[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fancylover

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:17

jeejtje timbers wat een vreselijke beslissing die je moet nemen!!!
heel veel sterkte dit weekend en natuurlijk de moeilijke tijd daarna!

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:21

Ik kijk hier even mee. Lachen Zelf ook een paard wat hoefbevangen is, maar het lijkt beter te gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:25

Timbers...wat erg!...ik denk dat jij zelf het beste aanvoelt en ziet wanneer het genoeg is geweest...van achter een comp. kan je dat niet zien....veel sterkte bij deze moeilijke beslissing....ik denk dat es blij zal zijn om niets meer te voelen...het blijft triest en moeilijk....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:01

Timbers...ik ga geheel mee met geerke!
Vandaag was Victor ook zo dat ik dacht....dit is genoeg geweest, het is goed zo. Hij lag, kreunde en maakte gewoon een zielige zieke indruk. Wilde ook niet opstaan. Kennelijk heeft Victor m'n gedachte "gelezen" want toen ik de DA wilde bellen stond hij ineens weer op en hinnikte....hij wil het dus toch nog niet opgeven.
Maar ook ik ben dus op het punt beland dat ik er vrede mee heb om hem te laten gaan, dit kan zo niet te lang doorgaan. Victor is pas 13, en zolang hij vecht vecht ik met hem mee, maar als het moment komt dat hij het opgeeft, dan laat ik hem gaan. Genoeg is genoeg....
Het blijft een moeilijke beslissing, maar dat is het volgende week ook, of volgend jaar....of over 10 jaar. Timbers, jij voelt het beste aan wat de juiste beslissing is voor Es...ze kan zich gelukkig prijzen met een baasje zoals jij! Ik wens je alle kracht en moed om die beslissing te nemen die voor jullie het beste is...

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:24

@Timbers, het is een verschrikkelijke beslissing die je moet nemen, maar jij alleen kan de juiste keuze maken. Jij weet wanneer het genoeg is geweest voor je paardje. Veel sterkte!

@Victory-boy, wat ontzettend moeilijk voor je! Maar ook jij kent je paardje het beste, jij weet wanneer het genoeg is geweest... Jij ook veel sterkte bij het maken van een beslissing!

@Janouk, bedankt voor je kerstwensen! Lachen Prachtige foto van Janouk! En inderdaad, een hoefbevangen 2009, dat zou mooi zijn!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:36

WesseLady schreef:
@Timbers, het is een verschrikkelijke beslissing die je moet nemen, maar jij alleen kan de juiste keuze maken. Jij weet wanneer het genoeg is geweest voor je paardje. Veel sterkte!

@Victory-boy, wat ontzettend moeilijk voor je! Maar ook jij kent je paardje het beste, jij weet wanneer het genoeg is geweest... Jij ook veel sterkte bij het maken van een beslissing!

@Janouk, bedankt voor je kerstwensen! Lachen Prachtige foto van Janouk! En inderdaad, een hoefbevangen 2009, dat zou mooi zijn!

Uhhh...mag ik hier even tegenin gaan! Clown Ik wil een hoefbevangenloze 2009 aub.... Knipoog

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:41

Dat mag jij! Bloos!
Wat een fout zeg, ik bedoelde uiteraard een hoefbevangenLOOS 2009! Knipoog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:14

Ik heb vandaag een fysiotherapeute bij Isabella gehad.
Door het lange tijd onzien van de gevoelige voorhoeven (dunne zolen, hoefzweer e.d.) is ze inderdaad haar spieren in oa haar rug vast gaan zetten. Rechts is erg hard (en warm). Ook schoudersspieren zijn gevoelig en hard.

Dus werk aan de winkel. Rustige beweging, lichte massage van die spiergroepen. Verder zo snel mogelijk op zoek naar een goede oplossing om de voetjes goed in te pakken, zodat de zolen rust krijgen en kunnen aangroeien (dikker worden).
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want ben al weer aan het zoeken, maar stuit steeds op het probleem 'niet in shetlandformaat' ...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:04

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:14

Ik heb het verhaal nog niet gelezen (zal het zo doen), maar heb wel in een boek (ik geloof "Founder") over zoiets gelezen...
Heel moedig misschien van die mensen, maar zover wil ik dus echt niet gaan met Victor. Dan maar liever een spuitje, uithuilen en opnieuw beginnen....emotioneel kan ik dat domweg niet meer aan en ik wil Victor niet door die hel laten gaan. Hij heeft al genoeg ellende meegemaakt... Verdrietig

