Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saaams schreef:Oei lastig.
Duivelsklauw werkt hier (naf vloeibaar) binnen 48 uur.
De korrels werken niet bij mijn paard. Poeder nooit getest.
Welke glucosamine raden jullie aan? Alleen gluco of combi met MSM en welk merk?
Ik voer de silicium wel. Wist niet dat je dat moest combineren met glucosamine.
Slmt9 schreef:Mag ik iedereen afraden om glucosamine af te bouwen als je denkt dat t niet werkt![]()
Ik dacht dat de combi kurkuma + silicium het bij mijn paard zo goed deed, dus de gluco afgebouwd waarvan ik dacht dat het niets deed. Moest er echt even om janken. Mijn paard oogt niet alsof hij pijn heeft, loopt niet kreupel, maar op rust zie ik hem constant wisselen van achterbeen![]()
RA wil hij niet lang belasten vanwege de artrose en ik merk dat hij LA last heeft van compensatie(spier)pijn.
Ik was al gestart met boswellia als overbrugging tegen de pijn, maar ja, dat werkt niet in 2 dagen. Vandaag gelijk weer glucosamine erbij, ik duim dat dat heel snel weer werkt. Hij heeft dan 1 week zonder gestaan. Vanaf de week dat hij op kwart dosering stond begon ik het wat te merken.
Omdat hij zo stond te wiebelen vandaag ook maar gestart met duivelsklauw. Nooit eerder gegeven, dus geen idee hoe snel dat werkt.
Ben er echt verdrietig van en voel me schuldig omdat ik de verkeerde inschatting over de glucosamine heb gemaakt. Niet leuk om je paard zo te zien
Laura_ schreef:Ik vind dat ook lastig. Wat werkt nou wel? Wat doet nou niks? Welke combinatie werkt? Is het de combinatie van de supplementen? Of juist maar 1 die echt t werk doet?
Ik geef nu een maand of 2 de joint comp. Ik was toen gestopt met de groenlipmossel, maar op aanraden van Jente tich weer de groenlip erbij gegeven. En ze heeft de afgelopen weken ook een kruidenmix gehad van Jente waaronder duivelsklauw zat. Ik heb het idee dat het de afgelopen weken steeds wat beter lijkt te gaan, maar is dat de joint comp die langer nodig heeft gehad, is het de combi met de groenlip erbij, of heeft ze ook echt een beetje duivelsklauw nodig? Of is het gewoon het weer dat t verschil maakt? Zo lastig te zeggen
HorseTimeXL schreef:Door wie laat jij een meting uitvoeren Laura_
Slmt9 schreef:Ben niet zo’n fan van groene leem kuur. Hecht zich ook aan de goede voedingsstoffen en mineralen.
Mijn paard is weer een stuk opgeknapt. Hij kraakt een stuk minder. Waar hij vd week nog drie voeten warm had, was t nu alleen nog een. De voet waar de ergste artrose zit. Staat nu weer drie dagen op glucosamine en duivelsklauw, de boswellia vijf dagen, maar die is bijna op.
Herkennen jullie dat ook? Warmte bij de artrose?
HorseTimeXL schreef:Hier lijkt het ook beter te gaan. Opzich zou warmte inderdaad goed kunnen door de ontsteking wat kan ontstaan..
Geef nu de cortaflex vloeibaar en sinds gisteren ter ondersteuning buteless ipv duivelsklauw. Hij vind het echt heerlijk. Smaakt ook wel hartstikke zoet. Maar wel blij gezien hij een ontiegelijke kieskeur is.
Gisteren is die van mij naar de osteopaat geweest. Denk dat hij toch weer is gaan compenseren. Zat bij z’n linkerschouder en schoft vast en de bekken ook. Hij is nu behandeld en moet over 8 weken weer. Maar hopelijk helpt het hem wel
Laura_ schreef:HorseTimeXL schreef:Hier lijkt het ook beter te gaan. Opzich zou warmte inderdaad goed kunnen door de ontsteking wat kan ontstaan..
Geef nu de cortaflex vloeibaar en sinds gisteren ter ondersteuning buteless ipv duivelsklauw. Hij vind het echt heerlijk. Smaakt ook wel hartstikke zoet. Maar wel blij gezien hij een ontiegelijke kieskeur is.
Gisteren is die van mij naar de osteopaat geweest. Denk dat hij toch weer is gaan compenseren. Zat bij z’n linkerschouder en schoft vast en de bekken ook. Hij is nu behandeld en moet over 8 weken weer. Maar hopelijk helpt het hem wel
Hier nog eentje die ook nog een peesblessure heeft. Die wordt sinds december weet wat intensiever behandeld maar 6 weken en dan moet ze echt weer. Hopelijk snel weer een beetje aan het werk zodat we dat compenseren weer wat kunnen indammen
HorseTimeXL schreef:Hmm ja snap ik. Voor mij is het soms ook plannen/schipperen wanneer handig. Waarom liet hij bij jou de osteopaat niet toe, was dat om het verleden? Merkte dat die van mij het bij z'n heup en schoft ook niet zo fijn vond. Hij vond het niet prettig. Ben benieuwd hoe het over 8 weken is. Wil hem ook niet pesten ermee. Aan de andere kant als hij zo vast heeft gezeten. Hopelijk gaat dit hem wel helpen.