Story schreef:@ Javayo: Pas heel erg op hoor met springen en artrose! Als je weet dat je paard artrose heeft zou het mijn keus niet zijn om nog te gaan springen maar zeker goed rekening houden met de belasting van de gewrichten. Je maakt het er sneller kapot mee door de extra belasting (Om je paard zo lang mogelijk mee te laten gaan).
Mee eens hoor Story, maar de DA zag voor mijn paard gezien het minimale stadium van artrose nog geen enkele belemmering voor de belasting van de benen. Ik denk dat de meeste mensen hier nog gewoon doorheen zouden rijden, en dat had ook nog een poos goed gegaan voordat hij echt kreupel zou hebben gelopen (hij voelde alleen maar stijver, al maanden lang, en minder ruim in zijn bewegingen).
Dus op ons niveau te blijven springen en crossen zou geen probleem moeten zijn, meestal maar 1x per week op BB niveau, meer ambities heb ik ook eigenlijk niet (met die artrose sowieso niet meer).
En als blijkt dat hij toch weer stijver wordt door het springen dan doen we dat niet meer, want het is puur voor het plezier van ons beiden dat we het als afwisseling doen, geen must. Ik hou het goed in de gaten hoe hij voelt en hoe hij het aanpakt