Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:36

Ik zit met een dilemma.
Ik moet met zes weken terug komen.
Zou natuurlijk liefst nu al gaan. Maar ja dat is een tikkie overdreven.
Volgende week maandag zit ik op 6 weken.
Zal ik voor nu vrijdag een afspraak maken? Of toch nog een week wachten en pas volgende week vrijdag? Dan zit ik op bijna 7 weken.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:20

Uhh, ik ben hierin geen goede adviespartner, want ik wandelde altijd langer dan de dierenarts zei...
Als de da zei met 6 weken, maakte ik rond de 9 of 10 weken x afspraak.... Want als er iets was, dat ik niet vertrouwde trok ik gelijk aan de bel.... Maar mijn da was nogal van de snel terug komen.... Alleen mijn portemonee zag de resultaten als ik wat langer stapte.... Kijk, ik liet het niet uitlopen met maanden, maar paar weken kan best...
Dit heeft geen slechtere resultaten gehad, dan wanneer ik strikt met 6 weken zou terug gaan....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:30

Qizz schreef:
Ja die rotvorst. Ik ben ook zo bang dat er dan weer wat gebeurd zodat alles wat je nu opgebouwd hebt voor niks is geweest. Dat ze uitglijden...

Maar hele dagen binnen deze winter is ook geen succes want ik kan daar buitenaf met sneeuw en ijzel niet meer komen op een gegeven moment. Dus ook niet met de trailer weg. Nadeel van staan in de busch busch... :-D.

Mijn paard heeft haar blessure vermoedelijk opgelopen doordat ze haar hoef verzwikt heeft bij lopen/rennen op ongelijke bevroren ondergrond, ze vertelden in Bodegraven vlak na de winter heel veel paarden te krijgen met deze blessure. Omdat een paard dat eenmaal een blessure gehad heeft meer kans heeft op recidief is mij geadviseerd om haar nooit meer op ongelijke bevroren bodem te zetten. Als ze ergens anders staat heb ik daar geen grip op, als ze thuis staat kan ik de grond van de longeerbak waar ze nu in staat tenminste gelijk trekken/harken voordat het gaat vriezen (moet je natuurlijk ook maar net op tijd zijn..).
Hopen maar dat het deze winter meevalt..

Ik heb de laatste keer ook 5,5 week gedaan toen ik eigenlijk na 6 weken weer moest. Nu doe ik langer (kom denk ik op 10 weken uit ipv 6), omdat ik graag eerst de osteopaat langs laat komen en zij kan pas halverwege oktober. Als ik zou moeten kiezen zou ik liever 7 weken doen, eigenlijk 6,5 toch.. dat moet toch geen probleem zijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:35

Ik houd juist 2x de tijd van de dierenarts aan. Bij welke blessure of aandoening dan ook. Totaal niet voor mijn portomonne, maar omdat ik niet het risico wil lopen dat de tijdsbepaling te positief ingeschat was. Veel mensen willen het liefst weer zo snel mogelijk met hun paard rijden (als dat verantwoord is). Logisch! Maar dat is totaal niet mijn prioriteit. Ik heb dan ook het liefste de dierenartsen die het nieuws zo negatief mogelijk brengen. Geen suikerlaagjes voor mij, breng het maar hard. Dan ben ik niet in staat om het droog te houden (sorry dierenartsen, ik huil echt te snel als het om de paarden gaat := ) maar dan heb ik tenminste geen valse hoop.

Nu heeft mijn ruin wel met afstand de allerergste blessure die ik ooit bij mijn paarden heb gehad. Het advies was 6 maanden stalrust. Dan denk ik dus aan minimaal een jaar rust. In dit geval werd het compleet onzinnig gevonden om te scannen voor ik op 45 minuten stappen zat (dat was op z'n allervroegst na 14 weken). Maar mijn paard heeft zich niet aan de afspraak gehouden en loopt nu maar noodgedwongen dag en nacht buiten. Hij stapt op een dag vast meer dan 45 minuten. Over 6 maanden laat ik hem weer eens bekijken. (Natuurlijk wel eerder als er iets niet goed lijkt.) Zoals jullie misschien gelezen hebben, is hij meerdere malen uit het land gesprongen, over het asfalt gaan rennen / bokken en het bos in gesjeest. :roll: Hij is nog geen pas kreupel geweest. Hoe frustrerend is dat....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 11:46

Ja dat is heel erg frustrerend! Mijne is ook nog geen stap kreupel geweest,.. en toch is het ernstig...
Ik zou ook met 7 weken gaan,...

