Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MoniqueB schreef:Dank voor jullie antwoorden. Ik dacht zelf inderdaad ook in die richting. Paard was 3 jaar niet ontwormd, alleen mestonderzoek. 3 jaar lang niet HB geweest. Durf eerlijk gezegd niet meer te ontwormen. maar ik zal eens op zoek gaan naar iets om de darmflora beter te ondersteunen. Misschien nog tips hierover?
Jannepauli schreef:Niet zelf meegemaakt maar het kan inderdaad wel. De wormkuur heeft ook invloed op de darmflora en dat kan weer gerelateerd zijn aan HB. Zorg voor ondersteuning van de darmflora.
flavlip schreef:Ik laat mijn pony eerst grazen aan de hand. Begin met 10minuutjes, dan een kwartier, half uur, uurtje, echt heel rustigaan opbouwen. Daarna meestal een 'sprong' naar een paar uur/halve dag.
Uiteindelijk gaat hij als het goed blijft gaan gewoon 'met de groep mee' (bij deze stal van ongeveer 9.00-18.00u). Ik blijf hem natuurlijk goed in de gaten houden, zodra ik maar twijfel kort ik 't in of haal ik hem een tijdje er af om tot rust te komen (dan heeft hij gewoon 'paddockarrest'). Daarna begint het opbouwen weer opnieuw..
Xanne schreef:Jannepauli schreef:Biergist geeft een goede voedingsbodem voor de goede bacterieën - persoonlijk geef ik liever Yea-Sacc met daarin de juiste bacterie
Yea-Sacc is geen bacterie, hè.
Op de vorige pagina schreef je dat ontwormmiddelen de darmflora verstoren, heb je daar bronnen van?