Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Supervixen schreef:Ik ben nu bijna 6 weken aan het rijden en ben nu met opbouwen bezig met 45 min rijden, waarvan een kwartiertje draven en twee keer een baklengte galop. Flink rijden gaat denk ik nog zeker 6 weken duren.
koetjeboe schreef:Hoe lang duurde het bij jullie voor jullie weer echt wat konden met je paard. dus je DA zegt het is genezen je mag weer.........en dan hoe lang duurde het voor je weer een stevige rit durfde en kon maken
koetjeboe schreef:Supervixen schreef:Ik ben nu bijna 6 weken aan het rijden en ben nu met opbouwen bezig met 45 min rijden, waarvan een kwartiertje draven en twee keer een baklengte galop. Flink rijden gaat denk ik nog zeker 6 weken duren.
Maar de pees is al wel goed. En met hoeveel min draf en stap begon je zes weken geleden dan.
Ik wil in mei een dagje van een paarden meerdaagse (30 km per dag ) mee rijden, gewoon lekker op me eigen tempo.
Ik had bedacht dat met ons andere paard te gaan doen. Met kiki lijkt me dat niet haalbaar en verstandig. We zijn nu 2 maanden bezig en stap nu 45 min en 5 min draf ongeveer.
Nu zei me vriend net AHH joh das eind mei dan kan je vast met kiki weer mee doen.
Maar ik ga er vanuit dat het nog minstens 2 maand duurt voor ik weer echt mag opbouwen dan is het begin maart....april en dan mei lijkt mij kort dag drie maanden om van goede pees naar goede conditie en harde pees op te trainen.