[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:45

geerke schreef:
Via een engelse kennis,zij besteld grote partijen voer uit Engeland.
De prijs viel mij mee....106 euro voor 20 kilo.
Ik ben iedergeval goedkoper uit met F4F.Wat ik nu geef kost mij omgerekend voor 20 kilo 160 euro...

Ohhh 106E is echt goedkoop +:)+ , goed geregeld! Stel......als je een zak extra zou bestellen....wat zouden de verzendkosten zijn van FR naar NL?

Met Vash is alles oké, hij verhaart nog niet. Onder de 100 grams deken ligt een mooi glad vachtje, op zijn hals is het wolliger, staat wat meer rechtop denk ik. Er zijn bij ons al veel paarden flink aan het verharen, maar ik maak me maar geen zorgen ( ;-) ) . Hij beweegt goed als hij los loopt, ik zit er nog niet weer op....hij heeft een soort van leven in luilekkerland ;-) .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:05

paars schreef:
Ohhh 106E is echt goedkoop +:)+ , goed geregeld! Stel......als je een zak extra zou bestellen....wat zouden de verzendkosten zijn van FR naar NL?

Die zijn schokkend - veel meer dan van NL naar FR!! Wanneer ik een zadel onder de 10 kilo naar FR stuur, kost dat ongeveer 25 euro, omgekeerd rond de 50 euro.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:00

lolclub schreef:
Wat goed Marcella, gefeliciteerd !
Ga je nu alleen in het weekend naar Bol toe of ook door de week ?

Alleen in de weekend, maar wie weet als ik mijn diploma heb en werk kan vinden daar in de omgeving. ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:33

@lolclub
lekker kleurtje heeft Hit <3

off topic; zie ik daar kale sporenplekken :o :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:45

Buitenzinnig schreef:
paars schreef:

Die zijn schokkend - veel meer dan van NL naar FR!! Wanneer ik een zadel onder de 10 kilo naar FR stuur, kost dat ongeveer 25 euro, omgekeerd rond de 50 euro.

Ik denk ook dat je uiteindelijk duurder uit bent....het is dat ik nooit in Nederland kom,anders had ik mijn auto volgegooid en een rondje gemaakt...gezellig even op de koffie en de bestelling brengen :D

Ik denk dat deze prijs zo laag is omdat die vrouw een hele partij voer laat komen...ik zal het eens vragen,ga volgende week even bij haar langs om te betalen(zij heeft een zusje van Geerke....zelfde moeder <3 ...zelfde fokker in Egmond)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:58

Wie heeft er hier ervaring met Gluco Balance?

en wat zijn jullie ervaringen, of dingen die je opvalt sinds je het gebruikt?

zoals beweging, gewicht, rijden enzenz

bvbd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:04

nombrado schreef:
Wie heeft er hier ervaring met Gluco Balance?

en wat zijn jullie ervaringen, of dingen die je opvalt sinds je het gebruikt?

zoals beweging, gewicht, rijden enzenz

bvbd

ik heb er veel goede verhalen over gehoord,helemaal bij cushing paarden.
Ik durf het zelf niet te geven omdat Pablo al schildklier hormoon krijgt en ik niet weet wat dat samen doet.
Ben namelijk van mening dat niet alle homepathische middelen zonder gevaar zijn ;)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:12

janouk schreef:
@lolclub
lekker kleurtje heeft Hit <3

off topic; zie ik daar kale sporenplekken :o :D

hahaha, ik wist dat die vraag zou komen...
Nee dat is geen sporenplek, dat is een Hittenplek ;)
veel paarden met Sandro Hit of Diamond Hit bloed hebben op de linkerflank zo'n witte haarvlek.
Vraag maar aan Setteke, die heeft ook een Hit op stal met net zo'n plek, alleen zit die bij hem wat hoger op de rug en valt net onder het zadeldekje.
Hittie kun je ook niet doorsporen, voor die tijd hang je al lang in een boom, ze is zo heet van zichzelf, die hoef je alleen met zit te rijden

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:33

Ik heb Gluco Balance aan Indiana gegeven omdat zij IR was.
Ik heb 2 potten bijna opgevoerd maar geen reactie gemerkt of gezien.
Tijdens de 2de pot is een holistisch dierenarts langsgeweest voor Indiana en heeft ook het voer en alle supplementen doorgemeten en daar kwam toen uit dat de Gluco Balance voor Indiana niet goed zou zijn, net als de Wiesencobs van Marstall.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:50

Hoevenfoto's ....