Edit: Poeh...heftig verhaal! Toch wil ik nog steeds niet zo ver gaan met Victor...
Wat mij wel opvalt is dat zij dus een scheve straal ontwikkeld en dat doet Victor volgens mij dus ook....
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 13-12-08 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:33

jee..wat een verhaal!
het is natuurlijk een jonge pony,dat scheelt.....
als dit bij pablo zou gebeuren denk ik dat ik er een punt achter zet....die heeft ook z'n portie al ruim gehad..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:36

even heel erg off-topic....wat zien jullie voor reclame's onderin beeld?....bij mij zijn ze allemaal frans...is dat alleen bij mij of zien jullie dat nu ook?
of ben ik te blond?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:55

Ik zie een reclame over Chevrolet en gewoon in het Nederlands...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:58

jeejte wat een verhaal zeg! heb het net aandachtig zitten lezen.
Als het bij marco zover zou komen zou ik er denk ik ook al een punt achter zetten. hij is nu 11 en heeft al zoveel leed met zijn hoeven mee gemaakt dat ik dat denk ik ook niet kan laten gebeuren met hem!
ondanks dat vind ik het van die mensen erg knap en dapper dat ze het wel zo ver hebben laten gaan! de wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.
(is stiekem toch een beetje blij dat het met marco nog niet zo ernstig is)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 08:09

@timbers
Heel veel sterkte. Het is goed zo. Ach gut Je hebt alles gedaan wat je kon doen. Het is klaar.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 09:15

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:33

Nog even een dikke knuffel voor Timbers en Ester Ach gut sterkte, en geniet nog even van de tijd die je nog hebt.

Vicory-boy, ook jij sterkte! Hopelijk lukt het Victor om er weer bovenop te krabbelen!

Janouk bedankt voor de kerstwensen en wat een leuke kaart!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:23

Namens Isabella en mij:

Afbeelding

En de beste wensen voor 2009. Maak er wat moois van.

Voor de zieken onder onze paarden:
veel sterkte, beterschap en knuffels; ook voor de eigenaren Ach gut

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:02

Ik ben niet zo creatief als sommigen hier maar wil jullie wel allemaal alvast hele fijne kerstdagen en een hoefbevangenvrij 2009 toewensen!!!

En dat de paardjes in de toekomst weer net zo door de wei mogen dollen als de mijne!
Afbeelding

@Timbers; heel veel sterkte met de keuze Ach gut .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:43

oh....wat is dat toch?
ik smelt gewoon als ik die prachtige schimmel zie!!!
hoe zou het met es zijn?(ik maak me zorgen...)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:51

geerke schreef:
hoe zou het met es zijn?(ik maak me zorgen...)

Lief van je!
Met Es gaat het zo zo......gisteren is ze er even uit geweest want dat wilde ze zelf. Toen was daar weer even die hoop maar als ik haar dan vervolgens plomp verloren in de bak zie staan en zie hoe veel moeite ze moet doen om een pasje te zetten breekt mijn hart Verdrietig

Morgen ga ik de DA bellen om met haar te overleggen over hoe nu verder.....ik kan foto's laten maken maar dan? dan blijkt 100% dat ze hoefbevangen is (al dan niet met gekanteld hoefbeen) en duurt het herstel gewoon lang. Soit daar is mee te leven, maar voor Es wordt dat wel moeilijk. Ze is gewoon een daagie ouder en heeft meer problemen dan alleen dit, problemen waar ze nog een aantal jaren mee kon leven maar dit erbij is gewoon te veel en elke dag dat dit duurt is er voor haar een te lang Verdrietig. Een waardoor de kans op volledig herstel steeds kleiner wordt.

Ik ben kapot en heb al een paar nachten heel slecht geslapen maar ik denk dat het beter is om afscheid te nemen van mijn vriendinnetje waar ik bijna 18 jaar lief en leed mee heb gedeeld Verdrietig

Morgen horen jullie meer.....

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:53

Mijn oh zo grote kanjer Lovers gisteren
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:58

mooie meid....ze heeft een trieste blik in haar ogen....of verbeeld ik het mij?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:01

Isapaardje schreef:
Namens Isabella en mij:

Afbeelding

En de beste wensen voor 2009. Maak er wat moois van.

Voor de zieken onder onze paarden:
veel sterkte, beterschap en knuffels; ook voor de eigenaren Ach gut

deze is ook leuk!!!jij uiteraard ook een geweldig en vooral gezond 2009!!!
zeker ook voor isabella!
Het zou toch mooi zijn als je een wens mocht doen....ik zou dan wensen dat alle patienten weer beter worden!(en blijven!)

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:39

Shinouk en ik wensen jullie ook allemaal een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!!
En wij hopen dat alle zieke paardjes weer beter worden!!

Afbeelding