Mijn 3e echo zit ik ook nog mee wanneer ik dat zal doen,.. 8 weken na de vorige of 12 weken (ik ga ook het liefst nu al ;-) maar ja dat is te vroeg),...

Ga zo even naar Duitsland voor stallen kijken MET binnenhal. De Duitsers hebben het vaak erg goed voor elkaar, dus wie weet vind ik daar iets voor de winter. Heb al wat maneges aangeschreven,.. ga zo maar eens rondrijden en kijken of ik wat zie,..

Ik geloof graag dat veel paarden na de winter geblesseerd geraakt zijn, de mijne ook 2 jaar geleden winter, en daarna kwam dat er pas uit aan het begin van het zomerseizoen, 3 maanden stilgestaan maar setember weer niet helemaal lekker en nu dus peesblessure (waarvan ik denk dat dat toen al het begin was).

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:28

Ik wil juist helemaal niet de volgende scan, durf eigenlijk niet :=
Mijn paard is nog altijd niet 100% rad (hoewel ik de laatste maand niet meer gekeken heb). Rechtuit en op zachte ondergrond is ze nooit kreupel geweest en zie je ook echt helemaal niks, alleen op de harde volte rechtsom zie je het en op de buigproef tijdens het buigen protesteert ze. Als ze bij de eerstvolgende controle nog niet rad is dan worden we weer doorverwezen voor verder onderzoek (ik weet niet wat.. vrees dan een MRI). Het gekke is, in maart is het begonnen en was ze niet rad, in april is de osteopaat geweest, in mei is ze in Bodegraven geweest en was ze wel rad, in juni ging ze het land op, in juli was ze weer niet rad en is ze op boxrust gegaan, in augustus nog steeds niet goed. De scans laten iedere keer verbetering zien, dat wel.. maar waarom blijft de kreupelheid.. Het enige wat anders was in mei, is dat ze toen net naar de osteopaat is geweest en ze toen vast zat bij haar schoft rechts.. dat kon veroorzaakt worden door de kreupelheid en ook de kreupelheid weer verergeren, vandaar dat ik haar nog 1 keer in oktober naar de osteopaat laat gaan voordat de dierenarts komt.
Mijn paard is wel een beetje een watje ;) heel gevoelig, hopelijk heeft dat er nog iets mee te maken..

De prognose was bij mijn paard in eerste instantie goed en 4-6 maanden, ik zit nu op een dikke 6 maanden en ik ga zelf dus maar uit van een jaar. Dat is ook wat ik steeds op internet lees bij deze blessure, snap ook niet zo goed waarom de hersteltijd bij mijn paard zo kort zou zijn.

Mijn haflinger heeft een blessure gehad aan de diepe buigpees achter, die heb ik laten scannen voor de diagnose, is het land op gegaan en 6 maanden later op de scan was ze weer goed en dat was het ;) Ze heeft er ook nooit meer last van gehad, ging het maar altijd zo makkelijk..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:45

Die van mij is ook geen pas kreupel geweest, alleen toen de blessure ontstaan is. Hij was alleen heel licht onregelmatig op de kleine volt op de harde, verder al die tijd helemaal niks, dus dat zegt ook helemaal niks.

Te vaak scannen heeft geen enkele zin, je kan ze echt niet beter scannen. Inderdaad het advies van de DA onderhand verdubbelen, dat heb ik ook gedaan. Mijn prioriteit was ook niet om er zo snel mogelijk weer op te zitten, maar wel dat de blessure zo sterk mogelijk beter werd zodat de kans op herhaling kleiner zal zijn.

