Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Horseman2008 schreef:Dat fructaan een reden voor hoefbevangenheid is, is een ver verspreide misvatting. Een paard dat een gezonde stofwisseling heeft, kan zonder problemen de weien aan die we hier in europa hebben.
Horseman2008 schreef:Maar als ik het goed lees, vraag ik me af waar het paardje, de energie vandaan moet halen om zich überhaupt te kunnen verweren tegen de onstekingen in de hoef. Ben je zeker dat het geen hoefkatrolontsteking is?
Horseman2008 schreef:De optische tekenen van HB en HKO heb je goed beschreven. De redenen voor deze echter liggen voor bijna 95% in de verkeerde hoefvorm en de tijdspanne dat deze vorm bestaat. Krachtvoer is geen reden voor hoefbevangenheid. Ik denk dat je vergiftiging als reden bedoeld. In dat geval klopt het. Maar deze bevangenheid slaat toe op alle vier hoeven tegelijk en is binnen een week of twee weer verdwenen.
Kymalin schreef:[Je gaat me nu hoplijk niet vertellen dat hoefbevangenheid, als zijnde een stofwisselingsprobleem, is op te lossen door een bepaalde manier van bekappen? Want daar geloof ik dus niet in. Ik geloof wel dat je door correct te bekappen e beslaan veel kunt doen voor de beweging en de kwaliteit van leven voor je paard maar ik geloof niet dat een bepaalde hoefvorm/bekapmethode hoefbevangenheid kan genezen.
Horseman2008 schreef:Stofwisselingsproblemen behandelen en correcte hoefverzorging is geen kwestie van geloof, maar van feiten.
Het is echter een vak voor professionals die weten waar ze mee bezig zijn. Helaas voor de paarden, zijn die er nog niet zo talrijk.
Dus zullen de paarden uitgeleverd zijn aan het beste verhaal en vooral aan het "geloof" van de verantwoordelijke eigenaar...
Timbers schreef:De DA is net geweest voor uitgebreid onderzoek en bloedafname....en er is meer aan de handEssie is blind aan het worden.........haar pupil reflex was minimaal. Cushing wordt dus steeds waarschijnlijker....
Horseman2008 schreef:Kymalin schreef:[Je gaat me nu hoplijk niet vertellen dat hoefbevangenheid, als zijnde een stofwisselingsprobleem, is op te lossen door een bepaalde manier van bekappen? Want daar geloof ik dus niet in. Ik geloof wel dat je door correct te bekappen e beslaan veel kunt doen voor de beweging en de kwaliteit van leven voor je paard maar ik geloof niet dat een bepaalde hoefvorm/bekapmethode hoefbevangenheid kan genezen.
Stofwisselingsproblemen behandelen en correcte hoefverzorging is geen kwestie van geloof, maar van feiten.
Het is echter een vak voor professionals die weten waar ze mee bezig zijn. Helaas voor de paarden, zijn die er nog niet zo talrijk.
Dus zullen de paarden uitgeleverd zijn aan het beste verhaal en vooral aan het "geloof" van de verantwoordelijke eigenaar...