Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antheman schreef:ik vind het juist goed dat dit paard wat langer stond! De ijzers zijn er net af, dus wil je geen risico lopen dat het paard gevoelig gaat lopen. De witte lijn kan ik niet goed zien, als t is wat jij hebt omcircelt dan is hij enorm verbreed en dat is niet goed. Aan de ringen te zien op de hoef, klopt t wel dat de witte lijn zo verbreed is. Is ze hoefbevangen geweest?
Ik zou haar voorzichtig bekappen en niet tot aan de zool vijlen, volgens mij is dit een paard wat snel gevoelig gaat lopen.
quibje schreef:volgens mijn smid is hij idd hoefbevangen geweest, vorig jaar meteen na zijn koliekoperatie, het is niet echt goed te zien op de foto, maar in het echt is die witte rand bijna 2 cm breed.
quibje schreef:Die dunne wand die je omcirkeld is niet zo,n probleem als hij er niet op zou lopen !
deze zin snap ik niet zo goed, hij loopt er wel op, is het dan wel een probleem?
Wendy_Chewie schreef:Het probleem is dat je paard niet op de hoefwand hoort te lopen.
quibje schreef:en hestejente de andere hoef is vrijwel niet aangetast/bevangen geweest, daarom dachten ze daar ook niet aan omdat het eigenlijk maar in een hoef zat
maar goed, het is en blijft een fries en die zijn daarin wel vaker vreemd
Wendy_Chewie schreef:@quibje: de hoefwand zit vast aan de hoef via de witte lijn. Als die ontbreekt zit die wand dus los op die plek. Het beste dat je kan doen is zorgen dat hij niet mee draagt, zodat de witte lijn kan herstellen
quibje schreef:oooh hihihi
wat bedoel je precies met het verschil in toon, ik begin nu pas een beetje oin de wereld der hoeven te komen, dus kan niet altijd alles even snel plaatsen
@wc (iets korter sorry) hoe zorg je dat een bepaald gedeelte van de wand niet draagt?
ik wil graag 'beslagen' ten ijs komen als mijn smid komt, want wil wel dat alles in orde komt met zijn hoeven