Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:36

ik heb ooit eens bij een redelijk bekende springruiter gewerkt....... en alle paarden gingen in de hyper stand als hij aankwam rijden in zijn auto......... complete piaffe's op stal.......

gewoonweg omdat ze wisten dat ze weer heerlijk aan het werk mochten :D :D dat het er weer lekker om ging spannen.........

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:37

pharagirlke schreef:
Nee hoor easygoing; ik zag het eerder als duidelijk maken dat dingen ook een andere reden kunnen hebben en dat mensen graag van het slechtste uit gaan.

Rollkur is LDR ofwel: laag diep rond. Anky is de meest bekende ruiter die de methode gebruikt maar ook de duitse topruiter Isabelle Werth vind het een fijne methode. :) Ik weet niet of Anky haar pupillen de methode al laat gebruiken? Ik weet dat er een flinke tijd terug een topic over was dat ze het haar pupillen niet aan leerd maar ik zie het Edward Gal toch ook regelmatig doen...

Oke thnx

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:37

Die van mij kan geen piaffe (iig niet onder het zadel) en staat ook te piafferen als ze weet dat ze aan het werk mag... Is geen huis mee te houden nu die twee weken niet aan het werk mag.. En te bedenken dat ze nog maar een goede week stil staat... := Dus nog een week te gaan :=

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:38

Dus je mag niks doen wat een paard niet leuk vind.......
Maar is het niet zo dat iedereen gewoon mag reageren hier :o

Ben zelf meer insider in de men-tuigsport, en ook daar hoor je wilde verhalen. Bijvoorbeeld over opbinden van paarden. Zolang ik niks heb gezien, is dat ook bij mij ene oor in, andere oor uit. Een roddel is zo verspreid en het kan een hels karwei zijn om geruchten weer te ontzenuwen. Eerst zien, dan geloven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:39

Ach ik ken meer verhalen over paarden die bij deze trainer vandaan kwamen die ik wel aan den lijven heb ondervonden dus doe ermee wat je wil.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:39

Wat vreselijk om aan te zien, ze worden gewoon heel rustig in de krul getrokken.
bah, neen niet mijn manier, is mijn mening :(:)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:40

wie het wel gebruiken
edward en nicole, ja
imke en tineke ja
laurens, jep die ook....

Thaliaatjuh loopt langs stal;
"NU, NU , NU, NU!!!!!"
*paard wisselt netjes*
"braaf! nu hoeft vrouwtje niet te rijden"

Kim indd... niet alles hoeft negatief te zijn.
Laatst bijgewerkt door Rana op 09-06-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:40

Precies daarom noem ik geen namen omdat ik geen zin heb in een hetze hier omtrent als ik uit was op lekker vete roddels of mensen zwart te maken dan had hier naam en toenaam geplaatst

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:42

KiWiKo schreef:
gewoonweg omdat ze wisten dat ze weer heerlijk aan het werk mochten :D :D dat het er weer lekker om ging spannen.........

Of ze schoten gewoon enorm in de stress..
T'is maar door welke bril je ernaar kijkt..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:44

easygoing schreef:
Precies daarom noem ik geen namen omdat ik geen zin heb in een hetze hier omtrent als ik uit was op lekker vete roddels of mensen zwart te maken dan had hier naam en toenaam geplaatst

ik zou het als compliment zien, ik krijg woensdag weer les van een leerling van ed en nicole en hij staat bij mij op een voetstuk! Lessen van nicole ook wel eens bijgewoond bij hem en nee van mij zal je over geen van deze ruiter een onvertogen woord horen... Ik kijk alleen maar naar ze op... Prachtig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:45

sanne83 schreef:
KiWiKo schreef:

Fijn... Weet ik ook weer wat het probleem met mijn merrie is :D

Thaliaatjuh

Rana schreef:
wie het wel gebruiken
edward en nicole, ja
imke en tineke ja
laurens, jep die ook....

"NU, NU , NU, NU!!!!!"
*paard wisselt netjes*

Psies ja :j

Mijn paarden komen (als ze buiten staan) naar het hek toe gerend en als ze binnen staan gaat de hele boel hinniken.. wat betekent dat?

