Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_en_Z schreef:Die van mij haar hoeven brokkelen heel erg en scheuren in.. dacht dat het van het uitgroeien was maar achter brokkelt nu ook (iets)..
Ben inmiddels licht aan het weken en hoefolie eroverheen omdat het ook wel eens droogheid zou kunnen zijn.. maar vind het een beetje eng ze te nat te maken..
Voor beginnen ze iets uiteen te staan naar binnen en buiten en de voorkant blijft vrij kort terwijl de zijkanten me te lang lijken. Ze staat er wel recht op en sleept niet..
Ben bang dat ik er toch weer ijzers onder laat zetten.. ben niet zo gerust(en zelf prutsen durf ik niet)
S_en_Z schreef:Uhm.. 3 maanden ofzo? Eind februari zijn ze er af gegaan geloof ik en ze is sindsdien twee x bekapt.
Heb de hoefsmid gebeld. Hij wil er geen ijzers onder slaan tenzij ik er echt op sta. Vorige keer vielen de scheuren ook wel mee vond hij. Hij komt vrijdag.
Waar kun je een fijne vijl bestellen?
Duhelo schreef:maargoed, terug naar de hoeven. ik begrijp dus dat beide (?) paarden erg goede en mooie hoeven hebben (ondanks de nodige bekapbeurt?)
heeft er iemand een idee wat ik kan doen met dat linkerbeen dat ze naar binnen laat hangen in rust, of is dat niks om me zorgen over te maken (in beweging amper te zien, ontlast het been niet, ook niet na hun speelmoment/op het harde/ in zware grond)