nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:03

Die van mij heeft nog nooit last gehad van dat de schoenen op de kroonranden zitten. Ze zitten er trouwens net boven en je kunt de haren er netjes in'strijken' met een vinger.

SecretLIN

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:39

10 week nou de ijzers zitten er dan nog prima onder dus, maar wil liever zonder die dingen maar als ik dan heel vaak moet laten bekappen enz ben je misschien nog wel duurder uit.

Nu gaat het me niet alleen om het geld maar is wel iets wat meespeelt natuurlijk

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:58

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:53

Marcella wat is jouw ervaring met die hoefschoenen? die je nu hebt? struikelt je fjord er niet veel mee?

En om de hoeveel tijd laat jij een hoefsmid komen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:58

Die van mij struikelt er helemaal niet mee. Ben er super blij mee, maar rij nu ook regelmatig met blote voeten buiten. Reed al bijna een jaar buiten op blote voeten, maar hij bleef gevoelig mede door een aantal keer een zoolkneuzing gehad te hebben.

Hoefsmid kom ongeveer om de 6 maanden en raad dit alleen aan om te doen bij paarden die de hoeven netje recht afslijten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:08

oke en de hoefschoenen die jij hebt zijn speciaal aangemeten?
En wat kosten ze? (lekker brutaal van mij zeg!)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:52

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:43

Isabella heeft Smit gehad.
Struikelde ze best wel mee, maar ook wel hele fijne ritten met die schoenen gemaakt.
Meest happy was ik met de easyboots, maar door bevangenheid en hoefvervorming pasten die niet meer goed en nu heeft ze daarom Cavallo Simple Boots.
Tot op heden ook tevreden over ... hoeven ook niet aangemeten te worden. Maat zelf opnemen en op internet bestellen. Handig aan te trekken schoen ook (in 3 kleuren).

Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:05

ik heb de Smitjes gehad, de Cavallo's, de Easyboots, de Easyboot Epics en heb nu de Gloves. :o

De Smitjes waren onze eerste hoefschoenen, helaas struikelde mijn paardje er veel mee en draaiden de schoenen hinderlijk.
De Cavallo's bleken in de kleinste maat net te groot, maar bevielen verder goed!
De Easyboots verloren we, doordat de voorschoenen steeds door de achterhoeven werden uitgetrapt. De Epics bevielen goed, na wat persoonlijke aanpassingen. Maar door mijn eigen slechte conditie heb ik uiteindelijk gekozen voor de Gloves, omdat die voor mij veel makkelijker aan en uit te doen zijn. De maatvoering van de Gloves blijkt ook beter aan te sluiten bij de hoeven van mijn ijslander.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:39

SecretLIN schreef:
maar als je dus hoefschoenen neemt moet je paardje wel veel vaker bekapt worden?

nu had ik dan ijzers die bleven er meestal wel rond de 10 week prima onderzitten
dus dan betaal je 55 euro... met hoefschoenen ben je wel duurder uit?

Je kunt ook zelf het vijlen een beetje bij houden dan valt dat wel mee.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:11

SecretLIN schreef:
maar als je dus hoefschoenen neemt moet je paardje wel veel vaker bekapt worden?

nu had ik dan ijzers die bleven er meestal wel rond de 10 week prima onderzitten
dus dan betaal je 55 euro... met hoefschoenen ben je wel duurder uit?

met hoefschoenen ben je in aanschaf duurder uit... maar uiteindelijk ben je vele malen goedkoper uit omdat hoefschoenen jaren mee gaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:25

oke, maar bedoel als je je paard dan wel vaker zou moeten laten bekappen?

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:30

Maris schreef:
Chantal78 schreef:
Mijn pony word vandaag van z'n ijzers afgehaald door een natuurlijke bekapper en dan worden de voetjes opgemeten voor de schoenen. *\o/* die man vertelde mij dat hij dan na een tijdje misschien wel zonder kan omdat hij natuurlijk bekapt en dan de hoeven steeds sterker worden.Ik hoop het maar.

welk merk schoenen gaat je pony krijgen ?

smit schoenen

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:32

SecretLIN schreef:
chantal78 welke hoefsmid heb jij?
en wat kost die?

ik heb mijn merrie vorige week van dr ijzers laten halen, en zit te denken aan hoefschoenen maar moet dan wel een andere hoefsmid hebben. ik woon in groningen

