Nee, men sprak wel erg 'lelijk' en dat was onterecht.
De hoeven hebben echt hele nare tijden gekend, ik denk dat de pony er niet meer was wanneer mijn smid me destijds niet zo goed geholpen had.
Ik heb ook een periode geplakt, om niet te hoeven nagelen omdat hij na het nagelen een week niet lekker liep. Dat heeft een periode best aardig gewerkt.
Vorig jaar zomer eiste mijn merrie qua gezondheid zoveel aandacht (zandkoliek, op zandkoliek, daarna heftig draadbeen) dat ik hem een beetje in haar management heb laten meegaan.
Dus minder kaal stuk land, daar een track uitgezet en met masker erop. Dat was voor hem al snel teveel van het goede, die nacht dat hij de eikenboom soldaat heeft gemaakt nadat hij die dag een wormenkuur had gekregen heeft hem een tik gegeven.
Belangrijk dus om de aandacht die vaak naar mijn merrie moet niet ten koste te laten gaan van hem.
Ik neig er nu wel naar te kijken wat er ijzerloos mogelijk is. Bij mijn merrie heb ik na een zoolkneuzing ook eens foto's laten maken, en zij had ook zeer dunne zolen en zou nooit blootsvoets kunnen.
Die heeft nu hele harde blote pootjes.
De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.
Maar ik ga zorgvuldig overwegen hoe/ wat.