Femke16 schreef:Ik zeg ook niet dat antoine de bodt de oplossing is, vooral niet als je paard het al heeft. Het is gewoon zo dat HKO ontstaat door overbelasting op de gewrichten in vaak het voorbeen van de moeilijke kant van het paard.
Helaas gaat die vlieger lang niet altijd op! Paarden kunnen ook HKO krijgen door een heftige wormbesmetting, slechte huisvesting, slechte hoefverzorging enz enz enz... Er zijn zoveel meer oorzaken dan alleen het rijden of alelen erfelijkheid. Het is 1 groot geheel aan factoren die alleen in meer of mindere mate meewerken. Dus sowieso is naar AdB gaan niet voldoende. Overigens zegt hij zelf wel de oplossing te zijn als t paard t al heeft, toch!?
Élke goede instructeur moet je kunnen helpen een goede basis te krijgen. Evenals het echt goed rechtrichten. Kan je instructeur dat niet, dan heb je IMO geen goede instructeur! AdB kost bakken met geld, ik ben een stuk minder kwijt en toch wordt onze basis sterk verbeterd en leer ik rechtrichten én loopt mijn paard goed. Dus ik zou niet AdB verdedigen maar alle goede instructeurs bij elkaar!