Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rideltje1992 schreef:Bij mijn paard kan je hem niet duidelijk indrukken.
Als het hele been wat dikker is zou ik toch denken dat er meer aan de hand is. Overbelasting ?
seebensee schreef:kiddokids schreef:Bij king is zijn bult weg nadat ik 2/3 maanden peesbeslag heeft gestaan en osteo puur gegeven hebt loopt king inmiddels Z
Kiddokids jij geeft osteo puur maar heeft dat ook een positief effect op pezen, ik dacht dat dat meer voor gewrichten is
mirgino schreef:ik ga het over een andere boeg gooien...
vandaag was er een natuurbekapster op stal en as vrijdag gaan bij mijn paard de ijzers eraf...
zijn hoeven zijn in 6jr enorm veranderd en misschien komen al deze blessures daar wel door
ik ga ook kijken voor hoefschoenen voor voor met rijden
voorlopig rijden we nog niet dus nu mooi de tijd om te wennen en te kijken hoe het gaat
ik vind dat hij ineens op de weg weer kort gaat lopen en in de berm ruim een hoef overstapt....dan klopt er toch iets niet
hij heeft ijzers met leren zool en siliconen wat ook heel wat weegt samen en als hij weer eens een dolle bui in de wei of paddock heeft tikt hij zich volgens mij zelf aan,schiet niet op zo
seebensee schreef:Fijn zeg, zijn voetjes zien er inderdaad goed uit, ben zelf namelijk ook overgestapt op natuurlijk bekappen .... heet ze toevallig Isabelle?
Ik ben namelijk ook overstapt naar natuurlijk bekappen, alhoewel mijn paard niet kreupel liep maar wel helaas een herblessure heeft aan haar pees
PPPeet schreef:Groot gelijk Supervixen. Ik zou ook geen enkele risico nemen.
Ik heb er inmiddels ook voor de 3e keer opgezeten, maar het valt me wel op dat de pees warmer is dan de andere. Is dit normaal? Ik twijfel over een stap terug doen, of een een normale reactie van het lichaam op een nieuwe belasting. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook aan het opbouwen zijn of hebben opgebouwd.
koetjeboe schreef:Merken jullie bij jullie paarden ook veel verschil met warm en koud weer.
Ik haal die van mij nu net uit de wei en de benen zijn kurk droog, de huid lijkt bijna vacuüm getrokken tussen de pezen te zitten. Zo als de pees schedes er nu uit zien heb ik het nog niet gezien zo mooi.