Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:10

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:22

Aukelizzy schreef:
Dit geloof je toch niet... Ik denk echt dat ik vervloekt ben ofzo...

Haal ik net mijn jonkie van stal om te gaan rijden, eerst rondje aan de longe en jahoor hartstikke kreupel! Dus nu maar paar dagen boxrust, en dan maar even kijken en anders moet ik voor hem ook maar een afspraak maken. Ik durf het amper, ze zullen zich in Bodegraven ook wel afvragen wat ik met al die paarden doe, wordt dan paard nummer 3 inmiddels...

Wat een ellende zeg :(:) Sterkte!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:24

Flosje446 schreef:
Ah nee dat meen je niet. Hopelijk is het met een paar dagen weg. Kan het niet een hoefzweer zijn?

Wat betreft het vervloekt zijn, die paranormaal genezer zei over onze stal dat hij nog nooit een plek is tegengekomen waar zoveel slechte dingen zaten. Nu vroeg ik het me ook al heel lang af of er niet iets aan de hand was op stal, want die ellende die wij hebben gehad de afgelopen jaren met ieder paard op stal. Er is er geen één bespaard gebleven.

Diosa loopt weer niet goed. In stap is weinig te zien, maar in draf loopt ze echt niet fijn.

Zou hij de plek niet kunnen zuiveren? En Heb je mss ook hoogspanningskabels in de buurt?

:(:) voor Diosa!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:36

.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:41

Ben heel benieuwd of dit gaat helpen Flosje!
Ik heb hier ook al de stal 'gezuiverd'. Tis maar goed dat niemand het kon zien toen ik dat deed, want het ziet er wel heel vreemd uit hoor dat zuiveren :D

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:58

AL, hoe is het nu met je jonkie?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:11

Jonkie gaat alweer wat beter. Hij is een paar dagen op de box gebleven en de zwelling is helemaal weg gelukkig. Hij staat nu overdag weer op een stukje wei, laat hem lekker even een week of wat staan, dan weet ik zeker dat hij genoeg tijd gehad heeft.

Voor Zhuf heb ik overleg gehad met Bodegraven. Ik moet haar rust geven totdat haar rug niet meer gevoelig was ( is het nu al 2 dagen niet meer ) en dan weer gaan rijden zodat ze wel in het werk blijft. Ik had sowieso al een afspraak voor vrijdag bij Teun staan, maar nu maakt Sander daarvoor ff snel een echo van haar benen en rug. Dan kijken we even hoe het er uitziet en dan kijken we dan even hoe of wat. Hij dacht wel dat het van een gekke beweging oid kwam, want als het bij Zhuf door werk komt gaat ze eerst al een aantal weken in de staak en dat heeft ze nu helemaal niet gedaan gelukkig. Dus dat zo dan nog redelijk positief zijn. :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 09:49

Kim, wat fijn dat het al weer beter gaat met beide paarden!
Je zou Zhuf nog energetisch kunnen laten behandelen. Grote kans dat ze ook energetisch blokkades heeft. Ik ken iemand hier op bokt die dit op afstand kan doen, ze is echt heel goed!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:10

Wat fijn om te lezen dat het weer beter lijkt te gaan AL!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:27

Niet te geloven, wat een pech! Fijn dat het met je jonkie wel weer beter gaat, soms zouden we haast vergeten dat een paard ook even heel simpel een misstapje gemaakt kan hebben..

En tja dat vervloekt zijn.. ik vraag het me ook vaak af waarom het ongeluk je soms zo kan treffen. Met mijn pony heb ik de eerste 6/7 jaar letterlijk nooit een veearts erbij gehad, behalve voor de entingen en 1 keer een ontstoken oog. In 2004 volgensmij begon de ellende en echt op alle vlakken (spat, peesblessure, luchtwegproblemen, in de sloot vallen, een botbreukje, cushing, insulineresistentie, gekke infecties, uiteindelijk overleden aan koliek). Ik heb het altijd aan haar leeftijd geweten, na haar overlijden weer een jong gezond paard gekocht maar toch blijven we bezig..
Ik geloof niet dat het door de stal of stralingen komt o.i.d. We hebben hier zat paarden die nooit iets hebben.. wat me wel opvalt is dat dat meestal paarden zijn van baasjes die zelf ook wat nonchalant zijn en niet zo makkelijk een veearts bellen bijvoorbeeld. Ik heb het er wel eens over met stalgenootjes, vraag me echt af of wij dan echt meer zien en onze paarden daarom vaker iets lijken te hebben? Of zouden we het echt over onze paarden "afroepen" doordat we ons er meer zorgen om maken? Ik denk dat het negatieve denken om het zo maar te zeggen op de een of andere manier wel invloed heeft, probeer het ook niet meer te doen.. Ook voor mezelf niet, want je maakt jezelf zo gek af en toe, ik heb echt wel dagen hele erge spijt gehad dat ik weer een paard heb gekocht.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:33

