Hihi , uiteraard niet .... Was ff snel want bedje roept .... Was nog snel.langs mn paardjes gegaan, en jaarling moest ff wat aan de voeten gedaan hebben .... Gaat zo fijn als ze de hele dag in natte weide gelopen hebben ....
Koper
Geplaatst: 11-04-12 22:36
Ben hier erg blij met de regen, hoeven we de waterbak niet meer te laten overstromen Maar natte wei-hoeven lijkt me idd lastig hoefprutsen.
Dubbele zool en steunsels gaan net wat makkelijker als de voeten wat vochtig zijn ! Vijlen niet , gaat te snel en t raspsel blijft in de vijl hangen ... Dus raspen doe ik morgen vroeg als ze nachtje droog heeft gestaan
Koper
Geplaatst: 11-04-12 23:02
Ja zeg, moet ik mijn paard nou droog of nat zetten als hij bekapt moet worden
nou.....Titan werd vandaag ook weer bekapt....en Annette was niet echt blij met die knetterharde droge hoeven
Koper
Geplaatst: 11-04-12 23:20
Het was een flauw grapje Heb weinig keus, de paddock/wei is zo nat als 'ie is. Zet 'm wel van tevoren altijd een uurtje in de bak maar dat is meer omdat dat qua locatie het handigst is.
Geplaatst: 11-04-12 23:23
He?? Ik dacht dat zij niet meer voor klanten bekapte?
Vind 't nog steeds akelig toevallig dat Annette een paard van hetzelfde ras en kleur en met dezelfde naam als het paard van Wout heeft, en in dezelfde plaats. Ik raak ervan in de war
Zijn jullie eigenlijk altijd er zelf bij als de hoefsmid komt? Hier komt hij aankomende zaterdag, maar dan ben ik er zelf niet. Ze moet wel nodig, want ze loopt niet helemaal lekker op het harde en ik denk dat dat een overgevoeligheid weer is in de hoef. Het liefst was ik er zelf bij, maar dan wordt het pas weer eind volgende week... Dus heb ik deze afspraak maar gemaakt, iemand anders houdt haar vast dan.
Ja, want 1. Mijn pony staat in een grote weide met een groepje (5 paarden) 2. Ik wil mijn pony niet vast zetten tijdens bekappen want ze mag aangeven als ze iets niet fijn vind. 3. Ik wil zien wat er gebeurt en hoe men mijn pony omgaat. (al zou ik SB nu wel alleen durven laten ) 4. Mijn ponyh vind het veel fijner als ik er ben omdat ze lichtelijk eenkenning is)
Ik ben er ook altijd bij, en niet omdat ik de mensen die aan paard komen niet vertrouw, anders had ik ze er in de eerste plaats niet bij gehaald, maar omdat ik vind dat dat hoort bij je paard ik wil ook weten wat er gebeurt, of er dingen zijn waar ik op moet letten
Ik ben er ook altijd bij. Vorige keer kon ik echt niet en toen is bij uitzondering onze verzorgster erbijgeweest. Sowieso moeten we erbij zijn, anders kan de smid het terrein niet op.
Zinzi_jewel
Geplaatst: 12-04-12 08:49
Ik ben er ook altijd bij ... Ten 1e is mijn grote dame zwaar geblesseerd geweest en kan haar achtervoet niet hoog EN achteruit steken , dus is kiezen of hoog of achteruit ... Mijn baby is wat bang voor vreemde zeker als ze haar voeten willen asthouden .... Daarbij heb je die verantwoording naar je beste vriend te dragen
Heb al 12 jaar dezelfde smid. Ben er jarenlang bij geweest maar vorig paard was zo braaf en ontspannen bij hem dat zijn hele rug afgelebberd en gekroeld werd als hij met zijn voorbenen bezig was.
Bij de nieuwe in het begin erbij geweest omdat ze erg gespannen reageerde en een "gebruiksaanwijzing" had om haar uit "haar wereldje" te halen (keerde in zichzelf) Nu ze gewend is op stal en de hoefsmid kent is ze verschrikkelijk braaf. Geeft ook heel makkelijk haar voetjes en hangt niet op de hoefsmid.. inmiddels doet hij haar alleen.
We hebben altijd contact als hij haar gedaan heeft. Dan verteld hij of hij iets "speciaals" gedaan heeft. (scheurtje uitgehold of als ik ergens op moet letten dan meld hij dat)
Hij vind het fijn werken zo, want dan plant hij haar in de agenda maar dan maakt het niet uit hoelaat hij er precies is. Ik weet dat hij altijd ruim de tijd neemt voor de paarden en zolang de tijd neemt als nodig is. Ik hoef geen vrij te nemen, hij hoeft geen rekening te houden met dagen en tijden.
Dus ik zie daar geen problemen in. En doet hij haar als ik vrij ben dan ga ik altijd even kijken en een praatje maken. Maar meestal ga ik dan de stal opstrooien enz. omdat ze anders met haar aandacht bij mij is ipv bij hem. (sja het vrouwtje van de worteltjes he )
Ik ben er ook altijd zelf bij, ten eerste omdat ik vind dat het zo hoort, ten tweede...mochten ze niet zo braaf zijn als altijd dan kan ik ervoor zorgen dat paardlief zich wel gedraagt en bovendien vind ik het hartstikke interessant en mocht er iets bijzonders zijn dan kan ik direct meekijken.
Ik probeer er ook altijd bij te zijn, of anders mijn vriend. Interessant om te zien, vaak krijgen we nog wat tips. En gezellig nog even koffiedrinken
Tancreda4
Geplaatst: 12-04-12 12:27
Ik ben er ook veel liever bij, maar ze moet nu echt bekapt worden, en anders wordt het pas weer 1.5 later (eind volgende week). Dus heb besloten dat hij zaterdag komt. Ze wordt overigens nooit vast gezet, maar vast gehouden, nu door de staleigenaar. Is wel eens vaker gebeurd (een enkele keer) en daar heb ik nooit klachten over gehad dat ze vervelend is. Het is echter wel een beetje zo dat ze de staleigenaar soms wel nog eng vind Al is ze wel braaf. Maar vind het stiekem wel enorm jammer, want ik ben er het liefste zelf bij. Idd omdat ik vind dat het hoort, dan weet je hoe en wat met de hoeven (al is er niet vaak iets bijzonders), en ik ben gewoon een controle freak wat mijn paard betreft, en wil alles weten en zelf in hand hebben het liefst. Dus ik vind het wel lastig dat ik er niet bij kna zijn Maar even op en neer zit er ook niet in (zitten met een weekend weg op 3 uur rijden afstand. Grmbl.) Ze zal het wel overleven en het gaat vast prima, maar toch
Ik ga hem wel nog bellen denk ik. Want ze loopt niet echt lekekr op het harde met linksvoor, dus ik wil even weten of hij dan wat bijzonders ziet, en hoe hij de rotstraal vind (en beter wilt uitsnijden eventueel )