Jannepauli schreef:Ingrid, als ik me goed herinner schreef jij eerder ergens in dit topic dat Isabella een zieke lever had. Hoe is dat vastgesteld, wat heb je eraan gedaan en hoe was het resultaat, ook met betrekking tot je hoefproblemen?
In 2005 is het vastgesteld dmv bloedonderzoek.
Asat en Got waarden (uit mijn hoofd) waren veel te hoog.
Ik moest haar van de DA toen prednisolon geven, maar heb ik geweigerd
Heb toen een kruidenreinigingskuur gegeven.
2007 werd ze weer ziek en weer een bloedonderzoek laten doen.
Nu waren de leverwaarden nog slechter, de spierwaarden waren veel te hoog en nog wat was niet goed; weet het niet meer precies. Hoe dan ook; erg ziek paard.
DA wist eigenlijk maar 1 advies ... in laten slapen.
Ik heb toen de levercompositum van Groene Os gebruikt, tesamen met trias omega en miltcompositum. Later ben ik met homeopathie begonnen en heb ook daar een tinctuur voor de lever gekregen (chelodonium meen ik ... moet allemaal opzoeken als iemand het exact wil weten).
Dit jaar dus weer bloed laten testen en nu alles keurig in orde !!!
Lever dus ook ...
En dat zonder prednisolon of dergelijke.
Hoefproblemen had ze toen, dus ja dat werd in combinatie met die slechte lever gebracht.
Het is een vaak voorkomend iets bij bevangenheid; een slechte lever of slechte darmwerking.
Is ook wel logisch; gifstoffen worden niet goed afgevoerd.
Maar ik heb dus wel goede ervaringen met levercompositum bij acute HB ... maar wel met aangetoond dat lever ook echt slecht was (alleen waarom dat dit zo is gekomen, weet ik dus niet ... ik vermoed toch door chemische middelen in voeding, misschien het laten grazen af en toe in de berm; ja dom achteraf, heb ooit JKK in het hooi gehad, vers eet ze dat spul trouwens ook, eiwitten in het gras ... geen idee; kan van alles geweest zijn dus).