janouk schreef:@horseman 2008
Ik werk zeker vanuit een holistische benadering bij dieren en mensen, omdat een dier/mens meer is dan alleen een kwaal.
En ik sluit zeker niet mijn ogen voor andere meningen, inzichten, etc. Als zaken mij aanspreken, dan doe ik daar eerst een cursus in, zodat ik goed kan beoordelen of het inzicht/mening bij mij past. En soms past het en soms kan ik er iets mee en soms ook helemaal niet.
Zo kon ik veel met de opleiding homeopathie en weer minder met "7 connecties' van Laarakker. Met zijn biosensor kan ik wel weer goed medicijnen doormeten, verder doe ik niets met die opleiding.
Ik heb de mensen op dit forum ervaren als een hele grote steun. En een hele goede leerschool, omdat wij hier allemaal aanwezig zijn als ervaringsdeskundigen. Helaas. Wij hebben van alles geprobeerd van regulier tot alternatief. Het een werkt goed voor het ene paard, terwijl het voor het andere paard totaal niet werkt. Dat is juist het mooie van dit topic: je leert hier veel van.
Ervaring is dat Veeartsen en Hoefsmeden heel veel weten en veel verschillende meningen hebben. En het allermoeilijkste is nog al die goede adviezen te filteren op zoek naar een behandelwijze die aanslaat bij jouw paard. En dan is het top al voors en tegens tegen elkaar af te wegen met ervaringsdeskundigen om je gedachten op een rij te zetten.
Alleen hoe het is om in de praktijk met een hoefbevangen paard om te gaan, daar ontbreekt het bij veel deskundigen aan. Zij zien de paarden wekelijks, maar wij zien ons paarden meerdere malen per dag.
Dat grijpt emotioneel erg in in je hele zijn. Je paard zwaar hoefbevangen zien is erg zwaar. En dat dag in, dag uit.
Mijn keuze voor Van Nassau en Visdonk werd door de behandelend kliniek ten zeerste afgeraden. Wie vertrouw je dan op zo'n moment? Ik heb topartsen en top hoefsmeden in Nederland om hun opinie gevraagd op basis van de foto's, etc. Dat is ongelooflijk moeilijk af te wegen. Want je wel het beste voor je paard: die op dat moment op 3 benen rondstrompelt en dood ziek is.
Het is kwestend te lezen dat jij dan durft te schrijven dat hier mensen zijn die zich nergens in verdiepen etc.
Weet je, ik was geinteresseerd in jouw mening, maar ik ben er nu klaar mee. Jouw manier van communiceren maakt, dan ik nooit het leven van mijn paard in jouw handen zou durven leggen.
Janouk...je zegt precies wat ik wilde zeggen!
Horseman2008, heb jij een hoefbevangen pony/paard (gehad)?
Timbers, Goed om te horen dat ze de nacht goed doorgekomen is! Ik blijf nog even duimen voor haar!