Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:58

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:21

Ik hoop uiteraard ook van harte dat Zhuf iets heeft dat simpel op te lossen is. Maar ik weet ook uit ervaring dat hoe ze aan de longe lopen niets hoeft te zeggen bij dit soort complexe blessures.... Het enige wat ik kan aanraden (maar wat ik je vast niet hoef te vertellen :+) is haar, desnoods met aandringen, ook onder het zadel te laten zien.

De keuze van een zadelmaker blijft altijd lastig, bij iedereen zijn er positieve en negatieve ervaringen helaas!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 10:43

Richtje schreef:
De keuze van een zadelmaker blijft altijd lastig, bij iedereen zijn er positieve en negatieve ervaringen helaas!

En dat is zó moeilijk!
Ik had ook alleen maar positieve ervaringen gehoord over 'n zadelmaker hier in de buurt, die vervolgens een van zijn medewerkers een zadel compleet heeft laten verknallen zodanig dat die mensen 'n geheel nieuw zadel hebben moeten aanschaffen. :=
Tja, voor je medewerkers moet je ook garant staan natuurlijk!

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:17

@ Richtje, Het onder zadel rijden is een beetje een lastig punt bij Zhuf. :+ We hebben in Bodegraven al meerdere malen overlegd om haar onder het zadel te rijden maar het probleem is een beetje dat ze heel lastig is op ander terrein. Ze is altijd al lastig geweest op ander terrein ( Liefst staat ze alleen maar op haar achterbenen ) maar als ze veel wedstrijden liep werd ze wel wat makker doordat ze veel dingen zag. Alleen nu is ze al twee jaar niet op ander terrein gereden, dus als ik haar dan in Bodegraven ga rijden dan gaat ze echt van god los vrees ik. :+ Dus dat hebben we tot nu toe nog zo lang mogelijk uitgesteld, helemaal omdat ze sowieso nu al wat in de staak is vanwege de pijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:23

Kim, mss meteen eens vragen of ze haar schildklier willen nakijken. Veel paarden die zo heftig reageren hebben een schilklier die over de kachel is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:27

Dat was ik idd van plan om te vragen. Iemand ( volgens mij jij :) ) gaf mij die tip eerder al. :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:10

Klopt dat was ik :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:42

Aukelizzy schreef:
@ Richtje, Het onder zadel rijden is een beetje een lastig punt bij Zhuf. :+ We hebben in Bodegraven al meerdere malen overlegd om haar onder het zadel te rijden maar het probleem is een beetje dat ze heel lastig is op ander terrein. Ze is altijd al lastig geweest op ander terrein ( Liefst staat ze alleen maar op haar achterbenen ) maar als ze veel wedstrijden liep werd ze wel wat makker doordat ze veel dingen zag. Alleen nu is ze al twee jaar niet op ander terrein gereden, dus als ik haar dan in Bodegraven ga rijden dan gaat ze echt van god los vrees ik. :+ Dus dat hebben we tot nu toe nog zo lang mogelijk uitgesteld, helemaal omdat ze sowieso nu al wat in de staak is vanwege de pijn.

Hmmm dat maakt het wel wat gecompliceerd ja :+ Mocht er verder niets uit komen, dan thuis eens filmen anders?

De reden dat ik het zeg, is dat we met Poon op een gegeven moment ook zo'n situatie hadden. Wij vonden hem thuis niet goed genoeg gaan maar aan de longe liep ie vrij goed. Ik ging toen met het idee naar de kliniek dat het best eens einde oefening kon zijn. Ik liet hem daar aan de longe zien en Teun zei "Nou ik vind 'm best goed".
Heb er toen op aangedrongen om hem ook onder het zadel te bekijken, na een half rondje zei ie "Ik snap wat je bedoelt en ik schrik hier vreselijk van, we stoppen ermee". Op alleen het beeld aan de longe, was die beslissing niet genomen :n
Poon was ook niet makkelijk (maar niet zo gevaarlijk) op vreemd terrein, maar gelukkig niet lastiger dan thuis :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:01

Filmen is idd zeker een idee. :j Ik heb ook gedurende het laatste half jaar minstens 1 filmpje per week gemaakt zodat we konden zien hoe ze zich ontwikkeld. En gek genoeg is ze steeds een stukje beter gaan lopen. Wat jij zegt heb ik idd ook, aan de longe loopt ze onwijs goed, maar onder zadel is ze strak en zie je gewoon dat er iets niet lekker zit.

