Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Hoe zit het trouwens met mennen en atrose in de voorbenen? Gaat dat nog? Mocht rijden niets worden lijkt et me leuk om em voor de kar te zetten. Mits dit natuurlijk kan. Hij is te jong om zo op pensioen te zetten eigenlijk. En mennen lijkt mij zelf ook leuk. Paard lief doet dubbele lijnen in men positie ook super.
Jets schreef:Marije_1997 schreef:Hoe zit het trouwens met mennen en atrose in de voorbenen? Gaat dat nog? Mocht rijden niets worden lijkt et me leuk om em voor de kar te zetten. Mits dit natuurlijk kan. Hij is te jong om zo op pensioen te zetten eigenlijk. En mennen lijkt mij zelf ook leuk. Paard lief doet dubbele lijnen in men positie ook super.
Mijn merrie heeft artrose rechts voor door een OCD. Ik heb besloten alleen nog te mennen en er niet meer op te gaan zitten. Mennen is onbelast dus geen extra gewicht op de gewrichten.
Wij houden wel rekening met de ondergrond. We staan aan het bos dus het kleine stukje over de weg stappen we alleen (+ paard staat op kunststof beslag voor extra demping). In het bos pak ik de vlakke paden met zachte ondergrond. Ik ontwijk mulle of juist extreem modderige stukken. Ook als de grond echt opgevroren en hard is gaan we niet. Dit allemaal op advies van de dierenarts.
Laura_ schreef:Ik heb het idee dat die van mij juist lekkerder in dr vel zit nu. We hebben niet meer gewandeld, dus qua lopen weet ik het niet, maar ze oogt wel vrolijker en staat ook weer meer op het land.
Kan ook door andere dingen komen natuurlijk. Kort geleden over gestapt op een andere vitaminebrok. Ook een kruidenmix etc.
Tevens staat ze ook met een peesblessure. Maar dat lijkt juist ineens heel mooi dun en nog maar minimaal warm. Hopelijk blijft dat zo als de kou over is.
Klikoo schreef:Ik merk eigenlijk weinig verschil met het koude weer, maar ik vind dat artrose in de hals sowieso lastig waar te nemen is. Hij heeft tot nu toe nog nooit een pas slecht gelopen, dus in het lopen is het niet te herkennen. Juist meer in de bewegelijkheid in de hals, dus of hij wel zelf zijn buik kriebelt. Maar ook zijn ogen en het plezier en ontspanning hou ik goed in de gaten. Maar dat is met de kou eigenlijk niet anders.
Meer mensen met artrose in de hals die herkennen dat het lastig te zien is of je paard er veel last van heeft?
MyChoice schreef:Balen. Altijd naar om daar achter te komen.
Wordt ze verder niet behandeld? Of is dat nog niet nodig?
De mijne is in april ingespoten in z’n hoefgewricht rechts. Dat is lange tijd goed gegaan. Tot een maand terug hij ineens ging struikelen. Dus ik was bang voor beide benen. En dat bleek ook. In beide kroongewrichten ontsteking. Is ingespoten en tildren erbij gedaan. Gisteren controle en die dierenarts was positief verrast over z’n herstel. Op de volte zelfs beter dan rechtuit. Dus we mogen rustig weer wat draven. Equestic clip gaf voor de behandeling 18% afwijking op rechtsvoor in de landing en vandaag 5%. Takt en afzet is altijd rond de 0-1%. Dus dik tevreden hier.
Robin_Rikkie schreef:MyChoice schreef:Balen. Altijd naar om daar achter te komen.
Wordt ze verder niet behandeld? Of is dat nog niet nodig?
De mijne is in april ingespoten in z’n hoefgewricht rechts. Dat is lange tijd goed gegaan. Tot een maand terug hij ineens ging struikelen. Dus ik was bang voor beide benen. En dat bleek ook. In beide kroongewrichten ontsteking. Is ingespoten en tildren erbij gedaan. Gisteren controle en die dierenarts was positief verrast over z’n herstel. Op de volte zelfs beter dan rechtuit. Dus we mogen rustig weer wat draven. Equestic clip gaf voor de behandeling 18% afwijking op rechtsvoor in de landing en vandaag 5%. Takt en afzet is altijd rond de 0-1%. Dus dik tevreden hier.
Voor nu nog niet, de dierenarts wilde het eerst het speciaal beslag afwachten en dan over 6 weken weer terug voor controle. Dan zullen we wel weer verder kijken maar voor nu zal het nog niet nodig geweest zijn![]()
Ik heb hier audevard arthro van de dierenarts gekregen, ben benieuwd of het in combinatie met beslag gaat werken. Ze heeft nog nooit kreupel gelopen maar al een paar maanden aan het tobben met staak gedrag onder het zadel bij buigen in het lichaam. Naar de dierenarts geweest (nadat chiropractor niks uitgehaald had, we liepen daar sowieso al vanwege weinig mobiliteit in de rug wat nu dus te verklaren is) en toen liep ze dus niet goed op de harde volte. In december nog wel..Ben benieuwd vooral wat de toekomst gaat brengen