Kymalin schreef:Horseman2008 schreef:Stofwisselingsproblemen behandelen en correcte hoefverzorging is geen kwestie van geloof, maar van feiten.
Het is echter een vak voor professionals die weten waar ze mee bezig zijn. Helaas voor de paarden, zijn die er nog niet zo talrijk.
Dus zullen de paarden uitgeleverd zijn aan het beste verhaal en vooral aan het "geloof" van de verantwoordelijke eigenaar...
Waar heb je mij zien schrijven dan dat ik beweer dat het stofwisselingsprobleem niet behandeld moet worden? Jij bent hier nu even degene die behoorlijk kort door de bocht uitspraken doet als; Dat fructaan een reden voor hoefbevangenheid is, is een ver verspreide misvatting en; Krachtvoer is geen reden voor hoefbevangenheid. Ik vraag jou er over door, reageer erop, vul het aan en wijs je er op dat zaken wat genuanceerd moeten worden en jij roept maar weer wat anders (zie mijn quote in dit bericht). Volgens mij praten we langs elkaar heen. Dus vraag aan jou; Waar wil je nu naar toe? De bewering dat moet een goede bekapper/hoefsmid hoefbevangenheid kan genezen?
Juist. Hoefbevangenheid kan volledig genezen worden door een goede Hoefbekapper.
Mijn woorden hier zijn niet bedoeld om de één of ander op de voeten te gaan staan.
Ik merk aan de toon dat het nogal persoonlijk opgevat wordt