Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Ach wat een droppie.
Ook verergerd met de kou?
Sjafrane schreef:Mijn pony was hoefbevangen in het najaar die was niet echt lekker fit met de eerste week kou. Langzaam lopen. Voorzichtig op het harden. Die heb ik uiteindelijk een dikke deken en stalbeschermers om gedaan van back on track en nu draft ze iedereen weer voorbij en lijkt nergens meer last van te hebben. Dit was simpeler opgelost dan het hele bevangen zijn in het najaars
hagelslag schreef:@ladynette
Is het hooi getest?
Is het eerste waar ik aan denk als im dit bij jou zo lees
ladynette_x schreef:hagelslag schreef:@ladynette
Is het hooi getest?
Is het eerste waar ik aan denk als im dit bij jou zo lees
Hooi wordt getest(laat ik zelf doen) ik vertrouw mijn staleigenaar namelijk niet zo. Hij vindt dat de paarden maar lui zijn en dat het komt door weinig beweging. Ik snap dan niet dat de paarden die nu al twee weken op stal staan omdat ze niet naar buiten komen ivm het weer niet allemaal bevangen staan.
Daarnaast zouden wij juist het suikerarme stengelige en droge hooi krijgen wat niet voorverpakt is. Nu zag ik laatst dat die van ons wel voorverpakt hooit krijgen(hoeft niet erg te zijn) maar dit hooi is niet droog en strengelig, meer richting iets vochtig. Dus een hooitest wordt gedaan duurt alleen even voordat ik de uitslag binnen heb.
Kim_W schreef:Mij is verteld dat je beter niet teveel laat bewegen als ze nog gevoelig lopen (op het harde) aangezien je dan verhoogde kans hebt dat het hoefbeen nog verder gaat kantelen omdat deze "los" zit in de hoef. Maar ik zou zeker je dierenarts en hoefsmid hierover raadplegen. Die kennen je paard en de situatie het beste.