Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Montecito schreef:Sorry dat ik zo kom binnenvallen![]()
Maar mijn paard heeft al 2 jaar lang een bult tussen de pezen in. Ik heb al meerdere scans laten maken en er komt weinig uit, alleen dat de schede een verdikking laat zien. Hij loopt geen pas kreupel heeft een 6 maand niets gedaan alleen een beetje aan de hand stappen en verder boxrust/stukje weide rust. Maar nu is het dus nog niet weg(zijn al wel weer een tijd verder) en heeft de Da gezegd dat ik weer gewoon kan rijden en dat ik me geen zorgen moet maken. Maar dat doe ik dus wel. Ik weet dat je ook kunt inspuiten met een bepaald middel maar dat wilde hij liever niet omdat je er vaak meer mee kapot maakt dan goed. En omdat mijn paard allergisch is voor vanalles.
Ik vind het erg eng, ik rij nu al weer gewoon, ook wedstrijden dressuur, maar ergens voelt het niet helemaal vertrouwd. Ik spuit nog wel regelmatig af (meer omdat de kracht van de straal het bultje laat slinken??) en smeer met dolobene en een koelgel van de welkoop. De Da zegt dat ik verder niks kan doen.
Hebben jullie hier ook ervaring mee??
Gr. Marloes
ponyparadijs schreef:Toch deel ik die mening niet Monty. Ik sta nu op een stal waar 30 paarden staan. Allen pension paarden. Maar beheerster heeft hart en werkt graag mee. De stallen hier voor (prof. dressuurstal en daarvoor een prof spring stal) werkte ook mee aan de revalidatie of de wensen.
Citaat:Hoi Marloes. Als ik jou was zou ik voor een second opinion gaan in een gerenommeerde kliniek. Als er een verdikking zit, zit er in mijn ogen iets echt niet goed. Vooral niet als door het afspuiten het bultje slinkt ..... Als het goed was zou je er verder niks aan hoeven doen. Ik zou dus zeker een second opinion vragen. Inspuiten met dingen heb ik nog niet van gehoord, wel van de prp methode wat met lichaamseigen stoffen werkt, maar dat doe je alleen als je weet wat de blessure is en als die methode daarvoor werkt. Omdat jou da blijkbaar niets ziet zou ik het eerst eens aan een andere vragen.