Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Aan beide hoefijzers/hoefschoenen zitten voor- en nadelen. Ik kies voor ijzers, al heb ik daar niet een super goede reden voor. Voor mij voldoet het feit dat ik simpelweg geen persoonlijke ervaringen heb met die schoenen en het uitproberen vind ik ze veel te duur voor. Als een ander dat geen goede reden vindt, pech gehad dan.
Daarbij lijkt het me idd beetje vreemd met passen, je laat de schoenen op een bepaald moment aanmeten, maar hoeven groeien en blijven niet exact hetzelfde, vooral niet als je niet regelmatig je paard laat bekappen (ja ik ben zo eentje die d'r paard eens in de 6 à 8 weken laat bekappen). Nee, ik zie die dingen gewoon niet zitten....
Kinke schreef:Ben ff nieuwsgierig Zack (en misschien heb ik er overheen gelezen), wat doe je om het flaren op te lossen?
Zammie schreef:Is het met jouw paard weer helemaal goed gekomen Tancreda4? Is alweer een paar jaar terug, dat ik in een topic van jouw heb gezeten met een vervelende wond aan de kroonrand...
kriebel schreef:Zowiezo vind ik het vreeemd, ze is vorige week bekapt en de hoefsmid heeft over geen van deze dingen wat gezegd...
Jullie zijn meer dan welkom om te komen kijken of te proberen het te verbeteren...
Ze mag dus eigenlijk uiteindelijk niet meer op de hoefwand staan om de scheur in de toon op te lossen?
De scheur in de toon heeft ze overigens aan allevier de hoeven.
kriebel schreef:FaberSmid: ik heb er niet zo veel verstand van, maar een losse wand begint toch in de witte lijn? (en die zit toch wat minder aan de buitenkant?)
De hoefsmid hier dacht ook aan een bacterie en raadde aan om het goed schoon te houden met betadine en volgende week gaat hij kijken of hij er wat aan kan doen met bekappen/vijlen oid.
kriebel schreef:FaberSmid: ik heb er niet zo veel verstand van, maar een losse wand begint toch in de witte lijn? (en die zit toch wat minder aan de buitenkant?)
De hoefsmid hier dacht ook aan een bacterie en raadde aan om het goed schoon te houden met betadine en volgende week gaat hij kijken of hij er wat aan kan doen met bekappen/vijlen oid.