Rechtsvoor, we zitten haast op nagelhoogte :
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Linksvoor:
Afbeelding

en voor de geïnteresseerden de hele serie van RV, waar de uitgroei mooi op te volgen is :

van links naar rechts : juli 2010........................................................................ augustus 2010.............................................................................................. september 2010
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

en:november 2010............................................................................ februari 2011 (foto's van eind december zijn verloren gegaan in de pc crash)
AfbeeldingAfbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:53

Ik voer gluco balance bij voor Grietje haar IR. Ze zat afgelopen voorjaar heel slecht in de vacht. Toen ik de GB ging bij voeren zag je de vacht echt zienderogen opknappen. Verder merk ik niet veel verschil, maar het is door de holistische therapeut doorgemeten en voor Grietje was het goed spul, dus ik voer het nog steeds bij. Ben benieuwt of ze nu in het voorjaar makkelijker door haar vacht komt dan vorig jaar toen ze het nog niet kreeg.

Die hoeven gaan goed lolclub, afgroei is al goed naar beneden aan het gaan!

geerke

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:12

LC....mooie voeten hoor!
Heeft de hoefsmid toch een klein beetje van de toon afgevijlt?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:19

ik zie wel aan de foto's van de hoeven, dat de verzene verder onderschoven zijn op de latere foto's
heeft dat een functie?
ik neem aan, dat een hb paard, juist belang heeft bij meer verzenen en een iets steilere stand?
ik zie dat het paard iets in de pezen hangt ipv recht op de voet staat
Het zou kunnen zijn, dat de hoefsmid hiermee een bedoeling heeft.
mijn ervaring bij zon stand is dat ze overvulde pezen bij de kogels kunnen krijgen .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:28

Ook Gluco Balance gegeven en dat werkte voor ons prima. Wel de eerste maand Chinese Kruiden er bij (Si Miao San 100 van Plumblossom)
Ap is verder afgevallen - "droger" geworden en loopt weer zonder pijn over harde ondergrond of ondergrond met boomwortels en stenen, ook in draf.
In Gluco Balance zitten behalve planten en kruiden ook melkzuurbacterien (als ik het tenminste goed vertaal) Allemaal dingen die de stofwisseling en goede darmwerking bevorderen. Ik zou het niet homeopatisch willen noemen. Misschien kan je het onder het kopje Fytotherapie scharen?

Ik heb begrepen dat de kroonrand ongeveer in een hoek van 30graden moet staan met de grond, dat de tenen kort moeten zijn/in elk geval afgerond, zodat de hoefwand niet draagt en nog harder aan de laminae trekt. Maar er zijn mensen die daar meer vanaf weten.

In Nederland verkoopt ook Werkman F4F

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:33

nombrado schreef:
ik zie wel aan de foto's van de hoeven, dat de verzene verder onderschoven zijn op de latere foto's
heeft dat een functie?

Hoefstand wordt aangepast aan de nieuwe ligging van het hoefbeen in de capsule.
de hielen worden dus gedurende de afgroei steeds iets lager gezet om de diepe buigpees te laten wennen aan de nieuwe stand.

nombrado schreef:
ik neem aan, dat een hb paard, juist belang heeft bij meer verzenen en een iets steilere stand?

juist niet... het hoefbeen moet zoveel mogelijk grondparallel komen te staan

nombrado schreef:
ik zie dat het paard iets in de pezen hangt ipv recht op de voet staat
Het zou kunnen zijn, dat de hoefsmid hiermee een bedoeling heeft.
mijn ervaring bij zon stand is dat ze overvulde pezen bij de kogels kunnen krijgen .

verklaar je nader ;)
dit paard is van nature wat weekgekoot en dat is ook in haar geval voordelig geweest zodat we redelijk snel de stand van de hoef hebben kunnen corrigeren zonder problemen met de diepe buigpees te krijgen.
Dit paard hangt absoluut niet in de pees, het kan het moment van de foto zijn. Verder is het beenwerk kurkdroog
zie deze foto maar , gemaakt afgelopen zondag, voor het nieuwe beslag en zonder de bandages:
Afbeelding

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:15

Waar staat die link ook weer over het was meen ik op horse.com en een hele uitleg over het hoe en waarom?

