Jannepauli schreef:Wat haar oog betreft: het is - hoop ik dan maar - goed nagekeken op uitwendige beschadigingen (hoornvlies) door de DA en ook op mogelijke terugkerende maanblindheid. Ze heeft ook contrastvloeistof in het oog gehad en er was niks opmerkelijks te vinden. Het is echt een ontsteking van de binnenste oogleden. Het is overigens niet het oog waaraan ze geopereerd is. Maar bij een beschadiging had ik ook inderdaad niet, zoals Geerke ook zegt, deze zalf mogen gebruiken want de cortisonen zouden een beschadiging aan het hoornvlies alleen maar erger maken. Ik zie het nog even aan en blijf 4 x daags zalven.Het moet binnen een week nu toch wel helemaal weg zijn -gaat het dan nog steeds niet goed, dan ga ik inderdaad terug naar Prof. Toth of hem in ieder geval bellen om advies.
Kijk eens goed naar haar oogharen, Bret had aangeboren entropion, daar is ze voor ze een week oud was aan geopereerd. Haar wimpers groeiden naar binnen, dat geeft ook een raar dik oog en kan zelfs een gat in hoornvlies veroorzaken als er niets aan wordt gedaan. Ik heb wel eens gehoord dat dit ook op latere leeftijd op kan treden.
Hier een foto ter vergelijk.
Edit de beste omschrijving is eigenlijk dat het ooglid naar binnen omkrult. Plus dat bij Bret ook het hoornvlies nog niet was beschadigd gaf het wel dat effect zoals op de foto.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 16-02-11 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt