Sterkte en succes met Pauli...
Enig idee waarvan ze bevangen is geworden??
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:NOODOPROEP...
Weet iemand een adres waar ik nog graszaadhooi zou kunnen krijgen?
Pauli is helaas opnieuw bevangen.
Jannepauli schreef:Dank jullie wel voor de snelle hulp ( ook via de PB)! Heb inderdaad Gerritsen gebeld en die heeft nog een paar 400 kg balen Engels Raai liggen. Zodra de veearts geweest is, ga ik zijn kant uit - de vorige keer had ik wel kleine baaltjes GZH van hem mara die waren zo slecht dat de paarden het nauwelijks wilden eten. Volgens hem is de kwaliteit van de grote balen veel beter.
Oh jongens ik baal zo - het ging zo goed en opeens binnen één, twee dagen slaat het toe.
Ik denk dat het een combnatie is van Pauli's IR en de extreem lage temperaturen ( winter laminitus, vasoconstrictie). Nou.. even afwachten wat de DA zegt..
eiber schreef:DAP Bodegraven:
Engels raaigras (Lolium perenne):
Engels raaigras (gazontype) kan tegen kort afbijten en is het meest voorkomende gras. Lang levend, sterk; groeit op alle bodems, uitgezonderd in zeer droge gebieden; gevoelig voor kale vorst en late vorst en een langdurig pak sneeuw; goed herstelvermogen; verdraagt zware beweiding. Fructaangehalte: extreem hoog, tot 11.2% in de droge massa bij de eerste snede (juni).
Is dat fructaangehalte in graszaadhooi van dit type gras dan zoveel lager?
ElCamino schreef:Wow...wat kl*te zeg!!!!
Heel veel sterkte met Paulie....
Hier ook beetje PLOS, met de vorst eindelijk de pakken voordroog uit de wei kunnen halen. Ben nu aan het voeren, hééél voorzichtig.... Chico krijgt zodra het iets teveel is gelijk een dikke koker....dus alweer geminderd...
Citaat:Het meeste fructaan zit in het zaad(graan)bij graszaad is dat zaadje gedorst.