Ja gevonden met veel uitleg ( je moet wel registreren)
http://www.thehorse.com/Video.aspx?vID=421

@Nombrado misschien een fijne webinar om te kijken. met de uitleg over het hoe en waarom en wat er gebeurt in de hoef.

geerke

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:34

Nombrado@....onder geschoven verzenen?....nou...die zien er niet zo uit hoor.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:35

geerke schreef:
LC....mooie voeten hoor!
Heeft de hoefsmid toch een klein beetje van de toon afgevijlt?

Ik zag dat hij het ijzer wat terug legde inderdaad, de neus heeft hij toen rond gevijld.
Zo ligt het ijzer alweer mooier onder het breakover punt van de hoef.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:18

lolclub schreef:

wordt er dan aan de hand van een foto van het hoefbeen bepaald, hoe die parallel komt te staan?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:29

lolclub schreef:
verklaar je nader ;)
dit paard is van nature wat weekgekoot en dat is ook in haar geval voordelig geweest zodat we redelijk snel de stand van de hoef hebben kunnen corrigeren zonder problemen met de diepe buigpees te krijgen.
Dit paard hangt absoluut niet in de pees, het kan het moment van de foto zijn. Verder is het beenwerk kurkdroog
zie deze foto maar , gemaakt afgelopen zondag, voor het nieuwe beslag en zonder de bandages:
Afbeelding

http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm
hierin staat een boel info.
echter vind ik bij de bovenstaande foto, dat de verzenen te kort zijn (of tenen te lang ;) ) en het ijzer te korte takken heeft, om de kracht vanachter op te vangen
veelal zie je dan ook een uitgedraaide voet bij deze stand ontstaan.

wat hebben bandages ermee te maken?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:24

nombrado schreef:

Die site ken ik al jaren

nombrado schreef:
echter vind ik bij de bovenstaande foto, dat de verzenen te kort zijn (of tenen te lang ;) ) en het ijzer te korte takken heeft, om de kracht vanachter op te vangen
veelal zie je dan ook een uitgedraaide voet bij deze stand ontstaan.

Beste Nombrado... lees jij wel wat ik schrijf ?
Deze foto is van afgelopen zondag en dus VOORDAT de hoefsmid kwam.
Het ijzer ligt er hier 8 weken onder
de verzenen en de toon hebben dezelfde hoek met de grond, dus GEEN ondergeschoven verzenen.
Verder is de voetas recht en de röntgenfoto's hebben uitgewezen dat het hoefbeen grondparallel staat.

nombrado schreef:
wat hebben bandages ermee te maken?

Jij beweerd dat dit paard in de pees hangt (wat het ook mag betekenen) en dat een dergelijk paard voze benen heeft of krijgt.
ik laat je dus foto's zien van hetzelfde paard met keiharde droge benen .
Laatst bijgewerkt door lolclub op 16-02-11 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:27

nombrado schreef:
lolclub schreef:

wordt er dan aan de hand van een foto van het hoefbeen bepaald, hoe die parallel komt te staan?

In eerste instantie wel, dat is iig het mooiste werken voor de hoefsmid.
aan de hoefwand is in eerste instantie zelf nog niet te zien hoe de stand van het hoefbeen is.
Later (weken,maanden) kan de hoefsmid aan de nieuwe afgroei zien hoe het hoefbeen in de schoen staat.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:36

LC, Hittie ziet er goed uit zeg!

En Set kan vanaf de grond alle 4 zijn hoeven geven op commando, als ik voor hem sta, maar nog niet terwijl ik er op zit. Dat waren we dus aan het oefenen, alleen ik vroeg een voorvoet en ik kreeg een achtervoet :D .

Wat bedoelde je met schuin weggezakt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:48

setteke schreef:
LC, Hittie ziet er goed uit zeg!

En Set kan vanaf de grond alle 4 zijn hoeven geven op commando, als ik voor hem sta, maar nog niet terwijl ik er op zit. Dat waren we dus aan het oefenen, alleen ik vroeg een voorvoet en ik kreeg een achtervoet :D .

makkelijk als je piaffe wilt oefenen...zou hij dat snappen,links voor en rechts achter tegelijk optillen? :D

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:50

setteke schreef:

Ik heb je foto even bewerkt...
dit zie je veel bij Sinckers, jouw hoefsmid krijgt dat wel weer goed, ze corrigeren dat wel en uiteindelijk groeit de nieuwe hoef weer recht.
Volgens mij had de pony van Tjee dit ook.

Afbeelding