Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Vergeet wel eens dat ik met "smurfenvoetjes" te maken heb haha.
Kymalin schreef:@Dynamiek; HOI!!! Long time no hear! Even over dat Nature's Best; ten tijde dat Kylian bevangen werd voerde ik dat, en van de dierenarts mocht ik het niet meer voeren. Ik zou dat dus niet kiezen. Een paar pagina's terug in dit topic staat de naam van de importeur van Dodson & Horell die in Hardenberg zit. Misschien kun je contact met hem opnemen en kun je rechtstreeks bij hem bestellen!?
romeorowan schreef:Embe: Ik geef Indiana (quarter, ca. 500 kilo) ongeveer 300 gram Spillers per dag (2 x 150 gram) en daar dan een heel klein beetje magnesium door 1 x per dag.
De Spillers is eigenlijk meer voor de show (de rest van de paarden krijgen ook voer) en je moet toch iets hebben om de magnesium, die overigens niet lekker gevonden wordt, door te doen.
En inderdaad, het is een heel gepuzzel.
Oh ja, ze krijgt voor de vitaminen en mineralen 1 pavo koek per dag. Ze begon op een gegeven moment nl. poep te eten en toen heb ik zo bedacht dat ze iets te kort kwam.
Kymalin schreef:@Dynamiek; De importeur van D&H is Rene Wielens uit Haaksbergen, hij kan je misschien vertellen wie bij jou in de buurt dat voer van hem afneemt en wat er eventueel anders te regelen valt.
Citaat:[Isapaardje"]
Ik heb onlangs Pavo gebeld voor de inhoud van die koeken omdat ik zag dat ze zetmeel en suikers bevatten, iets wat niet goed is voor pony's die door deze twee stoffen bevangen raken.
Er zou 32% suiker/zetmeel in een koek zitten, maar volgens die mevrouw is dat voor de hele doos en valt het dan per koek wel mee. Hmmm ... volgens mij bereken je procenten anders en geef je dus per stukje koek 32% suiker/zetmeel.