KiWiKo

sanne83 schreef:
KiWiKo schreef:

ken het verschil wel hoor, want ik heb ook ooit eens een baan opgezegd omdat de paarden in de stress schoten als meneertje door de stallen liep......... en daar had ik geen zin in.......

dus die verschillen zie ik echt wel, het verschil tussen een enthousiast paard en een gestressed paard :D :D

ozzyhorse

Ik denk, dat als je de paarden kent wel weet of het stress is, of niet.
Moet ik me zorgen maken, een van onze bestormt de trailer alsof het de Bastille is. En als hij ervoor staat, met de klep open oefent hij soms een rollkur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:46

Thaliaatjuh schreef:
Rana schreef:
wie het wel gebruiken
edward en nicole, ja
imke en tineke ja
laurens, jep die ook....

"NU, NU , NU, NU!!!!!"
*paard wisselt netjes*

Psies ja :j

Mijn paarden komen (als ze buiten staan) naar het hek toe gerend en als ze binnen staan gaat de hele boel hinniken.. wat betekent dat?

Dat ze de uitgang zoeken om vervolgens weer heel snel van je weg te rennen O:)
Sorry, kon het niet laten..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:46

@ Rana:
pffffff volgens mij heb spreek ik hier niet vol lof over een bepaalde trainen en omdat ik hem desalniettemin niet in een kwaad daglicht wil plaatsen hou ik zijn naam voor mezelf.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 09-06-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:47

mag ook per PB :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:48

nee ook niet per PB.
Reden heb ik al duidelijk gemaakt.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:52

Vanavond moeten we weer op pad, ik zoek al naar de Seroxat voor paard.... of toch de Ritalin.
Sorry. Kan het even niet laten.
Maar ik neem niet aan, dat een paard alleen uit angst gaat piafferen en andere kunsten vertonen. Ik weet zeker, dat ze ook hele aparte fratsen laten zien uit bevlogenheid. En daarvoor hoef je ze niet te meppen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:56

Weet je blijf jij lekker in je Penny lezen ;)

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:04

Nee gaat niet lukken, de baas van de Penny heeft me mijn abbo afgepikt, ik ben te oud ;)
Easygoing, ik bedoel er verder niks mee. Alleen haal ik even aan, dat er ook vaak, onterecht, de wildste verhalen gaan over mishandelen, oefeningen erin slaan enzo. Ik zeg beslist niet dat jou voorbeeld niet waar is, hoor. Maar helaas wordt er in de grote wijde wereld ook heel wat aan elkaar gezwetst op dit gebied. En das verrekte jammer..........

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:08

tuurlijk is dat jammer en daar sta ik dus ook niet achter wat duidelijk mag zijn.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:10

easygoing schreef:
nee ook niet per PB.
Reden heb ik al duidelijk gemaakt.

Lief, die naam noem ik ook niet en verder de namen welke ik wel noem, steken zelf niets onder stoelen of banken omdat ze simpelweg niets verkeerd doen.....

charlie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:36

Jaja, wie kan wel nog deftig paardrijden de dag van vandaag??

Ik ken er alvast enkele. Catherine en Michel Henriquet. Klinkt jullie waarschijnlijk niet bekend in de oren? Kijk eens op de site www.henriquet.com
of op www.fn-stables.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:27

easygoing schreef:
@ Rana:
pffffff volgens mij heb spreek ik hier niet vol lof over een bepaalde trainen en omdat ik hem desalniettemin niet in een kwaad daglicht wil plaatsen hou ik zijn naam voor mezelf.

Wat jij doet, is dus gewoon de roddelarij in stand houden. Tenzij je de bewuste trainer van de bewust hengst erop aangesproken hebt, maar iets zegt mij dat je dat niet hebt gedaan. Maar goed, wat jij kan, kunnen we allemaal: ik ken een paard dat zijn pootjes hoger optilt als een bepaalde geblondeerde krullenbol in zijn vuistje kucht. Tja, wat nu?