Volgende week zaterdag zit ik precies op 1 jaar, en ik ben nu dus pas 3,5 week met draven begonnen, dus je kunt beter veel meer tijd ervoor uit trekken dan wat geadviseerd wordt. Tegen mij zeiden ze in het begin dat ik moest tellen op 8-12 maanden voordat ik volledig weer aan het trainen zou zijn. Nou, dat wordt dus zeker een paar maanden langer.

Ireen, inderdaad een beetje raar dat hij de ene keer wel rad is en de andere keer niet. Wat laat de scan dan eigenlijk zien?? Als daar niks op te zien is dan moet het toch ergens anders vanaf komen zou ik zeggen.

Ik heb al met de smid geregeld dat hij er de volgende keer sneeuwzooltjes onder krijgt. Dan zie ik wel hoe het gaat. Mocht echt alles stijf bevroren zijn dan moet hij maar binnen blijven, met sneeuw gaat hij gewoon naar buiten.

Ik voer trouwens nog gewoon hetzelfde. Hij krijgt 2x per dag een schep lucerne en een kwart schep sportbrok. Daarbovenop nog een scheut zonnebloemolie en zijn supplement. Daar doet hij het goed op dus dat voorlopig laat ik hem daarop staan. Door het meer stappen zal je paard zijn conditie ook beter worden. Toen ik in het begin mocht draven wilde hij ook niet, voelde hij ook heel sloom aan. Maar nu heeft hij er echt zin in en zit veel beter in zijn vel dus ik denk dat dat daar ook mee te maken heeft.
Ik rij nu zo'n 4 -5 x per week.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:07

MontyRulezz schreef:
Ireen, inderdaad een beetje raar dat hij de ene keer wel rad is en de andere keer niet. Wat laat de scan dan eigenlijk zien?? Als daar niks op te zien is dan moet het toch ergens anders vanaf komen zou ik zeggen.

De scan laat duidelijk schade zien van de collateraal banden, dus daar is ook echt wat mee aan de hand. Zelfde geld voor de tussenpees (die is alleen wat verdikt, geirriteerd dus).
De eerste keer dat ze weer onregelmatig was, na de maand op het land, waren de collateraalbandjes beter dan de keer daarvoor, maar de tussenpees had toen meer zwelling. Toen was het dus goed te verklaren dat ze weer niet goed liep. Nu laat de scan steeds weer verbetering zien, klinisch verbetert ze ook wel (kreupelheid wordt steeds minder duidelijk), maar hij blijft.. en dat is een beetje vreemd, met het beeld dat de scan laat zien zou ze eigenlijk wel weer helemaal goed moeten zijn. Nu is dat natuurlijk lastig te zeggen aan de hand van een scan, omdat ieder paard met als iedere mens een andere pijngrens heeft, maar toch.

Het gaat overigens ook niet over een ernstige kreupelheid, maar alleen op de harde volte rechtsom gewoon net niet helemaal goed, maak ik de volte groot dan loopt ze wel goed, maar als ze korter moet wenden niet meer. Alle andere pezen zijn de laatste keer meegescand en waren helemaal prima, foto's zijn gemaakt in het begin en waren toen ook goed (op een bemerking op het straalbeen na), maar de structuren rondom het hoefkatrol waren op de scan in Bodegraven toen ook goed, dus dat dit door HKO komt is ook niet heel waarschijnlijk. Het wordt even afwachten...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:17

