Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:11

Wat verdrietig Koetjeboe! Is het niet zo bij paarden dat er altijd bindweefsel terugkeert? Het is alleen een kwestie van dat soepel houden. Althans zo heb ik het begrepen. Tussenpeesblessures duren lang, ik ben ook al 7 maanden bezig.

mistid: Oh wat schrikken ook aan het andere been, succes!

koetjeboe

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:32

nou ja hier was wat ik begreep meer bindweefsel te zien als wat je wilt

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:32

Welke kliniek ben je nu geweest koetje boe?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:43

Ik ben nu naar hofma en van gelder geweest in nijkerk. en voor de shockwave moeten we naar de watermolen in haaksbergen

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:03

Oh daar hoor ik wel meer goede verhalen over. Dat als je van de trailer komt hij het vaak al kan zien aan de beweging wat het is. Knap hoor. Fijn dat je er nu iig achter bent. En ook dat je naar jezelf bent blijven luisteren. Je vroeg die echo's niet voor niets. Nu op naar volledig herstel. We duinen voor je. Zei hofma nog wat over de prognose erna? Kun je weer Endurance in? Wij hebben deze maand onze eerste Endurance gereden na een fikse peesblessure vorig jaar (9 maanden rekende de dierenarts voor maar door paard naar zwembad te brengen ging dat veel sneller).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:02

Raamzicht schreef:
Oh daar hoor ik wel meer goede verhalen over. Dat als je van de trailer komt hij het vaak al kan zien aan de beweging wat het is. Knap hoor. Fijn dat je er nu iig achter bent. En ook dat je naar jezelf bent blijven luisteren. Je vroeg die echo's niet voor niets. Nu op naar volledig herstel. We duinen voor je. Zei hofma nog wat over de prognose erna? Kun je weer Endurance in? Wij hebben deze maand onze eerste Endurance gereden na een fikse peesblessure vorig jaar (9 maanden rekende de dierenarts voor maar door paard naar zwembad te brengen ging dat veel sneller).

Hij was positief over de toekomst.
Vroeg hem ook van wat denk je kan ik haar weer rijden in de toekomst weer wedstrijden enz.
Toen zei hij direct ik zou je niet naar de watermolen sturen voor dure shockwave als ik denk dat het een leuke grasmaaier is.

Hij had het nu over 9 weken stappen aan de hand dan 9 weken onder het zadel en dan weer wat conditie op bouwen.
Maar de exacte revalidatie zou ik wel horen bij de watermolen, dat was ook weer afhankelijk van het aantal klappen wat die shockwave ging geven.

Hij zag het verder aan het veren in de kogel, toen hij me dat zei dag ik dat ook wel maar mij zelf was het nog niet opgevallen. maar je zag echt dat de rechts veel minder door veerde.

Ja ik ben blij dat ik nu naar me gevoel heb geluisterd maar baal ook dat ik dat niet eerder heb gedaan.
Naja nu niks meer aan te doen, nu maar hopen dat ze goed hersteld.
Was dat nog duur dat zwemmen

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:14

Ja dat zwemmen Was erg duur maar 9 maanden box rust zag ik niet zitten. Daar wordt niemand vrolijker van. 9 weken dat Is niet lang! Komt vast helemaal goed! En fijn dat de prognose goed Is ook. Succes met herstel!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:27

Ja dat was zo als ik het begreep 18 weken in totaal waarvan de eerste 9 aan de hand en de 2e 9 weken onder het zadel stappen en dan pas weer conditie werk. Maar ik hoorde er volgende week wel meer over. Dus daar hoor ik wel wat het precies gaat worden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:47

Vandaag naar de watermolen geweest voor de shockwave.
Ze hebben daar ook nog me oude echo's bekeken en ook toen was er in mindere mate al een peesblessure aanwezig, enorm balen dat ik dit niet eerder heb geweten.
We mogen nu de komende twee weken 2 keer daags 10 min stappen aan de hand en dan heeft ze weer een shockwave behandeling.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:43

Oh wat naar nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je daar van baalt. Je maakt niet voor niets een echo! Maar goed nu maar achter je laten. En voor herstel gaan! Sterkte!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:07

Ja daar gaan we zeker voor. Hoop dat het allemaal goed komt met haar.
ze is pas een jaartje bij me. Maar ze is zo me maatje geworden. Ben zo gek met dat dier.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:44

De bult op de pees lijkt dunner te worden, geen idee of het door de shockwave komt maar ben zo blij dat ik wat zie veranderen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:59

Met mijn paard lijkt het ook al beter te gaan. Ik ben nu 3 maanden aan het stappen en koelen en gisteren heb ik voor het eerst een stukje met haar aan de hand gedraafd. Dat vond ze heerlijk en het ging prima. Ik wil dit iets gaan uitbouwen en over een week of 3 de dierenarts er weer eens bij halen. Ik wil hem eerder laten komen, maar dat gaat helaas niet door mijn werk.

