Idem met stalbaas, die belt veel liever de DA een keer te veel dan te weinig

Dan ga ik er stilletjes aan mee aan de slag. En een zandpaddock ontwikkelen als speeltuin met zandheuvel, slowfeeders, een grote zandpunt/vijvertje en schuilstal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) capopjekop schreef:Met springen ben ik zelf altijd heel voorzichtig geweest. Er komt toch veel kracht op de hoeven te staan. Die van mij zijn sinds november 2010 hbvrij maar hoger dan 60 cm durf ik niet aan gevoelsmatig, terwijl Amber ook altijd dol was op springen. Als er een kanteling was zou Ik zou iig wachten tot de hoef helemaal vernieuwd is, dat duurt geloof ik 1,5 a 2 jaar? Maar mss ben ik wel te voorzichtig dus ben benieuwd naar de mening van anderen (ik doe zelf heel veel op gevoel en ik ben wat mijn paardjes betreft nogal een muts)
.
als je 't graag wilt zou ik ook in elk geval wachten tot de hoeven helemaal 'vernieuwd' zijn.
capopjekop schreef:Fijn dat het voor jouw pony zo goed gewerkt heeft. Bij die van mij deed het niks helaas. Na drie potten zag ik alleen mijn portemonnee slinken.

DA geweest, en hij zit weer aan de bute.
capopjekop schreef:Die van mij heeft een poos 23/7 met softboots gelopen. Nado uit dit topic heeft ook goede ervaringen met deze schoen. Ik zou iig kijken voor een schoen die bedoelt is om comfort te bieden en die met klitteband vast gaat, dan kun je ze iig nooit te strak omdoen. De softboots hebben ook speciale pads voor hoefbevangen paardjes. Mijn pony krijgt ze nu nog weleens aan als ze gevoelig loopt door een steen in haar zool. Dan loopt ze alsof ze bevangen is. Dag schoentjes aan en de volgende dag kan ze weer lekker zonder.
Ik zou als ik jou was toch een stapje terug doen met alles. Je pony is nu nog niet toe aan gras blijkbaar. Persoonlijk zou ik hem eerst een (half) jaar stabiel krijgen voordat je dat weer gaat proberen (al snap ik wel dat je hem die grasjes gunt). Sterkte iig