.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:35

Ireen_ schreef:
We hebben hier zat paarden die nooit iets hebben.. wat me wel opvalt is dat dat meestal paarden zijn van baasjes die zelf ook wat nonchalant zijn en niet zo makkelijk een veearts bellen bijvoorbeeld. Ik heb het er wel eens over met stalgenootjes, vraag me echt af of wij dan echt meer zien en onze paarden daarom vaker iets lijken te hebben? Of zouden we het echt over onze paarden "afroepen" doordat we ons er meer zorgen om maken? Ik denk dat het negatieve denken om het zo maar te zeggen op de een of andere manier wel invloed heeft, probeer het ook niet meer te doen.. Ook voor mezelf niet, want je maakt jezelf zo gek af en toe, ik heb echt wel dagen hele erge spijt gehad dat ik weer een paard heb gekocht.

Tja, ik ben dus zo'n 'nonchalant' typje en heb, buiten deze blessure, eigenlijk nooit iets gehad (klopt af).
Ik heb 't op mijn vorige stal ook gezien. De meesten daar reden wedstrijden en waren enórm zuinig en voorzichtig met hun paarden.
Dwz: paar uurtjes naar buiten met goed weer, liefst alleen, gecontroleerde beweging, buiten alleen stappen op vlakke paden, beenbescherming, poedertjes, smeerseltjes, supplementen etc.
Ik zette mijn paard zomer en winter buiten, sneeuw, regen, glad, bevroren, ten alle tijden ging-ie de hele dag naar buiten.
Racen door de sneeuw, over 't ijs, het mag allemaal. Buitenritten over steile bospaden, flink gassen buiten, zelden 'bescherming' om (bij buitenritten toch maar peesjes ivm franse stand en rare fratsen) en het paard paard laten.
Geen deken (dus hij ziet er in de winter uit als 'n varken :+ ) en tenzij het echtechtécht niet anders kan bel ik geen DA.
Op mijn vorige stal was ik dus echt 'n vreemde eend in de bijt :D maarrr ik had wel het paard met de minste problemen, zowel lichamelijk als geestelijk.
Mensen zeiden dan wel eens 'ik snap dat niet, je bent zó onvoorzichtig met dat dier en hij heeft nooit wat. Wij houden alles in de gaten en gaan er zo voorzichtig mee om en onze paarden hebben van alles.'
Ik werd er op n gegeven moment zelfs een beetje kwaad/jaloers om aangekeken, mensen snapten niet hoe ik op zo'n manier met m'n paard kon omgaan en ook nog eens nooit problemen leek te hebben.
Ik ben van 't 'less is more' principe. Heb veel voorbeelden gezien van mensen die hun paard zo overweldigen met 'beschermende' dingen dat het lichaam zichzelf niet meer kan beschermen zonder al die rommel en wanneer er dan een keer iets weggelaten wordt ontstaan er direct problemen.
Men zet het paard normaal een uurtje buiten maar het is lekker weer én zondag dus we laten hem iets langer staan; beest is uit z'n routine, gaat idioot doen et voilà, blessure.
Ik zeg niet dat dit altijd en bij iedereen zo gebeurt, en voorzichtigheid is geen slechte eigenschap, maar ik heb 't zóveel gezien dat ik precies begrijp wat Ireen bedoelt. :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:54

In dat opzicht ben ik ook niet zo moeilijk hoor :) Ze staat bij mij ook gewoon het hele jaar buiten met andere paarden en ik gebruik ook zelden beenbescherming (behalve op onderstaande foto's ;) ). Maar ik ben wel snel met een dierenarts/osteopaat/zadelmaker/etc bellen en denk altijd wel weer wat te zien.