Net als de meesten hier doe ik er ook langer over dan wat de DA heeft gezegd... Beter iets rustiger aan dan met haast. Maargoed, bij ons gaat het slecht, ik zie het allemaal een beetje somber in. Vrijdag moet ik terug voor een nieuwe ingplande scan, die eigenlijk pas over 5/6 weken zou zijn. Hij staat alleen echt met een dik been, het is niet warm en z'n temperatuur is normaal. Ontsteking is dus eigenlijk uitgesloten, ik zelf verdenk (een van z'n) pe(e)s(zen). De dierenarts die ik normaal had wilde hem al op pijnstillers/ontstekingsremmers zetten. Of ik daar wat mee opschiet? Ben blij dat Peter van ooijen hem graag wil zien en zelf ook zekerheid wil.
Nu moet ik alleen een lift zien te vinden aangezien m'n ouders op vakantie gaan. Daar word ik al helemaal moe van.... M'n ouders waren ook al op vakantie toen m'n paard gescand en geopereerd werd. Het voelt echt zo alsof ik alles zelf maar moet oplossen. Oké ik ben dan wel 23, maar een beetje hulp is nooit weg ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:00

He bah wat vervelend dat het niet goed gaat en je er ook nog eens alleen voor staat.
Als ik jou was zou ik een vriendin meenemen, het is sowieso al fijn als er iemand meeluistert en kijkt, als je achteraf dan twijfelt over iets weet zij het wel,..

Ik nam mn moeders vriend steeds mee naar de DA, puur omdat ik het fijn vond dat er nog iemand het verhaal hoorde. Toevallig vroeg ik m vanmiddag nog iets dat ik niet zeker meer wist, en hij wel :D.

Komt goed,. en fijn dat de DA er naar wil kijken, dan weet je hopelijk meer.
De 1e 2 maand waren bij de mijne ook helemaal niet goed,.. daarna ging het langzaamaan beter. En hopelijk blijft het beter gaan,..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:06

@ Faye waar kom jij vandaan?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:10

Eindhoven! Mja naar de operatie nam ik mijn vriend mee, maar die zit met een gescheurde kruisband en mag niet lopen. Als er niemand van stal mee kan dan moet ik wachten tot m'n ouders terug zijn :) We zullen zien, straks even de stalhouder bellen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:33

balen, ik had wel met je mee willen rijden, heb auto, trailer en rijbewijs ;) maar voor ik in eindhoven ben moet ik ongeveer 2.5-3 uur rijden :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:53

Faye, probeer je je hoofd niet gek te maken. Die zwelling kan best nog wel even blijven, geen enkele blessure is hetzelfde dus niet iedereen hier heeft hetzelfde. Die van mij heeft maanden een zwelling gehad én een warm been en kijk waar ik nu ben. Je kan wel eerder laten scannen maar dat is dan meer voor je eigen gemoedsrust denk ik. Trouwens, die van jou stond toch ook met een peesblessure of niet?? Ik was je post even terug aan het lezen. Of is dit nu een ander been? Heeft hij een olifantenpoot of is het gezwollen? Wat je zou kunnen overwegen is inderdaad de ontstekingsremmers en zijn been insmeren met coolinggel, daar zo'n watten over en dan inbandageren. En het is altijd fijn als je hulp hebt met dit soort dingen, het is al moeilijk genoeg!

Ik heb vandaag contact gehad met mijn ex stalhoudster en die raadde me aan om tot de lente op de weg te blijven opbouwen. Ik ga nu beginnen met 4 x per week te blijven draven en dan het draven op te bouwen tot 3 x 2 minuten met stappauzes tussendoor. Dus dat gaan we maar doen dan. Als ik volgend voorjaar weer echt aan het trainen ben, ben ik bij zat :) . Ze zei me wel dat door al het stappen en draven wat we tot die tijd gedaan hebben de basis gewoon super zal zijn en we dan ook echt snel aan de slag zouden kunnen. Ze drukte me wel op hart dat mocht het been op gaan lopen ik gelijk een week rustiger aan moest doen totdat het weg was. Zo blijven we bezig :) .

