Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nombrado schreef:gewetensvraag:
als je mag kiezen als eigenaar uit:
-je paard 1 dag pijnloos blij en vrolijk te zien rondhobbelen en spelen, terwijl je weet dat vermoedelijk zijn laatste dag is en er een grote kans is dat je afscheid moet nemen òf
- je paard 2 weken lang boxrust te geven, terwijl je weet dat dit vermoedelijk niet bijdraagt tot totale genezing , maar er is 1% kans.
Wat doe je dan?
nombrado schreef:Isapaardje schreef:Nombrado .. waarom begin je nu met zulke gewetensvragen?
Wat wil je, of beter, hoop of denk je ermee te bereiken?
niets hoor, ik ben gewoon benieuwd hoe mensen met paarden hierover denken.
en ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
lolclub schreef:Verder ben ik aan mijn derde baal graszaadhooi begonnen, dit keer komt het spul uit Denemarken.
Er zit ook verschil in de balen, de roodzwenk is veel grover en langer en het is anders gedorst want ik heb nu de hele (lange) stengels inclusief lege zaadhulzen terwijl in de Nederlandse balen de zaadhulzen eruit waren en ik dus echt alleen stengels had.
de baal weegt 580 kilo en heeft me 105,- gekost (knetterduur dus voor een restproduct), voor de vorige baal van 450 kilo betaalde ik nog 65 euro.
Denemarken heeft inmiddels ook al schaarste en de inkopers zijn nu al in Frankrijk bezig om balen op te kopen...
EstherHegt schreef:Ik las laatst iets op de lijst van Kathy Watts waar ik lid van ben over stro uit Scandinavië, ik hoop niet dat dit ook telt voor graszaadhooi met zaadhulzen, stro heeft er veel NSC. Er zijn daar ook weinig bekende getallen over suikers. Effe in de gaten houden dus. Het kan natuurlijk heel goed dat je nu goed graszaadhooi hebt dat laag is in suikers. Ik zou in ieder geval aanraden het flink te schudden zodat de zaden ( zetmeel) er uit zijn. Ik ga eens zoeken of ik het terug kan vinden dat bericht en of ik er iets meer over kan vertellen hoe dit precies zat.
capopjekop schreef:Het is maar goed dat we over een paar maanden weer nieuw hooi hebben. Idd belachelijke prijzen voor graszaadhooi.
Rob wil ons voorlopig nog wel even blijven volgen, dus dat worden nog wel een paar ritjes naar Roosendaal. Vind ik ergens ook wel een geruststelling, al is het wel iedere keer een geregel. Maar dat heb ik er wel voor over als Griet het zo goed blijft doen. Ze loopt nu overigens op het harde wel een tikkeltje gevoelig, maar op het zachte is er niks te zien, in volle draf gaat ze dan.
lolclub schreef:Hier verder geen schokkend nieuws
Morgenochtend komt de hoefsmid voor Hittie dus ik ga weer foto's maken, als er mensen geïnteresseerd zijn wil ik ze wel weer plaatsen.
lolclub schreef:Vorige week kregen we voor de jonge paarden een nieuwe partij hooi, prachtig kruidig droog spul, veel bloem en zaad aren, geoogst eind juni toen het zo droog was...
Hit heeft er een week van meegegeten (2 1/2 kilo pd ongeveer), maar helaas...ik zag reactie ontstaan in haar halslijn, deze werd wat harder en ronder dus ben er maar acuut weer mee gestopt.
twee dagen later was de hals weer normaal...
te suikerrijk hooi dus voor haar.
paars schreef:lolclub schreef:Vorige week kregen we voor de jonge paarden een nieuwe partij hooi, prachtig kruidig droog spul, veel bloem en zaad aren, geoogst eind juni toen het zo droog was...
Hit heeft er een week van meegegeten (2 1/2 kilo pd ongeveer), maar helaas...ik zag reactie ontstaan in haar halslijn, deze werd wat harder en ronder dus ben er maar acuut weer mee gestopt.
twee dagen later was de hals weer normaal...
te suikerrijk hooi dus voor haar.
Vind het toch altijd weer super dat je (=we) nu weet waar je op moet letten en kan ingrijpen! Vroeger was je dat misschien niet eens opgevallen...
lolclub schreef:@Marcella
Wat heeft Bol een schitterende plek bij BZ !
Hoe gaat het met je studie, ben je al begonnen ?