Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:13

Volgens mij een windgal. Google daar maar eens op. Is een ouderdom kwaaltje. En kan niks geen kwaad

Rideltje1992

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:18

Denk gewoon een gal of iets in die richting. Kan verder geen kwaad.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:27

Raamzicht schreef:
Kun je hem indrukken? Hard of zacht?

Het is gewoon zacht. Lijkt wel vocht. Is een gal hard of zacht? Hoe kan ik zelf zeker weten of het een gal is? En klopt het wel dat er dan ook vocht om heen komt? Want het hele voorbeen is wat dikker.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:15

Bij mijn paard kan je hem niet duidelijk indrukken.

Als het hele been wat dikker is zou ik toch denken dat er meer aan de hand is. Overbelasting ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:26

Rideltje1992 schreef:

Als het hele been wat dikker is zou ik toch denken dat er meer aan de hand is. Overbelasting ?

is het niet de pees?
ik zou goed koelen paar keer per dag en even aankijken

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:29

Rideltje1992 schreef:

Nou ja, hele been.. Zoals je op de 1e foto kan zien is het vooral rond de kogel en eronder iets gevuld. Overbelasting zou ik vreemd vinden, geen gekke dingen gedaan maar soms weet je het niet..

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:50

Overbelasting zou best kunnen. Rare sprong in de wei ect.

Ik zou het ook even een week aan kijken en stappen. Als het niet beter gaat de da bellen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:47

seebensee schreef:
kiddokids schreef:
Bij king is zijn bult weg nadat ik 2/3 maanden peesbeslag heeft gestaan en osteo puur gegeven hebt loopt king inmiddels Z

Kiddokids jij geeft osteo puur maar heeft dat ook een positief effect op pezen, ik dacht dat dat meer voor gewrichten is :=

sja dat dacht ik ook maar bij het lezen van de gebruiksaanwijzing in de verpakking nog wel wat voor meerdere elementen,

ik mocht overigens gewoon blijven rijden na zijn peesbeslag zat het bultje er nog gewoon inmiddels flesje op van osteo en bultje is weg

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:10

mirgino schreef:
ik ga het over een andere boeg gooien...
vandaag was er een natuurbekapster op stal en as vrijdag gaan bij mijn paard de ijzers eraf...
zijn hoeven zijn in 6jr enorm veranderd en misschien komen al deze blessures daar wel door
ik ga ook kijken voor hoefschoenen voor voor met rijden
voorlopig rijden we nog niet dus nu mooi de tijd om te wennen en te kijken hoe het gaat
ik vind dat hij ineens op de weg weer kort gaat lopen en in de berm ruim een hoef overstapt....dan klopt er toch iets niet
hij heeft ijzers met leren zool en siliconen wat ook heel wat weegt samen en als hij weer eens een dolle bui in de wei of paddock heeft tikt hij zich volgens mij zelf aan,schiet niet op zo -O-

Mirgino ..... hoe bevalt het natuurlijk bekappen heb je het idee dat dit positief bijdraagt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:26

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:53

Fijn zeg, zijn voetjes zien er inderdaad goed uit, ben zelf namelijk ook overgestapt op natuurlijk bekappen .... heet ze toevallig Isabelle?
Ik ben namelijk ook overstapt naar natuurlijk bekappen, alhoewel mijn paard niet kreupel liep maar wel helaas een herblessure heeft aan haar pees ;(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:04

seebensee schreef:
Fijn zeg, zijn voetjes zien er inderdaad goed uit, ben zelf namelijk ook overgestapt op natuurlijk bekappen .... heet ze toevallig Isabelle?
Ik ben namelijk ook overstapt naar natuurlijk bekappen, alhoewel mijn paard niet kreupel liep maar wel helaas een herblessure heeft aan haar pees ;(

de mijne liep niet kreupel vanwege de pees maar vanwege de artrose aan beide koten voorbenen
en de ijzers wogen 500gr per voet en op de weg was de klap te hard denk ik....

ik heb Saskia Versluis

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:32

Mijn paard gaat woensdag naar Emmeloord voor verder onderzoek. Helaas was het zondag weer goed mis.

Ik hoop dat het verder niks ernstigs is.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:46

Ahhh balen Rideltje! Heel veel sterkte woensdag en ik duim voor jullie!

Ik ben inmiddels weer aan het opbouwen. Zit op ongeveer 30 min stappen en 10 minuten draven. Na het rijden koel ik beide voorbenen met coolpacks. Tot nu toe geen klagen maar blijft spannend.