Zhuf is thuis idd ook heel lastig, maar op ander terrein wil ze nog wel eens gevaarlijk worden. :o ( Echt bol gaan staan, en dan het op een lopen zetten en gigantisch bokken, of alleen maar op der achterbenen staan ) En omdat ik nog niet zo lang geleden mijn rug gebroken heb ben ik wel een beetje bang dat als ik val ik dadelijk in een rolstoel zit ofzo. :o

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:10

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:49

Groot gelijk AL dat je daar voorzichtig mee bent!

We hebben Poon toen met zadels passen daar gehad dat Teun zei dat hij hem levensgevaarlijk vond en toen ik een week later ergens voor belde, kreeg ik van de assistente te horen "Oh is dat die die zo tekeer ging vorige week met zadels passen?" Euh ja.... Die werd echt link ook :o Maar goed, dat was wel een pijn reactie. Normaal bokte, steigerde en sprong ie ook altijd wel maar dan was het joligheid of spanning. Dat geeft toch een ander effect.

Maar hoe dan ook, heel erg veel sterkte en succes morgen. Ik ga keihard duimen :*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:00

Ik duim ook voor je morgen!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:48

Dank je wel allemaal. Het doet me goed om te weten dat er zoveel mensen mee leven. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:25

Nou ik ga richting Bodegraven vertrekken... Knijp hem nu toch wel een beetje :o Ik laat jullie vanavond weten hoe het gegaan is!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:08

Succes meid!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:21

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:07

Nou ik ben weer terug met heel positief nieuws. Waarschijnlijk komt het toch door mijn zadel. We hebben haar eerst op het harde laten lopen en daarna op het harde en zachte aan de longe en ze liep als een trein. Daarna ben ik er toch maar op gegaan ( wat best goed ging. Was heel gespannen maar ging niet gek doen ) en nu heb ik een zadel met een voorsingel en waarschijnlijk komt het daardoor. Dan wordt mijn zadel teveel over de schoft getrokken waardoor het gaat knellen. Dus nu moet ik met mijn singelstoten gekruist gaan rijden om te kijken of de problemen dan weg zijn. Ook vond hij dat ik met haar naar de keuring moest gaan omdat ze makkelijk ster wordt, dus dat gaan we dan maar doen. :D

Teun heeft haar niet gekraakt want dat was volgens Sander niet nodig. Dus ik ben super blij. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:50

Nou zie je ;) ik wist het :D

+:)+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:02

Ik ben heel blij dat je gelijk had.. :D . Haar zadel lag op zich heel netjes. Alleen die "stomme" voorsingel....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:16

Super AL!!!! Wat een gaaf nieuws :):)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:39

Aangezien ik een paar vermoedens heb dat mijn paard misschien wel in het zelfde straatje zit een reactie.
Vorig jaar was mijn paard ook kreupel. Het begon bij licht onregelmatig op de linkervolte en rechts/ rechtuit goed. Dit kon zo niet langer en na een dilemma tussen de DA zegt dit en de hoefsmit zegt dat, toch de hoefsmit laten doen. Na 1 keer bekappen was het probleem van de baan (paard stond (nu nog) te plat op de hoeven, ze heeft doorgeschoven hielen zoals de HS dat zegt)
Nu lijkt hetzelfde probleem weer terug te keren: licht onregelmatig op de linkervolte.
Ik lees hier ook dingen zoals struikelen, dat doet ze ook wel eens per les. Ook springt ze regelmatig over de draad (1m20) wat me toch ook niet gezond lijkt zo onopgewarmd...
Zou zij het ook aan haar banden kunnen hebben?
(Op advies van de HS staat ze nu een weekje op rust. Als het niet over is gaan we naar DA Borgmans in Reuzel) Iemand ervaring met deze DA?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:48

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 19:37

Jaaaaaa AL! Zie je zie je zie je *\o/*
Flauw hè haha, maar top meid! Zo zie je maar wat een zadel, of in dit geval 'n voorsingel, kan doen met 'n gevoelig paard!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:37

Flosje, wat een prachtige foto heb je trouwens geplaast! Ze glimt de pan uit :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 19:39

singasong schreef:
Flosje, wat een prachtige foto heb je trouwens geplaast! Ze glimt de pan uit :D

Inderdaad, zou nog bijna vergeten daar wat van te zeggen!
Gave merrie is 't toch. :)