Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lastig schreef:Ik zal zo snel mogelijk nog meer foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd wat jullie van deze voeten vinden. Ze word zelde tot nooit bekapt. Loopt er veel op het harde en heeft deze voeten zelf gecreerd. Ik heb zelf het idee dat ze iets meer verzenen zou mogen hebben, maar misschien komt dat wel doordat ik dagelijks voeten zie die veel steiler staan..
Ik weet niet of er nu met alleen deze foto's iets zinnigs over te zeggen valt, maar dan hoor ik het graag.
eiber schreef:@Gimli: ik lees veel mee in dit interessante topic, maar heb hier nog niet eerder gepost. Toen ik je foto's zag, schrok ik wel even. Hoe gaat het nu met je paard?
Mijn idee is dat je hier toch wel te maken hebt met een stevig geval van rotstraal (thrush). Ik denk ook niet dat dit in 2 weken zo erg kan worden. Misschien heeft het er al langer gezeten, min of meer verborgen ?
Deze link is vast al weleens eerder voorbij gekomen:
http://www.hoofrehab.com/Thrush_treatment.htm
en kan heel behulpzaam zijn als het hier gaat om rotstraal.
hestejente schreef:Ik ben ook erg benieuwd Gimli, vind 't heftige foto's. Vooral zo apart dat hij het aan maar 1 hoef heeft?
Ben er overigens van overtuigd dat voedsel een heleboel doet met hoe een lichaam eruitziet, je bent wat je eet en mijn paard lust graag eikeltjes. Niet alleen voor paarden maar ook andere dieren en mensen. Mijn stalhouder heeft sinds vorige week een nieuwe hooileverancier, helaas nog wel hooi uit plastic maar veel grover en droger dan de troep die ze eerst had. Paard z'n bulten verdwijnen meteen![]()
Vandaag plaatjes gemaakt van de voorhoeven, graag jullie mening. Bij beide hoeven zie je hetzelfde en ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.
Beide voeten:
Links:
Rechts:
CherokeeChum schreef:Doet je bekapper hier nog iets mee?
hestejente schreef:CherokeeChum schreef:Doet je bekapper hier nog iets mee?
Nog iets anders dat je opvalt?
Gimli_ schreef:Zo op het eerste gezicht lijken het mooie voeten.
LV is iets platter zo te zien, zou misschien iets meer afronding in de toon kunnen gebruiken, maar aan de andere kant, als hij nauwelijks bekapt wordt, zou hij zelf 'n 'opzetje' erin slijten.
Ideaal hoor!
Ik heb vandaag een minder prettige ontdekking gedaan bij paardlief.
Ze staan sinds een week of 2 weer op de weide, dan kijk ik de voeten niet dagelijks na.
In de winter staan ze op beton, zand en stukje 'gras' en dan check ik iedere dag op steentjes ed.
Sinds een paar dagen heeft meneer iets vocht bij de kogel, kon onder de hoef niks ontdekken, been was niet warm en liep niet onregelmatig.
Vandaag echter dit beeld:
Compleet 'gebarsten' straal, heel vreemd! Schrobben met badedas en wat openen leverde dit op:
Het stinkt iets, ik kan er nu bij om het schoon te houden, maar de hoefballen zijn ook wat blauwpaarsig en als ik erop druk is meneer niet blij.
Het lijken mij kneuzingen, ik hoop dat de druk op deze manier enigzins eraf is en het rustig aan geneest, terwijl ik de straal rotstraal-vrij probeer te houden.
Hij loopt overigens vrolijk rond, veel last lijkt 't hem niet te bezorgen (mij des te meerwant dit beestje heeft altijd super stralen gehad.)