Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
calimerootje schreef:hallo ik heb het topic grotendeels doorgelezen en ga denk ik de gloves bestellen. Ik twijfel alleen over de maat kan je een maat kleiner nemen of past het dan echt niet meer. Ik ben in het bezit van een vijl en kan dus een beetje bij vijlen. Ik zou dat trouwens doen omdat hij vrij rond is en dan voor de lengte beter in een 3 past. Of zouden jullie andere schoenen aanraden. Ik wil ze kopen omdat mijn fjord na de laatste keer hoefsmid wel erg gevoelig is geworden en we nu erg veel op asfalt rijden. Alvast bedankt marsha
singasong schreef:Chantal78 schreef:Ik heb gerard Nielsen hele goede hoefsmid ben heel tevreden over hem nooit meer een andere
Nu had ik voor 1 x fred emmering omdat die de mallen moest maken maar tjee die heeft 2 uren werk gehad
Hoe kwam dat dan dat hij zo lang werk had?
Chantal78 schreef:omdat het een prutser is die niet eens weet hoe hij de ijzers moet verwijderen.
singasong schreef:Chantal78 schreef:omdat het een prutser is die niet eens weet hoe hij de ijzers moet verwijderen.
Dat had ik niet van hem verwacht eigenlijk. Hij zit toch al langer in het vak. Ik had Hans Arendse maar die heeft de schoenen alleen maar aangemeten, niet de ijzers er af gehaald. Dat heeft Marco Krul 2 jr. ervoor al gedaan.
Nu heb ik weer een klassieke smid die om de 3-4 mnd. komt en bekapt zoals ik het graag wil
shetties schreef:Weet iemand hoe wijdte en lengte bedoeld is?
Hoe moet je de hoef opmeten?
Ik heb al gezocht, maar ik kom er niet uit....
Isapaardje schreef:shetties schreef:Weet iemand hoe wijdte en lengte bedoeld is?
Hoe moet je de hoef opmeten?
Ik heb al gezocht, maar ik kom er niet uit....
Zet de hoef op een stuk karton en teken dan, strak langs de wand, de omtrek af met potlood of pen.
Let op de achterzijde, dat je niet de hoefballen erbij tekent, maar alleen de omtrek van de hoef hebt.
Trek vervolgens met een lineaal twee lijnen langs de uiterste kanten van de hoef (dus ongeveer links en rechts in het midden van de hoefvorm en voor en achterkant toon en hoefballen).
De binnenmaat van de lijn die van links en rechts loopt markeert de breedte.
De binnenmaat van de lijn van toon tot achterkant, de lengte maat.
Hou wel rekening mee dat de lengte maat vaak wat kleiner is, want je tekent vaak toch af incl. iets van de hoefballen.
Toad schreef:Wij hebben nu de gloves voor onze ijslander. Ze bevallen opzich wel, maar het lijkt of ze rekken en vliegen dus toch af en toe uit. Volgens mij moet je wel 2 maten kleiner nemen dan zij zeggen...maar dan krijg je ze amper nog aan. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn ijslander erg ronde hoeven heeft.