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:48

Oh wat meer dan vervelend Rideltje .....sterkte !!

Oww oké Mirgino, heb innmiddels ook zoveel gelezen, maar fijn dat het natuurlijk bekappen een positief effect heeft bij de artrose ...... zelf heb ik Isabelle als bekapster een hele fijne kundige vrouw !!

Aanstaande donderdag komt DA ben zo benieuwd en hoop enorm dat mijn merrietje weer wat meer mag want ohoh ze wordt met de dag frisser, maar blijft ondanks het gestap zo braaf !!

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:07

PPPeet schreef:
Groot gelijk Supervixen. Ik zou ook geen enkele risico nemen.

Ik heb er inmiddels ook voor de 3e keer opgezeten, maar het valt me wel op dat de pees warmer is dan de andere. Is dit normaal? Ik twijfel over een stap terug doen, of een een normale reactie van het lichaam op een nieuwe belasting. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook aan het opbouwen zijn of hebben opgebouwd.

Tja en dat is ook wat mij 24/7 zo bezig houdt, sinds een aantal weken is beentje meer gevuld en warmer, nu het buiten wat koeler is, lijkt het dunner en koeler te blijven, ben dus ook gelijk stappen terug gegaan nu donderdag komt DA gelukkig ......

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:47

@rideltje veel succes morgen. balen dat het elke x weer slechter gaat.

hier sinds ze op ijzers staat nog maar amper stalbenen. ook soms savonds de gevulde peesschede stuk dunner. vanaf vandaag 20 mjn stappen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:45

Ja heel vermoeiend is dat he seebensee :(:) hopelijk kan de dierenarts je gerust stellen!

Ik he een fries en daar is natuurlijk destijds een stukje van haar behang weggeschoren. Nu groeit dat weer aan en laatst twijfelde ik of ik weer wat voelde of dat het wellicht dat aangroeiende behang was. Na 2 dagen twijfelen de scheermachine gepakt en weer kaal geschoren. En weet je... om goed te kunnen vergelijken heb ik dezelfde plek op het andere been ook maar ff geschoren :o _O-
Hele geruststelling kan ik je vertellen :Y)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:51

ik heb dat toen bij mn fries ook een tijd gedaan. kan je het een heel stuk beter zien. en ziet er nou toch niks meer van

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:56

Ik wilde vandaag met mijn pony naar de dierenarts voor de bult die ik jullie liet zien op de vorige pagina. Bult is onveranderd, niet warmer, niet dikker.

Helaas is het hier vandaag een en al ijs op de weg en dus onverantwoord om met de trailer op pad te gaan. Dierenarts laten komen is ook geen doen, want op stal is ook alles ijs, kan nog niet eens fatsoelijk met haar op het terrein stappen. Had gehoopt vandaag antwoord te krijgen, maar moet dus nog even wachten...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:07

hmm dat is helemaal balen. kan moeilijk dat risico nemen. geloof dat et al snel weer gaat dooien bij jullie

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:56

Merken jullie bij jullie paarden ook veel verschil met warm en koud weer.
Ik haal die van mij nu net uit de wei en de benen zijn kurk droog, de huid lijkt bijna vacuüm getrokken tussen de pezen te zitten. Zo als de pees schedes er nu uit zien heb ik het nog niet gezien zo mooi.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:20

Afgelopen weekend terug onder het zadel gedraafd met Tic <3 hij heeft geen stap verkeerd gezet! De pees lijkt het ook goed te houden, geen zwelling na het rijden op de zachte bodem :) Dit even volhouden en dan weer op controle bij de DA. Het is al van juli '15 geleden dat we een echo laten nemen hebben, dus ben wel benieuwd!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:44

ja hoe kouder het is hoe dunner het been is. ook als het echte koude regen is is het been ook lekker dun

heerlijk dat je er weer lekker op kunt

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:46

koetjeboe schreef:
Merken jullie bij jullie paarden ook veel verschil met warm en koud weer.
Ik haal die van mij nu net uit de wei en de benen zijn kurk droog, de huid lijkt bijna vacuüm getrokken tussen de pezen te zitten. Zo als de pees schedes er nu uit zien heb ik het nog niet gezien zo mooi.

Die ervaring krijg ik inmiddels ook, nu het weer kouder is ook het beentje dun en koud, maar om toch op zeker te gaan, had ik al een afspraak gemaakt om morgen toch de da laten komen.

Gebruiken jullie ter ondersteuning van het herstel groene leem (klei) ?