Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 19:11

Op zich is onze scan redelijk scherp. Uiteraard niet zo goed als in eenkliniek, maar het gaat.
Wat betreft klinieken, mijn vee arts zegt dat op dit moment een kliniek ook niet heel veel kan doen. Openmaken zonder dat je weet waar je naar zoekt, is riskant ivm bloedingen.
Thermografie zou een beeld kunnen geven waar precies iets zit. We weten ongeveer waar het zit, maar niet hoe diep. Dat zie je op een scan ook niet. Misschien wel met thermo.
Ga zo degene op Bokt schrijven voor de thermo.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:30

ik ben zo'n beetje het hele topic al een stille meelezer. Heb eigenlijk ook niet veel nuttigs toe te voegen. Wel wil ik even zeggen dat ik ontzettend veel respect voor je hebt. Je doet echt alles om de kleine man te redden of ook maar een kans te geven. Heb er echt ontzettend veel respect voor. Denk dat Rebel heeeeel blij mag zijn met jou. Top!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:04

Dank je wel Inney. Hij is ook zo dapper en opgewekt, dat ik gewoon heel veel moeite heb om de defintieve beslissing te maken. Als hij nou de hele dag stil in een hoekje lag, dan was het makkelijk. Maar hij bilijft vrolijk en hij komt altijd naar me toe, ook als ik hem moet spuiten. Natuurlijk zal een dier zich altijd beter voordoen dan hij is, omdat ze in het wild anders meteen prooi zijn. Maar hij lijkt niet ongelukkig. Zucht, kon hij maar praten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:07

Melanie5 schreef:
Dank je wel Inney. Hij is ook zo dapper en opgewekt, dat ik gewoon heel veel moeite heb om de defintieve beslissing te maken. Als hij nou de hele dag stil in een hoekje lag, dan was het makkelijk. Maar hij bilijft vrolijk en hij komt altijd naar me toe, ook als ik hem moet spuiten. Natuurlijk zal een dier zich altijd beter voordoen dan hij is, omdat ze in het wild anders meteen prooi zijn. Maar hij lijkt niet ongelukkig. Zucht, kon hij maar praten.

ik heb echt met je te doen melanie :(:)
Wat maakt die uk het je ook moeilijk zo he?
Ik blijf duimen voor jullie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:17

Melanie hij praat wel en je begrijpt hem ook alleen hebben mensen dat niet meteen door. Fijn dat je het niet opgeeft, ik weet ook nog een thermografe die werkt samen met kootwijkerbroek, ook een gerenommeerde kliniek. Iid eerst even die hierbovengenoemde mailen, zij is waarschijnlijk wel goedkoper, succes.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:21

Ja Quartel, het is echt zwaar. Ik ben normaal redelijk nuchter, wat moet,
dat moet. Maar hij heeft gewoon iets geraakt bij mij door zijn vechtlust.
Ik ben gewoon zo bang dat als ik hem laat inslapen en we maken hem open, dat we iets zien dat we hadden kunnen verhelpen. Dan vergeef ik mezelf nooit. Iemand zei tegen mij: dan laat je hem niet openmaken na zijn dood. Maar ik moet weten wat het geweest is, anders zal ik me altijd blijven afvragen wat er was. Maar als hij eenmaal weg is, kan ik het niet meer terug draaien.
Ik heb gemaild naar de bokker die thermografie doet. Hopelijk kan zij wat voor hem betekenen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:26

Als hij niet opknapt en je geen uitweg meer ziet kan je altijd nog kiezen om hem open te laten maken en te zien wat er loos is.
Krijgt hij dan een bloeding dan weet je dat hij anders ook niet verder meer kwam.
Misschien dat je dan pas die gok kan en durft te gaan nemen.
Je verstand en je gevoel in conflict.......ik weet er alles van en daar ben je niet zomaar even over uit.

hou je taai ook?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:27

bigone schreef:
Melanie hij praat wel en je begrijpt hem ook alleen hebben mensen dat niet meteen door. Fijn dat je het niet opgeeft, ik weet ook nog een thermografe die werkt samen met kootwijkerbroek, ook een gerenommeerde kliniek. Iid eerst even die hierbovengenoemde mailen, zij is waarschijnlijk wel goedkoper, succes.

