Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jirina schreef:Kymalin schreef:Dat met dat hooi weken vroeg ik me dus ook al af, en weet je ook welke snede je voert want dat kan ook een wereld van verschil maken. Trouwens graszaahooi is het meest karige, voedingsarme hooi wat je kunt krijgen dus het zou me verbazen als je dat ook moet weken.
Graszaadhooi?
Is het niet raaigras hooi?(?)-
Kymalin schreef:Graszaadhooi en raaigras zijn 2 verschillende dingen. Raaigras heb je zelf al uitgelegd en graszaadhooi is lang, stengelig uitgebloeid gras wat men pas laat oogst omdat ze eerst de zaden eruit willen hebben.
jirina schreef:Kymalin schreef:Graszaadhooi en raaigras zijn 2 verschillende dingen. Raaigras heb je zelf al uitgelegd en graszaadhooi is lang, stengelig uitgebloeid gras wat men pas laat oogst omdat ze eerst de zaden eruit willen hebben.
Ok. Dus kan ook Engelse raai?
Dan moet men , zou ik denken, vragen of het graszaadhooi niet van koeien grasland komt..
Timbers schreef:Ik weet dus dat ik me morgen moet voorbereiden op een cushing uitslag als de DA belt. Dan hoor ik eigenlijk niet helemaal in dit topic...maar ik hoop toch dat ze nog niet extreem hb is door de cushing en dat de Permax nog wat kan betekenen. Duimen jullie mee??
Jannepauli schreef:Dat lijkt me onwaarschijnlijk want graszaad hooi ( ook wel "gedrosseld" hooi genoemd) is wat over blijft van het product waar men het voor kweekt: graszaad. Weidegras bestaat uit verschillende soorten gras en zal voor de zaadkweek niet doorelkaar gebruikt worden denk ik zo..
Isapaardje schreef:Dan zouden we uiteindelijk niets meer kunnen voeren in feite.
Victory-Boy schreef:Ja...het is echt vreselijk...![]()
Vooral de machteloosheid en de wirwar van "deskundige"', wie moet je geloven en wie niet, wat werkt wel en wat niet....je krijgt helaas maar een bepaald aantal kansen om het goed te doen.
En wat als je -goedbedoeld- toch de verkeerde keuzes maakt? Hoelang moet je doorgaan, wat is eerlijk t.o. de betreffende pony? Allemaal moeilijke keuzes....
Ik heb gekozen voor een natuurlijke bekapper nadat de ijzers een averechts effect hadden en de hoefsmid hem opgaf. Het is een hele tijd goedgegaan (met pieken en dalen natuurlijk), heb me strak aan een "behandelplan" gehouden wat betreft het bekappen en voeren, heb op een gegeven moment specifiek voeder voor hoefbevangen pony's gekocht, omdat hij toch tekorten bleek te hebben....en nu loopt hij weer redelijk moeilijk.En wat de boosdoener is??? Ik weet het even niet meer....
Jannepauli schreef:Bij ons in de buurt is nog wel hooi in kleine pakken te krijgen. Het probleem is echter dat de zomer van 2007 en die van dit jaar, slecht waren voor de hooiboeren - de klimaatswijzingen beginnen door te dringen geloof ik. Niet zo'n goede groei in het voorjaar en in de hooitijd veel regen -- daardoor is her en der het aanbod beperkter dan anders Toen ik op zoek ging naar 'overjarig' hooi was dat in mijn omgeving niet of nauwelijks te krijgen - de boeren waren helemaal door hun oude voorraden heen.
Ook van ons eigen land (1,5 hect) hebben we afgelopen zomer maar weinig hooi afgehaald - er zijn nu nog maar zo'n 35 baaltjes over en daar komen we de winter niet mee door vrees ik.
De 2e snede is noodgedwongen tot koeienkuil verwerkt in grote balen, daar heb ik dus niks aan.
Isapaardje schreef:Dan zouden we uiteindelijk niets meer kunnen voeren in feite.
Sterkte voor alle eigenaren en beterschap voor alle zieke paardjes op dit moment.