Fijn dat het met Diosa ook mee lijkt te vallen! Is altijd even schrikken..

Yade is afgelopen weekend weer het land op gegaan... Vorig jaar was ze vrij rustig op een klein showdrafje na, ze staat nu bewust in een lieve, rustige groep dus ik had goede hoop.. Voor de zekerheid nog wat van zo'n kalmeringsspuit gegeven (geen sedatie, van dat spul dat je ook op wedstrijd mag gebruiken). Ging ze me toch uit haar pan :( Hield mn hart vast.. maar gelukkig de dagen erna geen reactie gezien, ze is er niet slechter van gaan lopen, ik hoop maar dat het voor het bandje ook geen kwaad heeft gedaan. Eind juni gaan ze weer scannen. Ze staat nu wel heel rustig gelukkig.

(leverde wel weer leuke foto's op ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:02

Wat een leuk paard Ireen! Hij ziet er blij uit, zo op de wei. :D

Ik kom jullie ook vervelen met wat foto's. Ze was een paar dagen niet meer gevoelig op haar rug dus ik mocht er weer op. Echter voelde het met rijden al niet goed en ben ik na 10 minuten gestopt. Was maar goed ook want ze stond meteen weer met een zere rug. ;( Dus ik heb weinig hoop meer eerlijk gezegd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb overigens de irritante gewoonte om voorover te gaan zitten zodra ik weet dat Zhuf last vaan haar rug heeft. :\

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:06

Leuke foto's Ireen en AL! Knappe paarden :)

Maar vooral een hele dikke knuffel voor AL :(:) :(:) Het wordt tijd dat die achtbaan een keer stil gaat staan! En dan wel graag op de juiste plaats :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:48

Dankje Richtje!

Nog een krappe week en dan weet ik wat meer...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:22

Een hele zware week dus... het enige dat je kan doen, is er niet teveel over nadenken!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:06

* Hier een stille meelezer* Sterkte AL, wat balen........

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:29

Kim, stomme vraag mss maar ligt het niet aan het zadel? Vanaf een foto is dat moeilijk te zien maar vind het op de eerste foto lijken alsof de boom te smal is. Het zweetblad ligt niet recht naar beneden. Tis een dressuurzadel toch?
Sterkte i.i.g., hoop dat je deze week wat meer weet!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:54

Richtje, Idd een zware week, en ik probeer maar zoveel mogelijk van haar te genieten en nergens aan te denken. :)

@ Belker, Dankje.

@ Singasong, Zadel lijkt op de eerste foto idd wat naar voren te liggen maar dat is de vorm van het zadel. Het is idd wel een dressuurzadel maar het zweetblad loopt wat schuiner naar voren met een soort "hoek "eruit. Dit is namelijk een zadel met een extra lang zweetblad, normaal gesproken is deze voor mensen met lange benen. Nu heb ik niet echt lange benen maar het was het enigste zadel wat goed op Zhuf paste. Zadel is al door 3 verschillende zadelmakers na gekeken en die zeiden allemaal dat hij goed lag. Ik neem wel weer mijn zadel mee naar Bodegraven vrijdag zodat ik eventueel even kan rijden. Ik had eerder al afgesproken dat als de rugklachten terug kwamen ze mijn zadel daar een na kijken. Zij hebben een zadelpasser die ook drukmetingen etc doet. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. ( hoop het stiekem wel, want dat is vrij eenvoudig op te lossen. )

Vandaag heb ik haar nog even aan de longe gehad want ze moet eigenlijk wel tot vrijdag in beweging blijven maar ik wil er niet op. Als je haar zo ziet lopen zie je alleen dat ze niet helemaal loslaat, maar over de benen is ze absoluut niet kort en krabbelig.

Afbeelding

Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:28

Dat beenwerk ziet er super uit tijdens het longeren!
Ben benieuwd of je zadel het probleem is, dan is het idd simpel op te lossen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:05

Zadelmakers zeggen mij niet heel veel meer, daar heb ik om me heen al zoveel ellende mee gezien, zeker wanneer een paard al gevoelig is.
Idd je zadel meenemen naar bodegraven, wie weet is het iets heel kleins en gemakkelijk op te lossen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:08

Dat hoop ik idd! :j

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:12

We duimen voor je meid!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:13

Gimli_ schreef:
We duimen voor je meid!