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 01:12

Thanks muts_Marijke! Enne monty, je bent echt goed bezig zeg... Super!! Ziet z'n been er nog mooi uit iedere keer?
Die van mij was geopereerd aan het griffelbeen, en had daarbij idd een lichte peesblessure. Dat been is nu weer dik. Echt een olifantenpoot is het niet, het is gewoon over het geheel dik. Het baart me juist een beetje zorgen dat het niet warm is, en dat hij geen koorts heeft. Dat had hij het in begin namelijk ook. Toen zat er alleen meer vocht op 1 plek, nu is er verspreid. Ben een stap terug gegaan in m'n stapschema, en koel nu iets langer... Zijn been zag er echt zo ontzettend goed uit, vrijwel nooit zwelling en ineens dit. Is idd ook voor m'n eigen gemoedsrust, als er van binnen iets niet helemaal goed zit, dan wil ik dat weten... We waren zo goed op weg!

Qizz, heb je er vandaag nog eens opgezeten? Leuk zeg!!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:45

Vervelend zeg Faye, kan het niet nog reactie zijn van het litteken door de operatie? Was het een open breuk (met wond)?
Yade heeft een jaar geleden een klap tegen haar achterbeen gehad, met een wond ter hoogte van het griffelbeen. Het been was na 2 weken nog steeds af en toe dik, toen zijn er foto's gemaakt van haar griffelbeen omdat we vermoedden dat het gebroken was, maar dat was helemaal mooi, het was een reactie van het littekenweefsel volgens de dierenarts. Je kon het ook zien op de foto's, het heeft volgensmij wel een maand geduurd voordat het niet meer af en toe dik was. (bij haar ook alleen dik over de hele pijp, maar niet warm of kreupel).

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:26

Het was geen open wond! Het litteken is eigenlijk al bijna niet meer te zien, en 2 weken geleden zijn er ook foto's gemaakt! Van binnen zag het er toen super uit... We zullen vrijdag afwachten! Bedankt iig voor jullie lieve woorden, ik houd jullie op de hoogte!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:50

Wiehoeee even een klein vreugdedansje: vanochtend was z'n been alweer een stuk dunner! Ik ga een stapje terug in m'n stapschema :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:51

Die van mij is vanmiddag ontploft.
Ze zijn aan de overkant van de weg aan het bouwen. En ze staat helemaal aan de andere kant want vlak langs de weg was ze te onrustig. Maar vandaag was ze echt niet te genieten. Er werden van die metalen rijplaten neer gelegd. En dat maakt herrie. Dus ik wilde haar uit het landje halen en toen wilde ze al bijna dwars door het draadje. Maar ze had nog net respect voor mijn gezwaai.
Vervolgens gepakt. Halster om stond ze al te blazen. Maffe merrie. Vervolgens liepen we het landje uit. Het pad op en ineens uit het niets ontploft ze. Gaat met 4 benen tegelijk de lucht in. Niet 1x maar wel 5-6 x achter elkaar! Als een hert stond ze te stuiteren. Oei oei oei. Paard wil echt weer aan het werk volgens mij!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 00:37

Ik meld me hier ook even.

Van het weekend is mijn merrie van 22 jaar door het voorbeen gezakt. Ik was haar aan het longeren en ze is geschrokken van de hond die in de bak kwam en is toen gaan galloperen en gek doen. En voor ik het door had stond zij op drie benen. Ze wilde echt niet meer op haar zere been staan, maja we moesten toch echt terug stappen/hinkelen naar stal. Er was gelijk een bult zichtbaar. Alle benen met koud water afgenomen en cold legs opgesmeerd. Het hele weekend, paar keer per dag, benen opgespoelt met koud water en traumeel opgesmeerd.

Het hele weekend heeft ze niet kunnen lopen, gelukkig maandagochtend wel. Maandag een afspraak gemaakt bij de DA. Ze hebben gelijk een echo uitgevoerd. En hieruit blijkt dat de buitenste pees voor 30% beschadigd is en dat er een ontsteking zit. Ze heeft een onstekingsremmer onder de huid, bij de pees gekregen. Hierover heen hebben ze een soort van gips-verband gedaan en daarover weer rekbandage en tape zodat het goed blijft zitten. Natuurlijk hebben ook wij een stappenschema mee gekregen. En daarnaast supplementen die de pees van binnenuit moet helpen genezen.
Verder beginnen we vanaf volgende week met shocktherapie. En dit krijgt ze dan om de week en in totaal 4x. Dus wanneer we in week 8 zitten krijgt ze de laatste shocktherapie en wordt er een nieuwe echo gemaakt om te kijken op de pees aan het helen is.

