erg bevangen, aan alle 4 zijn hoeven en voor een kanteling. Het is een lange weg, maar we gaan nog steeds de goede kant uit. De hoefsmid komt nu ook wat eerder, zodat het goed bijgehouden wordt. Zijn hoeven slijten ook vrij scheef af. Ik geef het even tijd zonder hoefijzersis erg wennen.