Galatino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:36

Pfff dit is geen vrolijk topic zeg... De mijne heeft ook last van zwellingen achter net boven de kogel. Ze zijn hard als hij niet gereden werd, na het rijden zijn ze veel dikker en zacht. Da moet nog langs komen :( :=

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:56

Zijn het niet gewoon gallen, heb je een foto.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:11

Ik ben afgelopen vrijdag naar de kliniek geweest voor een pees echo. Het zag er al een stuk beter uit maar is nog niet helemaal over helaas. Op een klein plekje was nog wat vocht te zien.
Advies is nu het stappen over het asfalt opbouwen. Zodra het de moeite waard is om op te zadelen i.v.m. het langere tijdsbestek mag ik er op stappen.
Naar verwachting mag ik rond kerst weer rustig beginnen met een klein drafje.

Belangrijkste blijft om haar been goed in de gaten te houden, en zodra het weer dikker wordt meteen een stapje terug doen.

Kortom positief nieuws maar we zijn er nog lang niet....

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:32

Wil laten weten dat ik van tijd tot tijd steun en positiviteit uit al jullie berichtjes kom meelezen. Inmiddels gaat het redelijk tot goed na een tweede peesblessure (zelfde pees), maar ohoh wat een onzekerheid want een paar weekjes geleden weer wat warmte en zwelling ..... scan gemaakt en een lichte activiteit te zien, na 3 weken nogmaals scan alles oké en advies weer verder met de opbouw.
Nu sinds een paar daagjes komt weer de twijfel, enige verschil is niet meer op land (lees grote postzegel) sinds afgelopen vrijdag, en pees voelt ietsjes warmer ....... ik doe dus gelijk weer stapje terug schema veearts zonder galopje

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:22

Ik heb 23 november een afspraak met de dierenarts om de vooruitgang te bekijken. Ben benieuwd, ik ben nu ruim 3 maanden bezig.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:18

Ik word helemaal gek hier, kiki is compleet losgeslagen.
Als ik haar in een klein weitje zet rent ze dwars door de draden heen.
Aan de hand is bijna niet meer te lopen.
Van huis af wilt nog wel maar naar huis toe is drama.
In de wei showde ze net nog even hoe hard ze wel niet kon.
Ze staat nu dus op stal en ik weet even niet meer wat ik er mee aan moet.

Zit te denken om haar op een pensions stal te gaan zetten waar alles binnen blijft overdag.
Maar dat moet ook wel weer in de buurt zijn ivm het wandelen.
Woe gelukkig weer shockwave maar eens overleggen hoe ik dit moet aanpakken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:15

ik mag me helaas ook weer melden in het topic. dit x wel voor mn ander paard. had al een vermoede en vandaag toch maar echo en bleek mn vermoeden helaas te kloppen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:05

Met kiki gaat het goed nu. Ze staat op een klein padockje waar ze zo de stal in en uit kan lopen. En alles mooi kan zien. En dat lijkt erg goed te gaan.
vandaag weer shockwave gehad en de da was tevreden. Ze moest anders op dr voetjes staan en zo als ze nu stond was het beter. Hij vond de pees al mooi dun worden. En mooi koel.
ik mag het stappen nu per week met een paar minuutjes verhogen. En ik mocht dat ook best onder het zadel doen. Als ik maar op het harde bleef en ze rustig was.
mochten jullie dat ook al zo snel.
hij zag er geen probleem in maar vind het zelf wel snel.
al denk ik dat ze onder het zadel miss rustiger is als wanneer ik er naast loop.
ze vind bepaald verkeer eng als ik er naast loop terwijl met rijden ze er nooit wat op uit deed

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:56

Ik mocht er ook vrij snel weer op hoor Koetjeboe. Zelfde als bij jou. Heb een week of 7 aan de hand gestapt, been is mooi dun geworden. Zit nog een klein beetje vocht.
Advies is stappen aan de hand uitbreiden zolang het been dun blijft. Zodra het qua tijd de moeite waard wordt mag ik erop en op het asfalt stappen.
Volgens mij is het traject heel erg afhankelijk van waar de blessure zit. Bij die van mij zat die bij het oppervlakkige deel van de opppervlakkige buigpees. Dit schijnt een relatief gunstige plek te zijn?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:23

Ik ben pas 3 weken aan het stappen. Maar is wel weer een oude blessure die er al maanden zat. Miss dat ik er daarom al zo vlot op mag.
maar hij zij idd ook dat het maar net is of ik het zelf de moeite vind om op te zadelen voor dat even

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:01

Ik mag vanaf het begin al een half uur per dag onder het zadel stappen. Ik doe het niet elke dag want die van mij wordt gewoon staatsgevaarlijk en al helemaal met dit weer. Ik koel wel 2x per dag 40 minuten met de ice vibes en laat ze 1x per dag ook programma 1 trillen (is 10 minuten). Over een klein maandje weer naar de kliniek.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:02

ow echt ja......ik dacht echt die DA zit verkeerd dat ik nu al er op mag.
Had gerekend op maart of zo.