Ik heb gerard Nielsen hele goede hoefsmid ben heel tevreden over hem nooit meer een andere
Nu had ik voor 1 x fred emmering omdat die de mallen moest maken maar tjee die heeft 2 uren werk gehad :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:25

SecretLIN schreef:

De hoeven moeten wel een beetje in de goede "maat" gehouden worden anders passen de schoenen niet meer. mijn smid heeft mij laten zien hoe ik zelf de hoeven rond kan vijlen en evt. een stukje ervan af. ik vijl de hoefwand eigenlijk alleen 1x per week rond (scheurt het niet of nauwelijks) en laat hem gewoon af en toe zonder schoenen lopen. dan slijt het ook af. smid is al een hele tijd niet meer geweest en het is eigenlijk nog niet echt nodig. hoogstens ter controle dat hij niet scheef gaat.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:29

SecretLIN schreef:

Het is makkelijker dat je zelf een vijl aanschaft. Vaak kan dat via je eigen smid, die heeft vast nog wel een oude liggen. Als je nou even vraagt aan hem hoe je moet vijlen kun je het iedere week even bijhouden. Fluitje van een cent en dan kan je smid gewoon komen zoals je gewend bent om de zoveel weken. Je zult zien dat al je iedere week even vijlt dat de hoeven ook langer 'mooi' blijven.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:31

Chantal78 schreef:
Ik heb gerard Nielsen hele goede hoefsmid ben heel tevreden over hem nooit meer een andere
Nu had ik voor 1 x fred emmering omdat die de mallen moest maken maar tjee die heeft 2 uren werk gehad :+

Hoe kwam dat dan dat hij zo lang werk had?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:48

Helaas vergeten om foto's te maken van de hoeven die vandaag bekapt zijn na 6 maanden. En met de gloves moet ik dus zeer waarschijnlijk powerstraps hebben voor de achterhoeven. Heb nu tot 2 keer toe moeten afstijgen om ze bij beide hoeven weer om te moeten doen. In de paddock bij normaal galoperen blijven ze netjes zitten. Helaas zat vandaag buiten niet het knopje normaal erop. :(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:46

Marcella, ik ben benieuwd waarom jij voor achter ook hoefschoenen hebt? En heb je ze op zachte ondergrond ook nodig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:53

Op zachte ondergrond ben ik geen enkele hoefschoen nodig, maar helaas hier grotendeels allemaal asfalt waar ik op moet rijden. En dan ben ik wel hoefschoenen nodig rij namelijk heel veel buiten en dan ook aardig wat km's.

In de paddock was om even te kijken waarom ik ze buiten verlies als je er namelijk op zit is dat zo moeilijk te zien.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:43

welke maat glove heb jij nu besteld voor je fjord Marcella? En die epics die je eerst had zijn maat 2 zie ik. Gebruik jij die met of zonder backstrap?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:45

Marcella schreef:
Op zachte ondergrond ben ik geen enkele hoefschoen nodig, maar helaas hier grotendeels allemaal asfalt waar ik op moet rijden. En dan ben ik wel hoefschoenen nodig rij namelijk heel veel buiten en dan ook aardig wat km's.

In de paddock was om even te kijken waarom ik ze buiten verlies als je er namelijk op zit is dat zo moeilijk te zien.

Vandaar :)*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:20

Alle 4 met backstrap.

Achter maat 2,5 en voor maat 3.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:42

Dank je ben ik weer een beetje wijzer. Moet even op mijn salaris wachten en dan ga ik bestellen. Ik ga een maat 3.5 dan bestellen denk ik. Want maat 2 gewone boots pasten bij mij alleen zonder backstraps en dan ook maar net aan. Maat 3 was te groot. Heb de maten even langs elkaar gelegd en denk dat ik dan het beste voor 3.5 kan gaan. Mijn fjord leeft op grote voeten :P

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:55

hallo ik heb het topic grotendeels doorgelezen en ga denk ik de gloves bestellen. Ik twijfel alleen over de maat kan je een maat kleiner nemen of past het dan echt niet meer. Ik ben in het bezit van een vijl en kan dus een beetje bij vijlen. Ik zou dat trouwens doen omdat hij vrij rond is en dan voor de lengte beter in een 3 past. Of zouden jullie andere schoenen aanraden. Ik wil ze kopen omdat mijn fjord na de laatste keer hoefsmid wel erg gevoelig is geworden en we nu erg veel op asfalt rijden. Alvast bedankt marsha