Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessie1981 schreef:Anders wordt hij ingeslapen, ik vind het te zielig als hij geen pijnloos drafje kan trekken.
Citaat:Misschien is dat voor Twister trouwens een 'goede' maatstaf. Een jong speels paard moet inderdaad pijnvrij een drafje kunnen trekken (voor mij dan waarschijnlijk alleen op de wei en niet met rijden). Maar mijn andere pony, kan nu al geen pijnvrij drafje trekken. Hij is wel al 22 jaar. En de veearts had over hem gezegd, dat als hij ook in stap kreupel zou worden, ik hem moest laten gaan.
Dan heb ik dus wel 2 verschillende maatstaven voor mijn lieve pony's. Om de reden dat Twister nog jong is en speels is en nog lang mee moet en Sammy al oud is. Vinden jullie deze twee maatstaven goed? En vinden jullie die van Sammy te ver gaan?
Citaat:Met deze vraag zet ik jou wel weer aan het nadenken over Broes, en eigenlijk is dat dus inderdaad niet goed. Mag ik hem toch stellen? Je hoeft niet te antwoorden
Je schrijft dat als Broes (leuke naam trouwens) aan de hand en onder het zadel pijnloos kan draven en stappen dat je dan het leven voor hem kwalitatief goed genoeg vindt. Maar wat nou als hij aan de hand pijnloos kan stappen en meestal aan de hand pijnloos kan draven, soms niet als hij zich verdraaid of te wild doet op de wei, maar zodra je gaat rijden toch in draf kreupel wordt? Met andere woorden. Hij kan wel pijnvrij op de wei, maar wordt kreupel bij belasten/rijden?
Jennyxx schreef:Misschien is dat voor Twister trouwens een 'goede' maatstaf. Een jong speels paard moet inderdaad pijnvrij een drafje kunnen trekken (voor mij dan waarschijnlijk alleen op de wei en niet met rijden). Maar mijn andere pony, kan nu al geen pijnvrij drafje trekken. Hij is wel al 22 jaar. En de veearts had over hem gezegd, dat als hij ook in stap kreupel zou worden, ik hem moest laten gaan.
Dan heb ik dus wel 2 verschillende maatstaven voor mijn lieve pony's. Om de reden dat Twister nog jong is en speels is en nog lang mee moet en Sammy al oud is. Vinden jullie deze twee maatstaven goed? En vinden jullie die van Sammy te ver gaan?
foxhunter schreef:Ik hoop dat eens m'n eigen gevoel zal zeggen. nu is het goed zo, dat ik hem een goed gevoel afscheid van hem kan nemen. Momenteel weet ik dat ik dat nog niet kan, en verleg mijn grenzen met wat ik met hem doe.