Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Deni11 schreef:Hier hebben we altijd gegeven wat voorgeschreven was omdat zelfs daarmee de pijn nog erg zichtbaar was bij de pony. Had altijd gehoopt dat het haar meer verlichting zou brengen maar hoefbevangenheid is zo pijnlijk dat zelfs met de pijnstilling (vergeet maagbeschermers aub niet!) dat ze er echt veel last van hebben
Steentje schreef:Even een vraag uit interesse.
Zijn er Bokkers die hun paard geen (sterke, door een DA voorgeschreven) pijnstiller (zoals Equipalazone) geven bij hoefbevangenheid?
Zijn er goede alternatieven, die minder belastend zijn voor het lichaam, maar toch pijnstillend en ontstekingsremmend zijn? In de 'homeopathische' hoek wellicht?
Steentje schreef:Bedankt voor jullie reacties. Vrij unaniem ook, lees ik.
Ik ga natuurlijk absoluut niet zelf dokteren, maar ik vroeg me wel af of er wellicht iets mildere (maar wel sterk inwerkend, omdat ik me wel degelijk realiseer hoe pijnlijk hoefbevangenheid is) alternatieven waren. Onze Appaloosa pony heeft van de laatste keer Equipalazone namelijk behoorlijk wat maag- en darmklachten gekregen, ook echt heel naar.
Wellicht had het al geholpen als we er een maagbeschermer hadden bijgekregen, maar daar heeft de DA het nooit over gehad..
Steentje schreef:Bedankt voor jullie reacties. Vrij unaniem ook, lees ik.
Ik ga natuurlijk absoluut niet zelf dokteren, maar ik vroeg me wel af of er wellicht iets mildere (maar wel sterk inwerkend, omdat ik me wel degelijk realiseer hoe pijnlijk hoefbevangenheid is) alternatieven waren. Onze Appaloosa pony heeft van de laatste keer Equipalazone namelijk behoorlijk wat maag- en darmklachten gekregen, ook echt heel naar.
Wellicht had het al geholpen als we er een maagbeschermer hadden bijgekregen, maar daar heeft de DA het nooit over gehad..