Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janouk schreef:even een knuffel voor alle zieke paardjes en hun baasjes
![]()
Ga morgen met de haflinger naar de Vallei in Woudenberg om een thermografie te maken. Mijn paarden hebben natuurlijk altijd speciale dingen.Janouk loopt voor de koets onregelmatig in de rechterwendingen. Alles al veranderd. Maar wij kunnen niet vinden wat het is. Bij de buigproeven is ze regelmatig en als ze los loopt ook. Maar voor de koets en onder het zadel niet.
Kijken of we met een thermografie verder kunnen komen.
janouk schreef:Ik ben net met Janouk naar de kliniek geweest. 4 uur zijn ze met haar bezig geweest. Ik heb het hele verhaal uitgetypt op het haflingerforum. Als jullie interesse hebben, dan pb ik het wel. Laat het mij maar weten.
Citaat:Ze doet alles nu fout: ze moet leren bekken de andere kant op te kantelen, rug ontspannen en buik aan te spannen. De dressuur manier dus.
Isapaardje schreef:@Cow_girl: als de wormeitelling goed was, zou ik nu zeker geen wormkuur geven. Waarom het risico lopen, willen nemen? Daarbij zijn veel wormen nu in rust, dus heeft ontwormen toch weinig zin. Kun je beter even tot het voorjaar wachten als je paard ook weer helemaal beter is en de chemische stoffen van de wormkuur ook beter kan verwerken.
cow_girl schreef:Timbers: lukt het een beetje met het schriftje? schrijft iedereen netjes alles op?
Kinke schreef:Timbers, als je meer info wilt over Cushing, Cookies weet er heeeeel erg veel van.
geerke schreef:niet vergeten dat cushing vaak samen gaat met een schildklier probleem....door een teveel aan cortisol in het bloed word het schildklier hormoon deels vernietigt,daar kan een paard ook veel last van hebben....hoefbevangenheid,spierbevangenheid,onverklaarbare kreupelheden,spijsverteringsproblemen....ondertemperatuur...
Als ik vervelend begin te worden zeggen jullie het wel he?
Citaat:(mijn verzorgschaapje is overleden,ondanks alle moeite...wat een rotziekte blauwtong...bah..arm beest...)
geerke schreef:tja..die lange vacht...dat kan inderdaad cushing zijn.
Plast en drinkt ze veel?
Hoe kwam ze vorig jaar door haar wintervacht/zomervacht heen?
Gebits problemen en verkoudheden komen ook vaak voor bij cushing...
Niet de moed laten zakken hoor!
Er zijn genoeg paarden die baat hebben bij pergolide!en er heel erg van opknappen!