(Ik heb dan niet alle berichten van jullie terug gelezen.) Maar ik vroeg mij af of er meer mensen ervaring hebben met shocktherapie en peesblesures. En hoe de resultaten zijn? :)

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:45

Mijn paard heeft bij eerdere peesblessures ook shockwave gehad, maar ik kan nu niet concluderen dat het een wondermiddel was.... Het kostte me toen erg veel geld, maar ik weet niet of het zonder nou minder snel zou zijn genezen....
Meningen zijn erover verdeeld, maar ik heb dus bij de daarop volgende peesblessures (2) niet meer gekozen voor shockwave....

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:32

Hallo Allemaal.
2 Weken niks van mij gehoord. Ik wilde even laten weten dat ik vandaag mijn merrie toch heb laten scannen. Ik was onzeker en wilde gewoon weten waar ik aan toe was.
Het probleem zit hem in de strekpees, wat een betere prognose schijnt te hebben dan de buigpezen. Maar ja, hoe ze daar nou aan gekomen is ????
De strekpees is duidelijk dikker, ongeveer twee keer zo dik dan het andere been en zijn ook duidelijk oneffenheden en/of bloedingen te zien. Als het de buigpees was geweest had het zeker een half jaar gekost zei ze, nu misschien 2-3 maanden. Ik geloof dus dat ik het net als jullie maal twee doe, en in het voorjaar maar weer eens verder kijk. Dus..., ze houdt vast wintervakantie. ;(
Flink balen, we waren net weer begonnen en het ging zo leuk...
We hebben hier veel grove grind paden, daarop stappen is volgens mij ook niet goed. Gelukkig loopt ze nauwelijks kreupel en is ze rustig in de wei.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 09:55

Ja je vraagt je soms echt af hoe ze het gekregen hebben he...
Maar heel erg vervelend. Beterschap!

Ben nu sinds 3 dagen met de trailer onderweg om eens ergens anders te stappen. Want 3 maand hetzelfde stuk heb je wel een keer gezien :-D. Heb steeds op een hard zandpad gestapt of op het erf en nu op een heel mooi vlak geasfalteerd fietspad. Had het gevoel dat zn been iets dunner is geworden. Zou t nou ook nog uitmaken of het op een hard zandpad is of asfalt waar je op stapt?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:18

Ik heb liever een mooi vlak zandpad, maar voor stappen is vlak asfalt ook prima volgensmij. Bij de Raaphorst adviseerden ze toendertijd bij de peesblessure van mijn pony vlak, licht verend. Maargoed, die bodem vindt je niet zo makkelijk. Met de blessure van mijn paard werd juist harde ondergrond geadviseerd, maar als ik ga draven weer vlak en licht verend.
Ik doe meestal een beetje afwisselend, eerst door de wijk (stenen dus niet perfect vlak, maar ontkom er niet aan), dan een stuk vlak asfalt en dan een stuk ruiterpad dat nu toevallig heel mooi vlak is. Ik stap ook nog wel eens op vlak gras.
Hier in het bos zijn de wandelpaden echt perfect, heel vlak hard zand.. maar dat is illegaal :+ doe het een heel enkele keer als het erg slecht weer is of op hele rare tijden, dan kom ik toch niemand tegen.

Tja en het strand zou perfect zijn, maar dan moet ik altijd eerst door een flink zwaar stuk, dus is ook geen optie..

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:47

Ik ging dus bij de vorige peesblessure wel langs het strand...
Dan liep ik aan de hand naar de vloedlijn, en daar stapte ik pas op, en dat is altijd goed gegaan...
Maar gelukkig lag er toen naderhand maandenlang een pad van betonplaten totaan het harde zand... dus dat was ideaal!!