Daar heb je wel gelijk in ja. Maar als hij nou zou zeggen: als ik dit doe, dan doet het daar pijn, het is ... soort pijn.
Dat zou echt helpen. Of als ik x-ray ogen zou hebben, die overal doorheen konden kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:31

Tja, dat wil ik ook wel eens, zo'n bril om even in m'n beesten te kijken, sterkte, duim nog elke dag even voor dat kleine, dappere beestje.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:33

quartel schreef:
Als hij niet opknapt en je geen uitweg meer ziet kan je altijd nog kiezen om hem open te laten maken en te zien wat er loos is.
Krijgt hij dan een bloeding dan weet je dat hij anders ook niet verder meer kwam.
Misschien dat je dan pas die gok kan en durft te gaan nemen.
Je verstand en je gevoel in conflict.......ik weet er alles van en daar ben je niet zomaar even over uit.

hou je taai ook?

Ja wie weet is dat wat. Pfff, ik weet het ook even niet meer.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:52

Poeh, het is er na vandaag dus nog niet makkelijker op geworden geloof ik. Dat van die thermografie vind ik geen slecht idee eigenlijk, misschien dat je dan beter weet waar het precies zit....dat zou mooi zijn. Ik zou het denk ik ook even niet meer weten....ik ben benieuwd wat de bokker kan zeggen erover, die van de thermografie. Houd ons maar op de hoogte....maar ach, dat doe je natuurlijk al onwijs! Bedankt daarvoor! Ik ga voor je duimen, en voor kleine Rebel

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:00

jeetje wat een ellende ;(

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 23:13

Nog geen mail van de thermografie. Heb ook een telefoon nummer, dus ga anders morgen even bellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:57

ik hoop dat de thermografie uitkomt bied....maar je weet toch al waar het zit?
Ik dacht dat thermografie meer was op de plek te localiseren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:08

Dat dacht ik ook Geerke, dat het de plek aan geeft die warmer is dan de rest. Vandaar ook thermografie.
Een echo lijkt me wat dit betreft een duidelijker beeld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:30

Jeetje wat een ellende... Respect voor hoe je met hem bezig bent! :j
Waar zit de warmte/zwelling precies?

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:20

Normaal gesproken lees ik nooit hele topics als ik er niet vanaf het begin erin zit maar dit topic las weg als een spannend boek.

@TS Super veel respect dat je zo voor Rebel knokt. Ik hoop echt dat alles goed komt voor jullie 2. Hij ziet er echt als een super schatje uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:25

Bij een thermografie zie je idd het gebied waar er teveel warmte, dus eventueel overbelasting en/of ontsteking bevind, in dit geval kun je dus de complete achterhand bekijken en ook zien hoe groot het gebied is zodat je met gewoon onderzoek weet waar je het moet zoeken.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:26

Thermografie kan handig zijn want je ziet de precieze locatie. In Woudenberg is er ook een thermografie apparaat.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 13:53

We weten niet 100%zeker waar het zit, het gaat erom hoe diep het zit. Hoe dieper, hoe moeilijker te bereiken. Ik hoop met de thermo te kunnen zien hoe diep het zit. Dat is iets dat we met de scan moeilijk kunnen zien.
De veearts belt mij straks, dan weet ik weer meer.

diditje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:13

hopelijk komt er wat uit de thermografie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 15:14

net weer de vee artsen gesproken. Zij zijn erg geïnteresseerd in de thermo scan. Heb nog niets gehoord van de bokker, dus ga straks even bellen. Heb via pb ook nog een adres gekregen dus die kan ik ook nog proberen. Hij loopt vandaag wel slechter dan gister. Misschien dat de leem begint te werken en de zwelling groter wordt. Ik hoop het.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:24

Hier nog een stille meelezer. Respect! Ik hoop zó dat het goed gaat komen, ik vind em zoooo schattig!!! Ik duim ook hoor!

diditje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:27

hopelijk is hij/zij wel te spreken via de telefoon en anders heb je gelukkig nog een ander adress.

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:20

@Melanie5 Groene leem is eerder bedoeld om zwelling tegen te gaan. Niet om het te verergen hoor.

Het werkt zeer bloedstelpend, minimaliseert de vorming van wild vlees en littekenweefsel, verzacht de pijn en gaat zwelling tegen.

Ook voedt het de huid en houdt deze soepel en elastisch.
Groene Leem heeft de bijzondere eigenschap dat het vuil uit wonden trekt en tevens een beschermende en ademende laag vormt over de wond waardoor vuil en vliegen geen kans krijgen om de wond binnen te dringen.

Voor de rest sterkte en hopelijk krijg je snel iets over de thermo scan te horen. Ook hier een paar schiet gebedjes dat het snel weer goed komt
Laatst bijgewerkt door Stiekie op 08-09-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt