Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
  Ik zal mij weer proberen in het land der levenden te bevinden..
.
 .  De arme schat..... 
 . Heb de afgelopen tijd goed nagedacht wat ik nou wil met haar. En jammer genoeg ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik het paardrijden ontzettend mis en ook echt nodig heb om de rest van mijn dagelijkse dingen in perspectief te blijven zien. Heb dus besloten om met haar aan de gang te gaan alsof er niets aan de hand is met haar. Gewoon rijden en kijken of ze het aankan. Zodra ze weer kreupel gaat lopen ga ik met de va overleggen of een tildrenkuur zou kunnen helpen. Als dat het niet is of ze wordt er niet beter van, dan ga ik een ander goed baasje voor haar zoeken. Want echt puur recreatief werk kan ze zeker nog aan, en ze is er ook levendig genoeg voor. Dus inslapen zou echt een zonde zijn. Ik ben best een beetje teleurgesteld in me zelf dat ik dit besluit heb genomen, maar hier wordt ik zelf ook niet gelukkiger van. 
 Ik heb het er wel nog moeilijk mee, omdat Twister het vriendje van mijn overleden pony was en ik hem dus eigenlijk zou willen houden...
 . Het idee om een ander baasje te zoeken klonk ook beter toen ze nog op het land stond. Heb toen toch wat meer afstand genomen. Nu ze weer op stal staat is die gedachte toch wat moeilijker te verteren. Ze is ook zo leuk en lief. Nou ja, voorlopig hoef ik nog even geen besluit te nemen.

) en ze loopt uiteraard stijf, maar nog steeds niet kreupel!!
 Nee hoor ik blijf nog even als het mag. Oke het verhaal. Twister heeft dus botwoekering aan de rand van de onderste gewrichtsspleet. Een half jaar geleden zei dezelfde dierenarts dat het een gewone schieffel kon zijn of botwoekering vanuit het gewricht. Door een echo kon hij zien dat het vocht om de bult doorliep in het gewricht. Een schieffel/arthrose in het spronggewricht heet spat er buiten niet dan heet het 'gewoon' arthrose. En dat heeft Twis. Toen zei de veearts dat het wel onder de noemer spat viel (zie begin topic), nu niet. Ook gebaseerd op het feit dat de gewrichtspleet in het spronggewricht nog steeds helemaal schoon was, geen botverval en geen botwoekering. Het goede nieuws is dat het geen spat is, het slecht nieuws is dat in Twister zijn geval het de spleet niet kan dichtgroeien zodat hij van de pijn af is.
 Toch voel ik me wel opgelucht, omdat het doek in ieder geval nu nog niet is gevallen. Behalve misschien voor ons aandeel in dit topic  
  omdat de botwoekering 2 mm 'te laag' zit.                                                         
  Loopt Jessie op het moment wel weer goed?                                                         

Jessie ziet er ook goed uit!                                                         

Ik hoop het!